וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק, טבע ונוחות סלונית: הפריטים והמגמות החדשות בעיצוב הגינה הביתית

26.6.2022 / 13:27

תערוכת Spoga+Gafa הגדולה בעולם לעיצוב הגינות הביתיות הציגה את המגמות העיצוביות הבולטות של הקיץ הזה, אשר עומדות בסימן הקיימות והפיכת הגינה לסביבה סלונית נוחה וביתית

תערוכת הפריטים ועיצוב הגינות הגדולה והנחשבת ביותר בעולם - Spoga+Gafa, אשר התקיימה בעיר קלן שבגרמניה, הסתיימה בשבוע שעבר. אל היריד שנערך בחסות איגוד תעשייני הגינות הגרמני (IVG), הגיעו למעלה מ - 25 אלף מבקרים מכל רחבי העולם. אלו התרשמו מהחידושים האחרונים בתחום המוצרים והטרנדים לעיצוב הגינות הביתיות, אותם הציגו כ-1000 תעשיינים מ-52 מדינות כולל מישראל.

הנושא המרכזי של התערוכה השנה היה בסימן "גנים בני קיימא", במהלכה הושם דגש על פריטים עשויים מחומרים עמידים, ממוחזרים וחסכוניים המאפשרים יישום יעיל של אנרגיה ומים בגינה. המטרה הייתה להציג רעיונות טריים ופתרונות סגנון חיים חלוציים לגינה הביתית. היצע המוצרים שהוצג בירד נע בין ריהוט חוץ נוח, למכשירי חשמל חכמים לגינה ועד למטבחי חוץ מאובזרים.

מתוך האתר הרשמי Spogogafa. יחצ,
היה מדהים. תערוכת Spoga+Gafa/יחצ

התערוכה השנה הייתה פופולארית וגדושה יותר מתמיד, לאור העובדה כי מגפת הקורונה הפכה את הגינה הביתית לאזור שהייה מועדף ולמקום מפלט מסביבת פנים הבית החונקת. יותר אנשים מכל רחבי העולם עברו לעבוד עבודה היברידית, ללמוד מהבית או פשוט האריכו את זמני השהייה בגינה. לכן זו כיום משחקת תפקיד חשוב במרחב הפרטי שלנו, היא נתפסת כמקום של יצירה ומקוריות ומשמשת כמקום בילוי והפסקה מהעבודה או מהלימודים. בהתאמה לשינויים, עלה גם הביקוש למוצרים שיהפכו את סביבת החוץ הביתית לנעימה ומעוצבת יותר.

אז אילו מגמות עיצוביות בלטו ביריד?

סלון באוויר הפתוח: הגן כמקום מפלט נעים

כאמור לאור הפיכת הגינה לסביבת שהייה ארוכה ואהובה, המגמה העיצובית הבולטת בתערוכה הייתה ה - INDOOR OUTDOOR, המעתיקה או ממשיכה את עיצוב ותוכן פנים הבית, בדגש על הסלון הביתי אל סביבת החוץ. הגבולות בין שני האזורים הפכו למטושטשים ומתמזגים, כאשר פריטי הריהוט כמעט ולא שונים אלו מאלו ולמעשה הופכים את הגינה ל "סלון ירוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
באדיבות Canopia מבית פלרם. יחצ,
לשבת בחוץ בכיף. באדיבות Canopia מבית פלרם/יחצ

ביריד הוצגו ספות וכורסאות המאופיינות בעיצוב נמוך, נוח ובעלי עמידות בפני תנאי החוץ המאובקים ומזג האוויר, כמו גם ריהוט טרקלין הניתן לשילוב חופשי ולהרחבה בצורה מודולרית. שולחנות, ספסלים וכיסאות הניתנים להרחבה עם תנוחת ישיבה גבוהה יותר, המאפשרים סעודה רגועה באוויר הפתוח.

"חיים ירוקים": הטבע כמקור השראה

הצמחייה באופן טבעי קיבלה את הבמה הראויה ביריד. צמחים כידוע, תורמים לשיפור הבריאות, יוצרים רווחה וסירקולציה של האוויר הצח. גינון וגידול עשבי תיבול וירקות בגינה הביתית היו תמיד באופנה ותורמים למראה החופשי והטבעי שלה. התערוכה השנה הבליטה את טרנד ערוגות הפרחים שהפכו למוגבהות יותר, את היצע החממות הביתיות שהפכו למבוקשות ואת מדפי הצמחייה הפופולאריות גם כן. הטבעיות, היא גם ההשראה לעיצוב פריטי הריהוט ואביזרי גן רבים לעונת הקיץ הנוכחית. הם עשויים מחומרים אותנטיים כגון עץ טבעי, ראטן או פשתן, ומאופיינות בגוונים עמומים וטבעיים המשדרים קרבה וחיבור לטבע. כמעט כל גזע עץ משמש לעיצוב כיסאות או שולחנות ומעניק להם מראה טבעי. בתערוכה הוצגו כמו כן עציצים מפלסטיק עשויים בעיצוב אבן טבעית מחוספסת, מעמדים לשמשייה מעץ המשדרים גם הם מגע טבעי.

הגינה הופכת בת קיימא יותר

השפעת המודעות העולמית העולה למשבר האקלים ולהשלכות התעשייה על הזיהום הסביבתי היא זו שבלטה יותר מכל, הרי היא זו שהובילה כאמור לאותו הגידול בביקוש למוצרים בני קיימא. אנשים רבים מבקשים כיום להשתמש במוצרים "ירוקים", זאת כדי לתרום ולבטא אורח חיים מודע יותר להשלכות הסביבתיות. לאור זאת, גם החברות מהתעשייה מתיישרות ומייחסות חשיבות רבה לנושא הקיימות בתהליך ייצור המוצרים החדשים שלהן.

באדיבות Canopia מבית פלרם. יחצ,
ממוחזר זה טוב. התערוכה/יחצ

יצרני רהיטי החוץ או עציצים למשל, מייצרים יותר דגמים חדשים מחומרים ממוחזרים אשר גם הם ניתנים למחזור במאת האחוזים. ביצירת הפריטים נעשה שימוש בעץ ישן מבקתות או סירות, ומפלסטיק ממוחזר שנאסף מאוקיינוסים וממשקי הבית. כמו כן, מחומרי שאריות טקסטיל וחומרים אורגניים אחרים. הקולקציות הללו מכונות "Green Basics", "Greenline" או "Go Green" המרמזות כבר בשמן על ייצור "ירוק" החוסך בחומרים.

פחות זה יותר: קלילות חדשה בעיצוב הגינה

הזמנים המאתגרים מכריחים אותנו לקחת דברים קצת יותר בקלילות. לדבר השפעה גם על מגמות עיצוב הגינה הביתית. רהיטי החוץ הופכים להיות יעילים ומאווררים יותר. עיצובם מושפע מטרנד המינימליזם המתבטא בפחות אלמנטים יוקרתיים, אך עדיין שומרים על סגנון אלגנטי ונונשלנטי. צבעי הפריטים מאופיינים בצבעים כדוגמת כחול עז, אדום וכתום, אך גם בגוונים פסטליים רעננים המדגישים את שפת העיצוב הקלילה. פריטים כגון כסאות נדנדה וערסלים מרופדים, מכילים אלמנטים עגולים עם תכונות גמישות ורב תכליתיות, הניתנים להתאמה ולשינוי מיקום. הם עשויים מחומרים משולבים כמו אלומיניום, קרמיקה ובדי חוץ עמידים למים.

גינון חכם: תכונות דיגיטליות הופכות את הגינון לקל יותר

כמו לכל מגזר, גם למהפכת מכשירי החשמל הייעודיים לגינה הביתית תרמה הטכנולוגיה וכיום, מציעה מגוון פתרונות דיגיטליים חכמים. מכסחות דשא רובוטיות ומערכות השקיה אוטומטיות מהווים עדיין חלק מהציוד הסטנדרטי של גננים חובבים רבים, אך באירוע הוצגו דגמים איכותיים ומשופרים עם תכונות חכמות שחוסכות עוד יותר זמן ואנרגיה. לדוגמא, מכשירים המתוכנתים לניקוי עצמי באמצעות אפליקציה, כמו גם כאלו בעלי חיישנים המודדים את הטמפרטורה והלחות של הקרקע. ציוד להשקיה עם בקרה מרושתת המבטיחה צריכת מים וחשמל יעילה, להם גם סוללות בעלות ביצועים גבוהים הניתנים לטעינה מחדש באמצעות טעינה סולארית.

לאכול באוויר הפתוח: מטבחי החוץ עוברים שדרוג

כידוע, בישול באוויר הפתוח משדר תחושת חופש וזמני הארוחות שלנו, הם רגעים של התכנסות משפחתית או חברתית משותפת. לכן הביקוש לעיצוב אזור הבישול והאכילה בסביבת חוץ הבית מקבל משמעות מרכזית. מטבחי החוץ הופכים למעוצבים יותר ועמידים בפני תנאי מזג אוויר, הניתנים כמו כן להתאמה אישית. אלמנטים חדשים מתווספים מדי שנה כך שהם יעמדו בקנה אחד עם הציוד המצוי במטבחים המאובזרים בתוך הבית. זה נכון גם לריהוט של פינת האוכל בסביבת החוץ, למשל עיצוב השולחנות החדשים מאופיין באריכות, באיכות גבוהה וביציבות יתרה, פריטים הניתנים להתאמה לכמות האורחים ולשילוב עם שולחנות צד או עגלות הגשה.

קאמבק מתמשך: עיצוב קלאסי ומראה רטרו

כשהדברים טובים הם נשארים או הולכים ואז חוזרים שוב, כי לוותר עליהם לא ניתן ועם זה אי אפשר להתווכח. ניתן לראות זאת בין היתר ברימייקים המגוונים של קלאסיקות עיצוב לגינה. הקאמבק של רהיטים ואביזרים מתקופות העבר נמשך גם בעונה הנוכחית. המראה הישן משולב עם הנוחות ועם איכות החומרים של ימינו. אלו עמידים בפני מזג אוויר והופכים את הריהוט לגמיש לבית ולחוץ. כורסאות וספות עם חבל ארוג בעבודת יד, שולחנות וכיסאות בצורת אורגנית או מיטות שיזוף בצבעים עזים מחזירים את העיצובים של שנות ה-50 עד שנות ה-70 לתודעה. בזמנו, הצורות הקמורות והצבעים העזים סימלו עידן ותקווה חדשים - גישה עיצובית שלא יכולה להיות עכשווית יותר.

גם פתרונות הצללה היו שם וגם נגיעה ישראלית

פתרונות הצללה בדמות גזיבויים, פרגולות וגגונים מעוצבים הפכו למבוקשים במיוחד לאור הגידול בביקוש לבתים צמודי קרקע, ההתחממות הגלובלית שמקשה עוד יותר על השהייה בגינה הביתית ובישראל כידוע, השמש המזרח תיכונית היא גם ככה לא קלה. אך לוותר על תרבות הבילוי בגינה הנעימה שלנו אנחנו לא מעוניינים, לכן יותר אנשים מחפשים פתרונות מגוונים שיקלו עליהם. בניגוד לעבר בו הסתפקנו בפרגולות עץ, רעפים או מתכת מתקלה, כיום השוק מציע פתרונות מחומרים איכותיים כגון פוליקרבונט חזק ועמיד בפני מזג האוויר, בעיצובים מגוונים המעניקים לגינה מראה יוקרתי ואלגנטי.

באדיבות Canopia מבית פלרם. יחצ,
יושבים בגזיבו של Canopia מבית פלרם/יחצ

כאמור גם לישראל איך לא הייתה נציגות בתערוכה. חברת canopia מבית פלרם המתמחה בפתרונות קירוי והצללה לגינה הביתית הציגה גם היא את מרכולתה. לצד גזיבו מעוצב וחדש לפינת הישיבה הניתן להרכבה בשיטת ה- DIY הפופולארית, החברה הציגה גם פתרונות חדשים העונים על הצרכים החדשים בעקבות אותם השינויים בהרגלי השהייה הביתית שלנו. מדובר בין היתר במבנה משרדי שקוף המותאם לגינה הביתית, המאפשר הקמת חלל נוסף בחצר הבית. קירוי לגריל הביתי בדמות גזיבו גריל ייעודי המגן מפני השמש הן על הגריל עצמו והן על הגרילמן ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • ריהוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully