וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על שטח בית הדין הצבאי בחיפה: יוקמו 100 דירות ושטחי מסחר

עודכן לאחרונה: 15.1.2023 / 19:23

משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל חתמו על הסכם לפינוי והעתקת מתחם בית הדין הצבאי בחיפה, המשתרע על כ-5 דונם ושוכן במיקום אסטרטגי בסמוך לקריית הממשלה המחוזית ועיריית חיפה

אפיון המרחב: שטח הפרויקט שיוקם במתחם בית הדין הצבאי בחיפה. יעד אדריכלים,
אפיון המרחב: שטח הפרויקט שיוקם במתחם בית הדין הצבאי בחיפה/יעד אדריכלים

משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל מדווחות היום (א') כי חתמו על הסכם לפינוי והעתקת מתחם בית הדין הצבאי בחיפה, השוכן במיקום מרכזי בעיר, לטובת הקמת מתחם מגורים ומסחר - זאת כחלק מהמאמץ הלאומי להוצאת מחנות צה"ל ממרכזי הערים לטובת פיתוח אזרחי וכלכלי שמובילים רמ"י ומשרד הביטחון בשנים האחרונות.

המתחם ההיסטורי המשתרע על כ-5 דונם שוכן במיקום אסטרטגי בין שכונת הדר הכרמל לעיר התחתית, בסמוך לקריית הממשלה המחוזית ועיריית חיפה. במקומו של המתחם המתפנה, עתידות להיבנות כ-100 יחידות דיור לצד אלפי מ"ר לשטחי מסחר ותעסוקה וזאת בהמשך למגמת ההתחדשות העירונית בשכונת הדר ובעיר התחתית.

משרד הביטחון המחזיק בנכס בית הדין הצבאי בחיפה (מ.ק. 433) עוד משנת 48' צפוי להעתיק את פעילותו של בית הדין הצבאי כאמור, למחנה בית ליד למתקן 'נווה צדק'. כיום, קיימת תכנית שהובילה רשות מקרקעי ישראל בשלבי הפקדה, כאשר עם אישורה למתן תוקף בחודשים הקרובים - יצא המתחם לשיווק.

מבט על הפרויקט מרחוב מעלה שחרור בחיפה. יעד אדריכלים,
מבט על הפרויקט מרחוב מעלה שחרור בחיפה/יעד אדריכלים

תכנית הבנייה של רמ"י באתר עולה בקנה אחד עם תנופת הפיתוח המשמעותית שחלה בעיר התחתית ובשכונת הדר בשנים האחרונות, כאשר יש ביקוש הולך וגובר למגורים ותעסוקה באזור.
כמו כן, מבנה היסטורי הקיים בשטח, בגודל כ-400 מ"ר, מיועד לשימור.

פינוי בית הדין הצבאי ושיווק הקרקע מחדש יאפשר רצף אורבני וניצול מיטבי של השטח תוך קידום ההתחדשות העירונית בסביבה. קידום שיווק המקרקעין על ידי רמ"י עולה בקנה אחד עם תנופת הפיתוח המשמעותית שחלה בעיר התחתית ובשכונת הדר בשנים האחרונות, כאשר יש ביקוש הולך וגובר למגורים ותעסוקה באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"יצרנו מודל של שיתוף פעולה במסגרתו כל הגורמים מרוויחים"

את גיבוש ההסכם הובילו יחידת מתוו"ה באגף אמון שבמשרד הביטחון ואגף בכיר - אסטרטגיה תכנון ומדיניות מטעם רשות מקרקעי ישראל.

ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "התוכנית של רשות מקרקעי ישראל וצה"ל לפינוי והעתקת מתחם בית הדין הצבאי בחיפה מיישמת את יעדי ומדיניות הרשות לפינוי מחנות הצבא ממרכזי הערים והגדלת היצע הקרקעות, בעיקר במרחבים עירוניים קיימים, במטרה לצמצם את הפגיעה בשטחים פתוחים. פינוי מחנות צה"ל מהשכונות במרכזי הערים מוביל לאורבניות רציפה ונכונה יותר בטווח הארוך".

עוד, אומר קוינט, כי "תוכנית זו כוללת שימור מבנה היסטורי חשוב, יחד עם הגדלת היקף שטחי המסחר והתעסוקה הנחוצים לחיזוק שכונת הדר והעיר התחתית ויביאו איתם רוח גבית של התחדשות עירונית, ושילוב של עירוניות חיה לצד מגורים באיכות חיים גבוהה".

פרופסור יעקב קוינט. באדיבות המצולמים
ינקי קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל/באדיבות המצולמים

אבי שקד, ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות ביחידת מתוו"ה באגף אמון במשרד הביטחון: "ההסכם הנוכחי מצטרף לשורת מהלכים שמוביל משרד הביטחון בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל ורשויות מקומיות, להוצאת מחנות צה"ל ממרכזי ערים לטובת התפתחות עירונית וכלכלית. יצרנו מודל של שיתוף פעולה במסגרתו כל הגורמים מרוויחים. לראייה, רק במהלך השנה האחרונה פינה המשרד אלפי דונמים באזורי הביקוש ואנו צופים כי תהליך זה ילך ויתעצם".

מאיר פרי, מנהל אגף בכיר אסטרטגיה, אשר הוביל את המהלך מטעם רשות מקרקעי ישראל אומר: "פינוי שטח המחנה הצבאי יאפשר בראייה תכנונית עתידית, ניצול יעיל ומיטבי של הקרקע ויהווה רצף תכנוני אורבני משלים להמשך מגמת ההתחדשות העירונית בעיר חיפה. הקרקע המתפנה עתידה לשמש להקמתן של יח"ד למגורים, לשטחי תעסוקה מסחר ומבנים לשימור, והוא יתרום להמשך פיתוחה וצמיחתה הכלכלית של העיר חיפה לתועלת הציבור. מהלך זה מצטרף לשורה ארוכה של מהלכים אסטרטגיים אותה מובילה הרשות בכל רחבי הארץ בשנים האחרונות, המסבים את הקרקעות לשימוש נכון וכלכלי יותר, ולהגדלת ההיצע בהתאם לצרכיו העדכניים והעתידיים של המשק".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully