וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק סביון: הפאנלים הסולאריים נכנסים גם למגזר הבדווי

עודכן לאחרונה: 3.1.2022 / 12:48

לאחר שסביון החלה בתהליך הפיכה למועצה מאופסת אנרגיה, יותקנו פאנלים סולאריים במועצה האזורית כסייפה, שכל תושביה בדווים: "יש לקדם את היישוב לרמת חיים גבוהה"

לאחרונה דווח כאן על הטרנד הלוהט בסביון: מועצה אזורית שלמה שתהפוך ל"מאופסת אנרגיה", קרי מייצרת לעצמה את כל החשמל הנדרש. לשם כך הותקנו בסביון פאנלים סולאריים על גגות רבים. כעת, הטרנד מגיע גם למועצה המקומית כסייפה.

מועצה אזורית כסייפה. יחצ,
אחד מפרויקטי הדגל של המועצה. כסייפה/יחצ

חברת ח.י אנרגיה מקבוצת ח.י נמצאת בימים אלו בשלביו האחרונים של פרויקט רחב היקף בהתקנת פאנלים סולאריים בגגות מוסדות ציבור במועצה המקומית כסייפה, שכל תושביה הם בדווים. סך הפרויקט נאמד בכ-8 מיליון שקל, וכולל התקנת פאנלים סולאריים על 16 גגות בניין השירותים החברתיים, מגרשי ספורט מקורים, ובתי הספר ביישוב בהיקף קיבולת ייצור חשמל של 1.9 מגה-וואט.

ראש המועצה המקומית כסייפה, עו"ד עבד אלעזיז נסאסרה מסר: "כראש המועצה המקומית של היישוב כסייפה, חרטתי על דגלי מדיניות לפיה אעשה כל שביכולתי, באמצעות האמצעים העומדים לרשותי לקדם את היישוב ואת התושבים החיים בו לרמת חיים גבוהה ולרווחתם. הצוות שלי במועצה פועל במגוון מישורים ובמאמצים הכבירים לקידום פרויקטים חשובים, שיובילו לקידום היישוב ותושביו. אחד מפרויקטי הדגל של המועצה הוא פרויקט האנרגיה הסולארית - שבמסגרתו מבוצעת התקנת פאנלים סולאריים על מוסדות הציבור ביישוב לטובת חסכון באנרגיה מעתה והלאה. אני שמח לברך כי הפרויקט נמצא בשלביו האחרונים והרשות המקומית תזכה להנות מפירותיו ממש בקרוב. זהו פרויקט אדיר, שכלל בתוכו אדמיניסטרציה לא פשוטה ואתגרים רבים, שאת כולם הצוות שלי צלח בהצלחה יתרה. כאן המקום גם להודות לכל העוסקים במלאכה על מסירות, מקצועיות לא מתפשרת והתמדה - תוך השגת היעד החשוב הזה".

לדברי אמיר שכטרמן מנכ"ל ח.י אנרגיה מקבוצת ח.י: "הקמת המערכות הסולאריות על גגות מבני הציבור בישוב כסייפה מאחדת בין הקידמה והתפתחות ביישובי החברה הבדואית בנגב לבין הצורך של ישראל בייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות בקנה מידה נרחב ובניצול רמת קרינת השמש הגבוהה באזור, שהיא מהגבוהות בעולם. ח.י אנרגיה גאה בפרויקט ושמחה מהתמיכה הרחבה לנושא בישוב. לשמחתנו נפגשנו בפרויקט זה עם אנשים מהמועצה (כסייפה) אשר שיתפו אתנו פעולה ברמות הגבוהות ביותר תוך הבנה מלאה של יתרונות יצור חשמל מאנרגיה מתחדשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully