וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי הכנסת חושפים: כך נפתור את משבר הדיור

עודכן לאחרונה: 26.10.2022 / 23:06

"מדינת ישראל צריכה לוותר על הכנסות של 6-8 מיליארד בשנה בכדי להוריד את מחירי הדירות" - חברי הכנסת חשפו היום בוועידת מרכז הנדל"ן את הפתרונות שלהם למשבר הדיור

כנס של ח״כ ניר ברקת האנגר 11, תל אביב 
19 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
ח"כ ניר ברקת/ראובן קסטרו

חברי הכנסת חשפו היום (ג') את הפתרונות שלהם למשבר הדיור - תוך ראיון שהתקיים במסגרת 'פסגת הנדל"ן באילת' של מרכז הנדל"ן בהובלתה המקצועית של דנה וויס.

אז מה הממשלה צריכה לעשות כדי לפתור את משבר הדיור? זה מה שהפוליטיקאים שלנו מציעים:

ח"כ ניר ברקת, הליכוד - "צריך לפרק את רשות מקרקעי ישראל"

"באתי מעולם היזמות והייתי עשור בעיר ירושלים, שם התמודדתי עם הסוגיות של הדיור. הפתרון האסטרטגי לכל אתגר הדיור נמצא בנגב ובגולן ולא במרכז הארץ. ברגע שנפרק את רשות מקרקעי ישראל, שהיא מונופול אכזר, נפתור את מחירי הדיור. אני רואה את הדברים אחרת. ההתכנסות במרכז הארץ היא קטסטרופה למדינה. בעוד 20 שנה המדינה תוכפל והם לא יחיו לחיות במרכז. אם אכפת לנו מארץ ישראל, צריך לפרק את שיטת הסבסוד של מונופול רמ"י, שבאה על חשבון הצעירים שלנו. עלינו לאפשר לצעירים היצע קרקע במחירים מוזלים, ובמקביל לעודד אותם לעבור לפריפריה באמצעות מגוון משאבים - ולשבור את הקונספציה".

בנוגע להקפאת מחירי המשכנתאות, החשמל והארנונה, שהבטיח ראש הסיעה נתניהו בבית משפחת מנגיסטו, אמר ברקת:

"ברגע שאתה מייצר היצע קרקע בפריפריה, ותשומות לצד תעשיית ההייטק שמייצרת רווחים גדולים למשק הישראלי, לא רק שתהיה הקפאה, תהיה גם ירידה. המחירים עלו ב-19% ואף אחד לא נותן ערבות שהם ירדו. הדבר הזה משפיע על עתיד הצעירים ולכן עלינו לשנות קונספציה. מספיק להוציא כל שקל מזוג צעיר".

ח"כ איתן גינצבורג, כחול לבן, סגן יו"ר הכנסת - "בזכותנו המחירים התחילו לרדת"

"קיבלנו משק במשבר. אחרי 15 שנות הזנחה ומשבר דיור שהיה ב-2011. כל תקופת נתניהו המחירים האמירו, כחלון היה היחיד שניסה להיאבק במחירי הדיור עם המחיר למשתכן. כמובן שאי אפשר לפתור את משבר הדיור בשנה אחת ולא יציבה, אך המחירים כבר החלו לרדת בזכות המהלכים של הממשלה הנוכחית. השנה שווקו הכי הרבה דירות, מעל 100 אלף שיווקים בשנה, דבר שלא היה מאז תקופת אריאל שרון. העברנו חוקים ורפורמות כדי לאפשר רישוי עצמי. חוקים אלו נכנסו לתוקף לפני יומיים ויקצרו משמעותית את תקופת ההמתנה להיתרי הבנייה. הפעולות שהממשלה עשתה בשנה יובילו להורדת המחירים לאורך זמן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ח"כ הרב גלעד קריב, העבודה - "להפסיק לגזור קופון על האזרחים"

"הממשלה הנוכחית הייתה ממשלת הצלה לאומית והיא נועדה לייצב את מדינת ישראל כאשר במשך שנתיים וחצי לא היה תקציב למדינת ישראל. הדבר השפיע ישירות גם על שוק הנדל"ן. זו הייתה ממשלת הצלה ומגוונת מבחינה אידיאולוגית. לצערי משרד האוצר ומשרד השיכון הופקדו בידי מפלגות שתפיסת העולם שלהם לא שונה משל נתניהו. אין הבדל בין ליברמן לבין נתניהו או בין אלקין לברקת מבחינת ההסתכלות הכלכלית. בהסתכלות קדימה, מפלגת העבודה צריכה לעמוד על כך שהמדיניות הכלכלית תהיה על פי עמדותינו החברתיות".

גלעד קריב, מפלגת העבודה. ראובן קסטרו
ח"כ גלעד קריב/ראובן קסטרו

עוד אומר קריב: "צריך להציב יעד ברור ש-50% מהקרקעות שמשווקות ישווקו כיעד במחיר בר השגה לזוגות הצעירים ולא למרבה במחיר. מדינת ישראל היא מדינה מבוססת. מדינה בפלוס עם יותר מדי אזרחים שחיים במינוס. המדינה יכולה להרשות לעצמה לא לגזור קופון על האזרחים. יש צורך לבנות כ-250 אלף יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח. מדינת ישראל צריכה לוותר על הכנסות של 6-8 מיליארד בשנה בכדי להיאבק במחירי הדיור".

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"I

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully