וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממחצית השוכרים בישראל חוששים: לא נעמוד בתשלומים

22.9.2022 / 12:57

רגע לפני פתיחתו של כנס פסגת הנדל"ן בראשות דן קצ'נבסקי ובמעמד בכירי ענף הנדלן והפוליטיקה בישראל, סקר חדש של מרכז הנדל"ן ומכון המחקר מדגם בראשות מנו גבע מפרסם נתונים מפתיעים בדבר דעתו של הציבור בנוגע לסוגיות הנדל"ן הבוערות והבחירות הקרובות

בווידאו: ליברמן מתייחס למחאת הדיור ולמשבר המורים/צילום: ערוץ כנסת

לקראת כנס פסגת הנדל"ן, מתפרסמות תוצאות הסקר שנערך ע"י מכון המחקר מדגם בראשות מנו גבע, והן לא אופטימיות, בלשון המעטה.

  • 77% אחוז מהציבור סבור כי יש להגביל את משכירי הדירות בהעלאת שכר הדירה
  • 76% מעידים כי הוצאות הדיור של משק הבית עלו בשנה האחרונה.
  • בשאלה הנוגעת לחשש מאי עמידה בתשלומי שכר הדירה או המשכנתא: האם אתה חושש או לא חושש מתשלומי המשכנתא או השכירות החודשית שלך בשנה הקרובה? 35% אכן חוששים כי לא יעמדו בתשלומי השכירות או המשכנתא בשנה הקרובה.
  • מי מהציבור חושש מאי עמידה בתשלומים? כ-45% מהצעירים 25-44 , 56% משוכרי הדירות ואף 26% מבעלי הדירות. ככל שעולה הגיל כך יורד החשש מאי עמידה בתשלומים.
  • עוד עולה מהסקר כי 24% עברו או יעברו דירה בשל העלייה במחירי הדיור, שמסתכלים על הנתונים בקרב השוכרים 43% כבר עברו או מתכננים לעבור דירה רק בשל עליית מחירי הדיור ואף בקרב בעלי הדירות 11% נאלצים גם הם לעזוב את ביתם.
  • מפתיע לגלות כי בעיני הציבור, שתי הסיבות העיקרות לעליית מחירי הדיור הן: עליית מחירי חומרי הגלם 51% וקצב אישורי הבניה 46%.

איזו ממשלה תפעל להורדת מחירי הדיור?

כשליש סבור שאף אחת מהן. מבין הסבורים שאחת הממשלות כן תפעל, ממשלה בראשות לפיד וממשלה בראשות נתניהו קיבלו תיקו מושלם 22% לכל אחת, ואילו ממשלה בראשות גנץ כלל לא נתפסת ככזו עם 6% בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
הפגנה ברוטשילד, תל אביב נגד יוקר המחיה 19 ביוני 20222. תומר נויברג, פלאש 90
לא נראה שיש פיתרון. הפגנה ברוטשילד בסוף יוני/פלאש 90, תומר נויברג

דן קצ'נבסקי, מרכז הנדל"ן: הסקר משקף את מצבם הקשה של השוכרים בישראל כאשר רואים את הנתונים על נדידתם ממקום למקום בשל עליית מחירי הדיור ואת חששם שלא יוכלו להמשיך ולשלם את השכירויות להן התחייבו. יחד עם זאת, גם הבחירות הקרבות לא מביאות לתחושת הציבור בשורה כאשר כשליש מהציבור לא חושב שהמצב ניתן לפתרון ע"י הפוליטיקאים.

  • עוד באותו נושא:
  • שכירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully