וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפחד משחק תפקיד: ירידה של 32% בביקוש לשכירות בדירות ישנות

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 11:18

עקב האסון העצום בטורקיה ורעידות האדמה האחרונות שהורגשו בארץ - סקר חדש שנערך בקרב 750 שוכרים פוטנציאלים מראה כי הביקוש לשכירות בדירות ישנות שנבנו לפני שנות ה-80 צנח בשליש

חוששים, ובצדק: 32% משוכרים פוטנציאליים מדווחים כי מאז רעידת האדמה בטורקיה החליטו לוותר על האפשרות למגורים "זולים" יותר בבניינים ישנים שנבנו לפני שנות ה-80, ומעדיפים לשלם יותר על דירות חדשות יותר, בבניינים שעומדים בתקן רעידות האדמה, גם הדבר דורש מהם להגדיל את התקציב שתכננו מראש לצורך זה.

כך, עולה מסקר חדש שנערך על ידי קבוצת מרכז הבנייה הישראלי, בשיתוף עם קבוצת רי/מקס מקצוענים - בקרב 750 שוכרים פוטנציאליים באזור המרכז, וביקש לבחון האם עקב החשש מרעידת אדמה, הציבור הישראלי שינה את עמדתו כלפי שוק השכירות בבניינים שנבנו לפני שנות ה-80.

שיכון במושבה בנימינה. שלומי גבאי
ירידה של 32% בביקוש לשכירות בדירות ישנות/שלומי גבאי

עוד עולה מנתוני הסקר, כי 46% מהנשאלים ציינו כי לא יכנסו לדירה שכורה בה אין ממ"ד, דבר המעיד על חוזק הבניין במקרים של רעידות או אירועים ביטחוניים.

בנוסף, למרות המשבר בשוק השכירות והמחירים שעלו משמעותית בשנה החולפת, 18% מהנשאלים בסקר ציינו כי כעת יהיו מוכנים לשלם סכומים גבוהים אף יותר לטובת דירה חדשה או עם ממ"ד, זאת למרות שהתקציב הראשוני היה נמוך משמעותית.

24% מהנבדקים בין הגילאים 20-40 ציינו כי אם בעבר היו בודקים אלמנטים בדירה כמו אינסטלציה, רמת שיפוץ הדירה וכו', כיום הם נותנים התייחסות מרובה לחוזק המבנה, שנת הבנייה, רמת תחזוקת הבניין ועוד.

הסקר נערך בהובלת ערן רולס, יו''ר קבוצת מרכז הבנייה הישראלי, בשיתוף עם אבי קורש, מנכ"ל קבוצת 'רי/מקס מקצוענים'.

לדברי ערן רולס, יו"ר מרכז הבנייה, "הסקר מוכיח כי השוכרים אומרים את דברם ומדירים את רגליהם מדירות העלולות להיות בעלות פוטנציאל סיכון גבוה. אני כולי תקווה שבעלי ההשפעה יחשפו לנתונים, יבינו את גדול הבעיה ויקדמו את נושא ההתחדשות העירונית במהירות וללא כל עיכובים. תקופת הזמן לקבלת אישורים ויציאה לעבודה בפרויקטים של התחדשות עירונית זה בגדר שערורייה ואם לא נתעורר היום אנחנו נמצא את עצמנו יום אחד באסון כבד".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully