וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בנדל"ן: האם שוק השכירויות שוויוני מגדרית?

עודכן לאחרונה: 14.3.2023 / 16:48

שוק השכירות בישראל הוא שוויוני מגדרית? רמז: עדיין לא, אבל הכיוון נכון. בפרויקט מיוחד של וואלה נדל"ן לכבוד חודש האישה הבינלאומי, החלטנו לבדוק - מה אחוז הנשים אשר משכירות או שוכרות דירה בישראל?

לאחר שהצגנו את נשות הנדל"ן של ישראל במסגרת פרויקט מיוחד של וואלה נדל"ן לכבוד חודש האישה הבינלאומי - כעת, החלטנו לבחון את הצד השני של המתרס, את לקוחות הנדל"ן.

שוק השכירויות הוא בהחלט תמונת מצב מרתקת לשוק לקוחות הנדל"ן, שכן, מן הצד האחד הוא משקף תמונת מצב של דור העתיד שלנו. צעירי ישראל, שיוצאים מהבית לראשונה ומתחילים לגשש אחר דרכם בעולם. מן הצד השני, הוא משקף את בעלי הדירות, האנשים הבוגרים יותר, האמידים, שברוב המקרים רוכשים דירות לצורך השקעה ומשכירים אותה לצעירים ומחוסרי דיור.

על כן, שוק השכירויות מהווה נקודת מבט מעניינת לשאלה: האם שוק הנדל"ן בישראל הוא שוויוני מבחינה מגדרית?

רמז: לפי חברת Wecheck, המתמחה בשוק השכירות, התשובה היא לא - אך אנחנו בהחלט בדרך הנכונה לשם.

זוג מחפש דירה. ShutterStock
האם שוק הנדל"ן בישראל הוא שוויוני מבחינה מגדרית?/ShutterStock

הנתונים שלפניכם הופקו על ידי חברת Wecheck ומבוססים על שקלול מחיריהן של עשרות אלפי הדירות שיוצאות לשוק השכירות ע"י סריקת כל האתרים הרלוונטיים בישראל בכל חודש.

בנוסף, Wecheck מאמתים את מחירי השכירות הסופיים בכל עסקה שנסגרת במסגרת השירות לבעלי הדירות והדיירים. הנתונים מבוססים על עסקאות שכירות שנסגרו בפועל ועובדו בכלי ביג דאטא, ואינם מבוססים על סקרים חלקיים מה שהופך אותם למדויקים ביותר.

כשזה מגיע לשכירות - פחות נשים "מנהלות את הכסף"

כאמור, שוק השכירות לא מורכב אך ורק מהשוכרים והשוכרות, אלא גם מבעלי הדירות, אנשים אמידים ומבוססים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש נכס להשקעה ולהשכיר אותו למחוסרי דיור.

אז מה אחוז הנשים כיום שמנהלות את התקשורת עם השוכרים ומשמשות כמשכירות לכל דבר ועניין?

על פי הנתונים שהוציאה חברת Wecheck, על אף חלקן באוכלוסייה, פחות משליש מהנשים מובילות את השכרת הדירה/בעלות הדירה בעצמן, כשכ-31% מקרב בעלי הדירות בישראל המשכירים נכס הן נשים, לאורך השנים 2019-2022.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
באיזו עיר בישראל יש הכי הרבה משכירות דירה?. Wecheck,
באיזו עיר בישראל יש הכי הרבה משכירות דירה?/Wecheck

תמונת המצב בערים המרכזיות: באופן לא צפוי חיפה, באר שבע, ירושלים ותל אביב צמודות לחלוטין לממוצע הארצי, עם ייצוג של קצת פחות משליש עבור הנשים מקרב בעלי הדירות בישראל המשכירים נכס.

ערים הרחוקות יותר מהמרכז כדוגמת אופקים, בית שאן ונתיבות נמצאות בתחתית: רק כ-20% מבעלי הדירות הן נשים. אבן יהודה, קיסריה ופרדס חנה מובילות בדירוג עם ייצוג מכובד: כמעט חצי מבעלי הדירות הן נשים שמטפלות ומשכירות את הנכס.

מי שמובילה את הרשימה בדירות להשכרה בבעלות נשים בישראל היא אבן יהודה; מן הצד השני, נמצאת העיר בית שאן, שסוגרת את הרשימה.

ומה עם דור העתיד? תמונת מצב של נשים שוכרות

אולי זה הפער הבין-דורי, הרצון המשותף של כל הצעירים לעצמאות או פשוט צירוף מקרים, אבל כשזה מגיע לדור הצעיר, דור השוכרים והשוכרות, הנוכחות הנשית בולטת הרבה יותר.

שיעור הנשים המובילות את תהליך שכירת הדירה נמוך מחלקן באוכלוסייה, ומגיע לכ-44% לאורך השנים 2019-2022.

באיזו עיר בישראל יש הכי הרבה שוכרות דירה?. Wecheck,
באיזו עיר בישראל יש הכי הרבה שוכרות דירה?/Wecheck

ממוצע השוכרות הארצי עומד על 44%, כלומר כמעט חצי משוכרי הדירות היום הן נשים. באופן לא מפתיע, בערים המרכזיות המספרים דומים אחד לשני, ומתרכזים סביב הממוצע הארצי. יש לציין שדווקא כאן יש הסבר הגיוני מאוד: בערים הגדולות יש באופן יחסי את מוסדות הלימוד הגדולים בארץ ויותר מקומות עבודה, מה שמסביר את ההגירה של צעירים וצעירות אליהן.

העיר המובילה בישראל באחוז השוכרות היא דווקא רמלה, שעומדת על 49% אחוזים. הערים במקום האחרון הן אופקים, אריאל וגבעת שמואל.

סיכום: הנתונים שבין הנתונים

הפער הגדול ביותר שעולה היום בשוק השכירות הוא בין השוכרים למשכירים. בעוד שהדור הצעיר הולך ומתקרב לשוויון מגדרי, בו נשים וגברים מנהלים את תהליך השכירות באופן עצמאי ושוויוני, דווקא בניהול הנכסים אנחנו רואים דומיננטיות גברית ברורה.

כך, מקרב בעלי הדירות, עדיין מרבית מנהלי הנכסים והמשכירים הם גברים, והנתון נותר יציב מאוד בשנים האחרונות. בשלב זה קשה לנו לשער האם מדובר בפער בין הדורות והתפישות ביניהם, אבל ככל שהזמן יעבור אנחנו ונלך ונגלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully