וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוגות מאורסים יוכלו להשתתף בהגרלות על דירות בהנחה

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 4:01

בישיבת מועצת מקרקעי ישראל שהתקיימה בראשות משרד הבינוי והשיכון התקבלו מספר החלטות ובראשן מתן הנחות לזוגות שהתארסו וצמודי קרקע גם למחוסרי דיור ומשפרי דיור, ללא מתן קדימות

ראש העין בניינים מחיר למשתכן נדל"ן. ראובן קסטרו
פרויקט מחיר למשתכן בראש העין/ראובן קסטרו

גל של הצהרות יוצא לאחרונה מבית מדרשו של משרד הבינוי והשיכון, כאשר רק אתמול התבשרנו, על-ידי שר הבינוי והשיכון על היוזמה לחוקק את חוק הדיור הציבורי.

היום מועצת מקרקעי ישראל אישרה, כי במכרזי דירה בהנחה יוכלו להתמודד גם זוגות לא נשואים, בניגוד למה שהיה עד היום. לפי ההחלטה שהתקבלה, ההתמודדות במכרזים אלו תינתן לזוגות שנרשמו לנישואין או הגישו תצהיר על כוונתם להינשא בתוך שלושה חודשים ובאמצעות הצגת תעודת זכאות להשתתף בהגרלות משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל לדיור מוזל כ"תא משפחתי".

במשרד הבינוי והשיכון מציינים כי ההחלטה כפופה לכך שרישום הנישואין ישתכלל לכדי נישואין והזוג ימציא תעודת נישואין קודם למימוש הזכייה.

נכון להיום, בתוכנית דירה בהנחה זכאים להשתתף חסרי דירה שהם זוגות נשואים, הורים, אישה בהריון, נכים ורווקים מגיל 35 ומעלה. זוגות שהודיעו שהם התארסו לא יכלו עד עתה להשתתף בהגרלות, אלא להמתין עד יום החתונה, ועל-כן מצאו עצמם מפספסים את ההגרלות. מכאן שההחלטה החדשה באה להרחיב את מעגל הזכאים גם לצעירים טרום נישואים, כאמור.

שערי צדק: לא למחוסרי הדיור בלבד

החלטה נוספת שקיבלה היום מועצת מקרקעי ישראל נוגעת לשיווק קרקעות לצמודי קרקע. מדי שנה רשות מקרקעי ישראל משווקת קרקעות לבנייה של צמודי קרקע בעיקר באזורי עדיפות לאומית. בשנת 2022 שווקו כ 6200 יח"ד במגרשים צמודי קרקע ובשנה קודמת כ-5200 יח"ד. מועצת מקרקעי ישראל אישרה היום בישיבתה כי הנהלת הרשות תוכל לקבוע כי מגרשי הרשמה והגרלה המיועדים לבנייה צמודת קרקע בהם ערך הקרקע קבוע, יוגרלו גם לחסר דיור ולמי שאינם חסרי דיור, ללא מתן קדימות למי מהם - בישובים בהם קיים היקף משמעותי של יחידות דיור לשיווק.

כמו כן, הוארך פרק משנה בהחלטות מועצת מקרקעי ישראל המאפשר מתן תמריץ לרשויות מקומיות לבצע שינוי יעוד קרקע לצרכי ציבור למטרת עירוב שימושים - מגורים ומבנה ציבור. ההארכה תינתן עד 31.12.24 ומטרתה לעודד רשויות מקומיות לאמץ מתכונת של עירוב שימושים על מנת להביא לניצול מיטבי של הקרקע לצורכי ציבור.

עוד אישרה המועצה ארכה נוספת להסדר הביניים בקיבוצים המאפשר לחברים חדשים לבנות או לשפץ בתים, עד ליום 21.12.23. במסגרת ההחלטה עודכנו סכומי הערבויות הנדרשים להפקדה במסגרת ההסדר לכ-75,000 שקל באזור עדיפות ב' ול-250,000 שקל באזורים ללא עדיפות לאומית. באזור עדיפות לאומית או בקו עימות אין שינוי בהחלטה ולא תידרש ערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully