וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבינה מלאכותית ועד מטאוורס: הטכנולוגיות שמשנות את עולם הנדל"ן

זיו שור, טור אורח

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 9:52

אם בעבר מזל והיכרות הספיקו בתחום הנדל"ן, היום צריך יותר. היכרות עם הטכנולוגיות שמשנות את העולם הזה יעניקו לכם יתרון עצום. הנה כמה מהן

אם בעבר מזל והיכרות אישית הספיקו בעולם היזמות, כיום, עם הקידמה האינסופית, המצב השתנה, וכפי שניתן לראות בשביל להיות כשידכם על העליונה הישענות על דרכים מסורתיות יותירו אתכם מאחורנית כשניתן לראות פיתוחים טכנולוגים רבים שנכנסו לענף הנדל"ן. שימוש ב- Big Data ובאינטליגנציה מלאכותית בכל הנוגע לאיתור הזדמנויות, תמחור מדויק ויצירת ערך הוא רק חלק מכך.

פלטפורמת סקייליין. יחצ,
חלק מהקדמה. פלטפורמת סקייליין/יחצ

דוגמא למערכת שכזאת היא חברת Skyline AI, פלטפורמה המשתמשת במודלים מבוססי בינה מלאכותית (AI) ולימוד מכונה (ML) על מנת לעבד מידע של יותר מ- 300 מקורות מידע שונים של נכסי מולטי פמילי. המערכת עוקבת אחר כ - 10,000 פרמטרים שונים (כמו מידע על בעלי הנכסים, מאפייני הנכס, דמוגרפיה, עסקאות היסטוריות וחוב) של 400,000 נכסים ברחבי ארה"ב לאורך זמן, ומזהה אי התאמות בין מקורות הדאטה השונים וקובעת מי מהם הוא המדויק ביותר על מנת לעזור למשקיעים למקסם את הזדמנויות ההשקעה וההשכרה שלהם. שימוש במערכות כאלו הופך להיות הכרחי במציאות הנוכחית.

האם חדשנות מהווה בסיס משמעותי להתקדמות בענף?

בכל הקשור להנדסה, תכנון וניהול הביצוע, התחום שביצע כבר קפיצת מדרגה באמצעות שימוש בתלת מימד ממשיך להתקדם לשימוש במסדי נתונים משולבים בתכנון. אפילו מדינת ישראל מחייבת כיום שימוש בטכנולוגיות תכנון מתקדמות כגון BIM (Building Information Modeling) כתנאי לגישה למכרז. טכנולוגיות ביצוע כגון שימוש בחומרי בניה חכמים, שימוש ברובוטים, רחפנים, מנופים מופעלים בשלט רחוק, סריקות באמצעות מציאות רבודה וכו' יאפשרו לבצע בנייה מהר יותר, בטוח יותר, בצורה אמינה וידידות יותר לסביבה מה שבסופו של דבר יאפשר לשמר או להגדיל את הרווחיות בתחום שבו אט אט הרווחיות נשחקת עקב ריבוי המתחרים.

בימים בהם השיח על המטאוורס מעלה הילוך אין זה מפתיע שהענף משנה את פניו והקידמה מהווה חלק משמעותי בכך. בכל הקשור למכירה, קנייה והשכרת נכסים טכנולוגיות משנות את התחום, שימוש באלגוריתמים לצורך תמחור ורכישות נכסים, סיורים וירטואליים, דיגיטציה של ביצוע עסקות ועוד, כמובן שגם מה שקשור לניהול הנכסים וחווית המשתמש הטכנולוגיה משנה את האופן בו בניינים מנוהלים, יותר ויותר בניינים הופכים להיות בניינים חכמים כאשר אפליקציות ייעודיות מאפשרות לנו לשמור חניה מראש, להזמין את המעלית, לשריין שולחן עבודה (אחרי שקיבלנו אישור שהוא נוקה ומוכן עבורנו), להזמין ארוחת צוהריים, לפתוח קריאות תחזוקה, לבצע ניווט בתוך הבניין, שליטה במערכות הבניין ועוד. מה שבעבר נחשב היה כמותרות הופך כהיום להכרחי בעידן בו התחרות על דיירים איכותיים הופכת להיות קשה יותר.

עוד בוואלה!

"היום פרויקט שלם יכול להיתקע כי חסר מסמר קטן"

לכתבה המלאה

מה צופן העתיד?

ההשקעה הכספית בטכנולוגיות הקשורות לנדל"ן ממשיכה לצמוח אולם עדיין נמוכה בהשוואה לתחומים אחרים (תעופה, תקשורת, סייבר, פינטק וכו') וחדירת טכנולוגיות לנדל"ן נמצאת בפיגור בהשוואה לתקשורת, סייבר, פינטק וכו' מה שרק מעצים את היקף ההזדמנויות שטמונות בתחום טכנולוגיות הנדל"ן.

חלק מהיוזמות בתחום מצליחות פחות (Zillow לדוגמא שאלגוריתם רכישת הבתים שלה כמעט הוביל לקריסת החברה) אולם כמעט כל שחקן משמעותי בשוק (בחו"ל ובישראל) מחזיק היום מחלקת חדשנות שעוסקת באיתור, השקעה ויישום טכנולוגיות מתוך ההבנה שטכנולוגיות הנדל"ן קריטיות להמשך קיומם.

נזילות גבוהה, ריביות נמוכות וחוסר וודאות דוחפות יותר ויותר משקיעים לנדל"ן. שור מדגיש כי ככל שהתחרות הולכת וגוברת כך הטכנולוגיה הופכת למשמעותית יותר בנדל"ן וכך גם ההזדמנויות. קרן ההשקעות של JLL, Spark שהוקמה ב- 2017 השקיעה כבר בעשרות חברות בתחום טכנולוגיות הנדל"ן כגון IOT, פלטפורמות השקעה דיגיטליות ועוד.

זיו שור הוא מנכ"ל ענקית הנדלן JLL

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully