וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: מצעד התחפושות של הבניינים השווים בעולם

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 16.3.2022 / 15:09

הידעתם, שגם בניינים מתחפשים? אוקי, שואבים השראה מאייקונים עולמיים או פרטי תצוגה ואופנה יוקרתיים. באווירת חג הפורים, קיבצנו שורה של פרויקטים נדל"נים נוצצים מהארץ והעולם ומקורות ההשראה שלהם. קבלו את ה-A look alike buildings

חג פורים, חג פורים חג גדול לילדים. לכולנו יש זיכרונות מפורים וההתרגשות מבחירת התחפושת בחג. פעמים רבות, התחפושת שלנו קיבלה השראה מסרטים, הצגות, דמויות מיתולוגיות ואף מהרצון להזכיר או להיות דומה לתחפושת של השכן או "מלך" הכיתה. מסתבר שההשראה אינה נגמרת רק בבחירת תחפושת לילדים או מבוגרים, אלא הולכת איתנו לאורך כל הדרך.

הידעתם, שגם בניינים מתחפשים? אולי לא באמת מתחפשים אלא יותר שואבים השראה מאייקונים עולמיים או פרטי תצוגה ואופנה יוקרתיים. באווירת חג הפורים, קיבצנו שורה של פרויקטים נדל"נים נוצצים מהארץ והעולם ומקורות ההשראה שלהם. קבלו את ה-A look alike buildings.

נתחיל מישראל - שער הכניסה של מטרופולין ת"א

הפרויקט הראשון שתפס את תשומת לבנו הינו מגדל Millennia. מדובר בפרויקט השייך לקבוצת פרשקובסקי ומגדל ביטוח הנבנה בימים אלו במתחם האלף בראשון לציון. הפרויקט מורכב משני מגדלים אנכיים שמעליהם מונח מבנה אופקי נוסף ובסך הכללי מתנשא לגובה של 22 קומות עם כ-60 אלף מ"ר המיועדים למשרדים ותעסוקה בתחום ההייטק והפיננסים. הפרויקט תוכנן מראש כך שיזכיר במראהו את שער הניצחון בפריז. למעשה בהסתכלות רחבה הוא דומה לו להפליא ואף משמש כשער הכניסה למתחם האלף ואולי גם כשער הכניסה למטרופולין תל אביב. התכנון האדריכלי התבצע על ידי האדריכל משה צור.

פרויקט מילנייה של פרשקובסקי ומגדל בטוח -נדלן פורים. וויפוינט,
פרויקט Millennia/וויפוינט
שער הניצחון בפריז. unsplash,
שער הניצחון פריז/unsplash

מגדלי הסופר סלנדר

פרויקט נוסף שצד את עיננו הוא מגדל "שבעת הכוכבים" אותו מקימה בימים אלה חברת הכשרת היישוב בבני ברק. הפרויקט בולט למרחקים בגוון הנחושתי בו הוא מצופה, ובצורתו התמירה. הוא מתנשא לגובה של 211 מטר, ויכלול 52 קומות, כאשר רוחבו 20 מטר בלבד. תכנון ייחודי זה מכונה "סופר סלנדרס" המהווה חלק ממגמת תכנון עולמית מודרנית, שהחלה בניו יורק בעקבות עליית ערך הקרקע והמחסור במגרשים גדולים. המגרש עליו נמצא המגדל התאים לטובת בנייה לגובה רב. הבנייה על פני שטח מגרש קטן יחסית דורשת קונסטרוקציה מורכבת, כזו שתאפשר למגדל להתמודד בהצלחה עם רעידות אדמה, רוחות חזקות וכדומה.

האדריכל עדן בר ממשרד בר-לוי אדריכלים, מתכנן מגדל שבעת הכוכבים: "כדי לייצב באופן מקסימלי מגדל כמו זה, לרוב ממקמים את גרעין המגדל (בו ממוקמות המדרגות, המעליות וכו') במרכז המבנה. תכנון כזה יוצר פרוזדורים וחדרים צרים לאורך רוב הקומה. רצינו למצות את המיטב מהשטח ולכן הזזנו את הגרעין של המגדל לאחד הצדדים שלו ובכך יצרנו מגדל ייחודי ויעיל מאוד. כמו כן, כדי להגדיל את החשיפה לנוף פנורמי, תכננו מרפסות בכל קומה. אלה מרפסות גדולות במיוחד, בשטח של 18 מ"ר, עם גישה מהגרעין הציבורי הקומתי, כך שניתן להגיע אליהן מכל המשרדים בקומה".

עוד בוואלה!

אין צורך בלחיצת יד: תגידו שלום לרובוט המשרדי

לכתבה המלאה
מגדל שבעת הכוכבים-נדלן פורים. עדן בר אדריכלים,
מגדל שבעת הכוכבים. בר-לוי אדריכלים/עדן בר אדריכלים
Theatre Park נדלן פורים. ArchitectsAlliance via CTBUH,
מגדל Theatre Park בטורנטו/ArchitectsAlliance via CTBUH

הפרח בגני

פרויקטים בהשראת עולם הטבע הם תופעה עולמית רחבה למדי, בסין לצורך הדוגמה, בעיר ג'יאנגסו בשנת 2013 נבנה מגדל שלם בהשראה של פרח הלוטוס הפורח במים. שם הפרויקט - 'The Lotus Building' - די מסגיר את מקור ההשראה, אבל אין ספק שנעשתה כאן עבודה אדריכלית יוצאת דופן עם הקמת אגם מלאכותי במיוחד עבור הפרויקט שמיועד בעיקרו עבור אולמות תצוגה, חדרי ישיבות ומרכז כנסים.

The Lotus Building- נדלן פורים. Studio 505,
The Lotus Building/Studio 505
לוטוס- נדלן פורים. Unsplash,
לוטוס- נדלן פורים/Unsplash

הרימו עוגן, מפליגים

כמה מאיתנו היו חולמים להתעורר בשייט תענוגות ולהפליג ליעדים אקזוטיים ונחשקים? מסתבר שבדרום קוריאה החליטו לקחת את החלום צעד אחד קדימה ולבנות בית מלון בהשראת ספינת קרוז. הכירו את ה-Sun Cruise Resort. המלון עצמו ממוקם על ראש הצוק עם נוף ישיר לים לכל 211 החדרים שבו. אז מה עדיף, לצאת להפלגה או להישאר בחוף מבטחים?

Sun Cruise Resort - נדלן פורים. Wikimedia Commons,
Sun Cruise Resort/Wikimedia Commons
Alonso Reyes on Unsplash-נדלן פורים. Cruise,
Alonso Reyes on Unsplash-נדלן פורים/Cruise

מגדלים סיאמיים

ונסיים בשני מגדלים באוסטרליה שלדעתנו נראים פשוט אותו הדבר. המגדל הראשון - Nauru House מתנשא לגובה של כ-190 מטר וכולל 49 קומות ממקום במלבורן והחל להיבנות בשנת 1972.

המגדל השני הינו MLC Centre שנבנה בסידני גם הוא בשנות ה-70. המגדל מתנשא לגובה של 228 מטר וכולל 67 קומות. למעשה הוא נחשב למגדל המשרדים הגובה ביותר בסידני על לשנת 1992.
אז מי התחפש למי?

Nauru House-נדלן פורים. Wikimedia Commons,
Nauru House/Wikimedia Commons
MLC Centre -נדלן פורים. Antony Wood, CTBUH,
MLC Centre/Antony Wood, CTBUH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully