וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינת סביון: הטרנד הלוהט החדש בשכונה העשירה

וואלה! נדל"ן

עודכן לאחרונה: 7.12.2021 / 11:47

המועצה האזורית סביון תהפוך לראשונה בישראל המוגדרת כ"מאופסת אנרגיה", ותייצר לעצמה את כל החשמל שהיא צורכת. הנה הפרטים מעוררי הקנאה

המגמה הגלובלית הזאת, שהגיעה גם לישראל היא אחת התוצאות של הסכם פריז שנחתם ב-2015

חברת ח.י אנרגיה מקבוצת ח.י השלימה בימים אלו, פרויקט ראשון מסוגו ורחב היקף להפיכת המועצה אזורית סביון לראשונה בישראל "מאופסת אנרגיה". סך הפרויקט נאמד בכ-10 מיליון שקל וכולל החלפת כל תאורת החוץ (כבישים, פארקים, שבילים, הצפה ותאורת עצים) בשטח סביון לגופי לד חסכוניים, וכן התקנת פאנלים סולאריים בכל גגות מוסדות ומתקנים ביישוב, לרבות אולמות הספורט, בתי הספר, בתי כנסת וכן בית העלמין של סביון. הפיכת סביון למאופסת אנרגיה עתיד לחסוך למועצה עשרות מיליוני שקלים בשנים הקרובות.

מבנה מאופס אנרגיה, או יישוב מאופס אנרגיה, הוא מקום שמייצר לעצמו את כל כמות החשמל הנצרכת. בשנים האחרונות החלה מגמה עולמית של הקמת בניינים מאופסי אנרגיה - מבנים שמייצרים לעצמם את האנרגיה שהם צורכים. כלומר, הם לא שואבים אנרגיה ממקורות חיצוניים או שסך האנרגיה שהם מייצרים שווה לסך האנרגיה שהם זקוקים לה, ומכאן השם "מאופסי אנרגיה".

המגמה הגלובלית הזאת, שהגיעה גם לישראל היא אחת התוצאות של הסכם פריז שנחתם ב-2015. בהתכנסות המדוברת של ועדת האקלים של האו"ם נקבעו כללים להפחתת פליטת גזי חממה, מזעור הנזק הקיים בעטיים וכן כיצד ייערך הטיפול בפליטה על ידי מדינות העולם. בין השאר הוחלט שם כי המדינות החתומות על ההסכם, וביניהן ישראל, יפעלו עד 2030 לקידום בנייה מאופסת אנרגיה.

סביון. יחצ,
פאנלים סולאריים בכל מקום. סביון מאופסת אנרגיה/יחצ

לדברי מוטי לנדאו, ראש מועצה אזורית סביון: "מועצת סביון צועדת קדימה ומובילה באימוץ טכנולוגיות לחיסכון באנרגיה, שמירה על הסביבה ויצירת מקורות תקציביים לתפעול ושיפור פני המועצה. אנחנו נייצר במערכות הסולאריות מעל 900 מגה-וואט-שעה בשנה, ונחסוך בזכות המעבר לתאורת לד יותר מ 600 מגה וואט בשנה. סה"כ 1,500 מגה וואט שעה של תוספת חשמל למשק".

לדברי אמיר שכטרמן מנכ"ל ח.י אנרגיה מקבוצת ח.י: "גאים לסיים פרויקט בן שלוש שנים ובו שינינו בצורה מהותית את האופן בו צורכים אנרגיה בסביון. סביון הפכה למועצה הראשונה בישראל שצורכת את האנרגיה שהיא עצמה מייצרת. מדובר בחיסכון כלכלי אדיר עבור המועצה ותושביה כבר מהשקל הראשון וחלק ממגמה עולמית מתחזקת המסייעת במניעת התחממות כדור הארץ ומשלבת חיסכון ופונקצונליות. אני מקווה ומאמין שמדובר בסנונית ראשונה בישראל ויישובים נוספים יילכו בעקבותיה".

  • עוד באותו נושא:
  • סביון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully