וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קו המשווה: כך שינוי של קילומטרים בודדים יחסוך לכם מאות אלפי שקלים

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 16:34

הרחבת רדיוס חיפוש הדירה בקילומטרים בודדים עשויה לחסוך מאות אלפי ולעיתים אף מיליוני שקלים. אז רעננה או הרצליה, אשדוד או אשקלון, ראשל"צ או באר יעקב - מה פערי המחירים בין ערים סמוכות ואילו צמדי ערים מייצרים את החיסכון הגדול ביותר? בדקנו

בדיקה שמאית מקיפה שערך יעקב מצאה כי קיימים פערים של מאות אלפי שקלים ועד יותר ממיליון שקל במחירי דירות 4 חדרים חדשות בין ערים הסמוכות זו לזו במרחק של עד 10 קילומטרים בלבד

מחירי הדירות במגמת עלייה מתמדת, הביקושים לדירות שוברים שיאים, וגם כמות העסקאות מזנקת מחודש לחודש ומרבעון לרבעון. כפי שמשתקף מנתוני הכלכלנית הראשית לרבעון השלישי, הגידול בעסקאות בשוק החופשי הסתכם בזינוק של 22% והקיף את כלל האזורים בארץ. המחירים המאמירים מקשים על זוגות צעירים לרכוש דירה ומי מבין המשפחות שקונה דירה, נאלץ לעיתים לקחת משכנתאות הרבה מעבר ליכולת הכלכלית.

"משפחות צעירות שמתחילות לחפש דירה יעדיפו בדרך כלל להתגורר סמוך ככל הניתן למקום מגוריהן הנוכחי או לעיר הולדתם", מסביר השמאי ישראל יעקב, "בין היתר משום שהם כבר מכירים את השירותים הקהילתיים שמספקת הרשות המקומית ואת דרכי הגישה לסביבת מגוריהם, את בתי הספר, מרכזי הבילוי והפנאי ועוד. אלא שלעיתים הם לא יודעים שהם יכולים להוזיל את העלויות באופן משמעותי - אם רק ירחיבו במעט את מעגל החיפוש".

ואכן, בדיקה שמאית מקיפה שערך יעקב מצאה כי קיימים פערים של מאות אלפי שקלים ועד יותר ממיליון שקל במחירי דירות 4 חדרים חדשות בין ערים הסמוכות זו לזו במרחק של עד 10 קילומטרים בלבד. הבדיקה מתבססת על נתוני הלמ"ס ורשות המסים שעובדו על-ידי ישראל יעקב. במסגרת הבדיקה נבחנו עשרות פרויקטים בערים באזור המרכז, השרון, השפלה ודרום הארץ: תל אביב-רמת גן, רעננה-הרצליה, קריית אונו-יהוד מונוסון, ראש העין-פתח תקווה, יבנה-רחובות, חיפה-טירת הכרמל, אשדוד-אשקלון, ובאר יעקב-ראשון לציון.

לדברי ישראל יעקב "דווקא הקורונה ומודל העבודה ההיברידית גרם לזוגות צעירים לעשות חשיבה מחודשת. עם זאת, זה השפיע דווקא על זוגות שרצו לעבור לצמוד קרקע בפריפרייה ופחות לזוגות צעירים שבמרחק קצר יכולים להוזיל את דירתם".

הדמיית מתחם הבורסה. ישר אדריכלים,
קילומטר אחד, יותר ממיליון שקל הבדל. מתחם הבורסה בר"ג/ישר אדריכלים

תל אביב-רמת גן: פערים של יותר ממיליון שקל

כך למשל, הערים רמת גן ותל אביב גובלות אחת עם השנייה ודירות דומות בפרויקטים בעלי סטנדרט זהה הרחוקות כ-1-2 קילומטר אחת מהשנייה, נמכרות בפערי מחיר של יותר ממיליון שקל בממוצע. ברמת גן המחיר עומד על כ-2.510 מיליון שקל בממוצע ובת"א על 3.870 מיליון - 1.36 מיליון שקל הבדל.

"זה כמובן הגיוני שהפער הגדול ביותר יהיה בין תל אביב לערים השכנות לה. בפועל הפער גדול אף יותר מכיוון שהמחירים בתל אביב כוללים גם דירות בדרום העיר ובאזורים שפחות מיועדים למשפחות". מסבירה רונית כהן, מנהלת השיווק והפרסום בחברת צמח המרמן הבונה ומשווקת יחד עם חברת סרוגו את פרויקט THE LAKE על הפארק הלאומי ברמת גן. "במחיר של דירת 4 חדרים בתל אביב אפשר לקנות אצלנו דירת 5 חדרים מרווחת על הפארק הלאומי ואף יותר. ואם נשווה תפוחים לתפוחים - מחירה של דירת 5 חדרים חדשה בתל אביב בצמוד לפארק הירקון מתקרב למחיר פנטהאוז מרווח בפרויקט שלנו שעלותו כ-12 מיליון שקל".

רחובות-יבנה: כ-630 אלף שקל הבדל

בין המחירים בערים רחובות ויבנה קיים פער של כ-630 אלף שקל: ברחובות המחיר עומד על 2.550 מיליון שקל בממוצע, וביבנה על 1.920 מיליון שקל.

שמאי המקרקעין ישראל יעקב מוסיף כי "בשנים האחרונות השכונות הירוקות ביבנה הפכו למגנט למשפחות צעירות ואנחנו רואים את זה במחירי הדירות. עם זאת עדיין יש הזדמנות לרכוש דירה במחירים אטרקטיביים ביחד למרכז כמובן ובוודאי ביחס לרחובות השכנה".

עוד בוואלה!

גם אתם יכולים: אי הפדופיליה של ג'פרי אפשטיין מוצע למכירה

לכתבה המלאה
טבלת מחירי דירות בערים סמוכות. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
טבלת מחירי דירות בערים סמוכות/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

פתח תקווה-ראש העין: פער של כ-500 אלף שקל

עוד נבדקו הערים ראש העין ופ"ת - נמצאו פערי מחיר של 500 אלף שקל. בפ"ת המחיר הממוצע עמד על 1.9 מיליון שקל ובראש העין 1.4 מיליון שקל.

לדברי ישראל יעקב "במסגרת הסכמי הגג הייתה הצפה של דירות בראש העין דבר שמיתן מאוד את עליות המחירים שם. ישנם אזורים בפסגת אפק בהם המחירים אפילו נמוכים יותר".

האגם האקולוגי בפתח תקווה 21 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
יקרה בהרבה מראש העין השכנה. פתח תקווה/ראובן קסטרו

קריית אונו-יהוד מונוסון: פער של כחצי מיליון שקל

בקריית אונו המחיר הממוצע עמד על 2.490 מיליון שקל, כ-460 אלף שקל יותר מהמחיר ביהוד מונוסון הסמוכה שמחיר דירה ממוצעת בה עמד על 2.03 מיליון שקל.

ראשון לציון יקרה בכ-340 אלף שקל מבאר יעקב

בבדיקת המחירים בערים ראשון לציון ובאר יעקב הסמוכות נמצאו פערי מחיר של כ-340 אלף שקל. המחיר הממוצע בראשון לציון עמד על 1.960 מיליון שקל, בעוד שהמחיר בבאר יעקב עמד על 1.620 מיליון שקל בממוצע.

ראשון לציון. דובורת ראשון לציון, אתר רשמי
קרובה אך יקרה. ראשל"צ/אתר רשמי, דובורת ראשון לציון

חיפה-טירת כרמל: פער של 240 אלף שקל

בין חיפה לטירת הכרמל נמצאו פערי מחיר של 240 אלף שקל: בחיפה המחיר הממוצע של דירה הוא 1.630 מיליון שקל ובטירת הכרמל 1.390 מיליון שקל בממוצע.

אשדוד-אשקלון: הבדל של כ-170 אלף שקל במחיר

"באשקלון ההיצע של דירות חדשות גדול בהרבה מההיצע באשדוד והמחירים בה במגמת עלייה, כך שאני מעריכה שהפער בין שתי הערים לא רק שיצטמצם, אלא שבשנה הבאה הנתונים יהיו לטובת אשקלון"

אשדוד ואשקלון הן שתי הערים הדרומיות ביותר שנבדקו, ופערי המחיר בשתיהן גבוהים בהרבה מהמרחק הגיאוגרפי ביניהן. באשדוד המחיר הממוצע עמד על 1.650 מיליון שקל, ובאשקלון על 1.480 מיליון שקל - פער של 170 אלף שקל. "הפער במחירים בין אשקלון לאשדוד הוא פער זמני בלבד. המחיר הממוצע של דירת 4 חדרים בעיר מסוימת הוא למעשה נגזרת של ההיצע באותה עיר. כך לדברי טלי שרון, סמנכ"לית השיווק והמכירות בקבוצת רם אדרת, אשר בונה פרויקטים למגורים בשכונות עיר היין וכוכב הצפון בעיר.

"באשקלון ההיצע של דירות חדשות גדול בהרבה מההיצע באשדוד והמחירים בה במגמת עלייה, כך שאני מעריכה שהפער בין שתי הערים לא רק שיצטמצם, אלא שבשנה הבאה הנתונים יהיו לטובת אשקלון. צריך גם לזכור שיש הבדל משמעותי בין דירות חדשות שנבנות בשכונות החדשות לשאר העיר. שכונה כמו עיר היין היא שכונה אוטונומית, שמתפקדת עצמאית, ומושכת אליה המון ביקושים הן מתושבי אשקלון והן מתושבי אשדוד. מחירי הדירות בשכונה נמצאים כל הזמן במגמת עלייה ונכון להיום המחיר של דירת 4 חדרים הוא כ-1.65 מיליון שקל".

שמאי מקרקעין ישראל יעקב. יח"צ,
הרחבה קטנה תעשה את כל ההבדל. ישראל יעקב/יח"צ

רעננה-הרצליה: הבדלים של 150 אלף שקל במחיר

פערי המחיר בשתי הערים הסמוכות רעננה והרצליה מסתכמים ב-150 אלף שקל בממוצע: בפרויקטים שנבדקו המחיר הממוצע ברעננה עמד על כ-2.8 מיליון שקל, ובהרצליה המחיר הממוצע עמד על כ-2.650 מיליון שקל. "רעננה נמצאת בשנים האחרונות בתנופת בנייה משמעותית של התחדשות עירונית לצד פרויקטים חדשים בשכונת נאות שדה". מסביר אלי ביתן, סמנכ"ל השיווק בפרץ בוני הנגב הפעילה בעיר רעננה. "מדובר בעיר הנחשבת לאחת מהערים המבוקשות בישראל עם רשות מקומית שמצטיינת באספקת שירותים, לצד שתי תחנות של רכבת ישראל, קו מטרו שיעבור ברחוב וייצמן בסמוך לשכונת נאות שדה ויקנה לה נגישות מעולה, וסמיכות העיר לצירי תחבורה מרכזיים - כל אלו יחדיו משפיעים על הביקושים במחירי הנדל"ן בעיר. רעננה מציעה בנוסף פרויקטי בוטיק חדשים - בניין בן 5-6 קומות בלבד עם דירות 5 חדרים גדולות ושני דיירים בקומה, המהווים גורם נוסף המשפיע על גזרת המחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully