וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך קרה שדווקא העיר הצפופה בישראל עלתה בדירוג האשראי?

עודכן לאחרונה: 30.12.2021 / 11:37

ע"פ דירוג חברת S&P מעלות, מחברות הדירוג המובילות לדירוג פיננסי של גופים כלכליים, החל משנת 2022, עיריית בני ברק מקבלת את דירוג האשראי הגבוה ביותר - ilAAA. הסיבות - בפנים

עיריית בני ברק קיבלה השבוע את הדירוג הגבוה ilAAA לאיתנות וליציבות כלכלית מטעם חברת S&P מעלות. גם בשנה נוספת לצד נגיף הקורונה, הצליחה העירייה לשמור על יציבות פיננסית גבוהה, ללא הגברת הנטל על התושבים.

בני ברק 21 בדצבמר 2021. ראובן קסטרו
צפופה ומבוקשת. רחוב בבני ברק/ראובן קסטרו

בשיקולי קביעת הדירוג, כתבו אנשי חברת S&P מעלות: "העלאת הדירוג של עיריית בני ברק משקפת את דעתנו שמצבה הפיננסי של העירייה ימשיך להשתפר בעקבות ההתאוששות הכלכלית ממגפת הקורונה, כך שהיא תשיג עודף תפעולי יציב של 1.6% בממוצע בין השנים 2022-2024. העלייה בדירוג מסתמכת גם על המדיניות הפיננסית המאוזנת של העירייה, הכוללת את הצלחת הצוות הפיננסי בעירייה לשמור על ניהול נאות גם בתקופות של חילופי שלטון. העירייה מנהלת את הכנסותיה והוצאותיה באופן הולם.

ע"פ הדו"ח העירייה תוכל להגיע לעודף תפעולי יציב של 1.6% בממוצע בין השנים 2022 ו-2024, וזאת באמצעות מימוש ההכנסות העצמיות מנכסי נדל"ן העומדים לרשותה באזורי התעסוקה של העיר. הכנסות אלו יסייעו לעירייה להרחיב את שירותיה לאזרחים ולהמשיך בפיתוח העירוני.

מתכון מנצח: עלייה בביקוש לדירות 3 חדרים ומימוש הפוטנציאל של בנייני המשרדים

על פי נתוני הלשכה למרשם אוכלוסין במשרד הפנים, מספר תושבי בני ברק עומד בחודש האחרון על 218,592. מניתוח נתוני התחלות הבנייה לרבעון השלישי שבוצע בלשכת שמאי המקרקעין, בני ברק בראש רשימת הערים המבוקשת לדירות 3 חדרים והיא מובילה בבניית דירות אלו בתקופה הנבדקת עם 1,427 דירות שהחלו להיבנות מתחילת 2021 - זינוק חד לעומת 100 דירות כאלה בלבד שהחלו להיבנות בשנת 2020 כולה בעיר.

קצב התחלות הבנייה החדשות בעיר צפוי להביא לעלייה משמעותית במספר תושבי העיר בשנים הקרובות במיקוד על אזור צפון העיר, כאשר השכונה החדשה ההולכת ומוקמת על ציר אם המושבות (תב"ע 572) ומכרזי הבינוי באזור הרחובות אברבנאל-המכבים כוללות אלפי יח"ד חדשות.

לצד העלייה בביקוש למגורים בעיר, סיבה מרכזית נוספת לעלייתה בדירוג האשראי של 'S&p מעלות', היא פוטנציאל מימוש ההכנסות של העירייה מאכלוס מגדלי המשרדים ומדמי השימוש והשכירות של נכסי הנדל"ן שהיא מחזיקה, כבר החל משנת 2022. ע"פ ממצאי הדו"ח, חלק מההכנסות צפויות להתקבל מהקאנטרי קלאב המתוכנן ומתקבולי ארנונה של אלפי יחידות דיור שישווקו בעיר, כמו גם מהיטלי פיתוח של אזורי תעסוקה כמו מתחם ה-BBC. הכנסות אלו יתמכו גם בשירות החוב, שחלקו נלקח לצורך הקמת הפרויקטים שהוזכרו. הדו"ח צופה גם גידול גם בהעברות הממשלתיות לשירותים הממלכתיים, וכן במנגנוני הסיוע הנוספים שהעיר זכאית להם מהממשלה, בין היתר מענק האיזון השנתי. בעירייה כבר הכריזו כי ההכנסות יוקצו להרחבת השירותים העירוניים לטובת האוכלוסייה.

עוד בוואלה!

תחזיקו חזק: רק כך תמוזער בעיית הבניניים הקורסים

לכתבה המלאה
אברהם רובינשטיין, ראש עיריית בני ברק בכינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"תעודת כבוד למדיניות העירונית". הרב אברהם רובינשטיין/ראובן קסטרו

ראש עיריית בני ברק, הרב אברהם רובינשטיין סיכם ואמר: "זוהי תעודת כבוד למדיניות העירונית, לגזברות ולמנהלי האגפים ועובדי העירייה. ע"פ נתוני הלמ"ס בני ברק היא העיר הצפופה בישראל ואין רשות שדומה לה ברמת הקושי והאתגרים. הדירוג הגבוה שניתן לעירייה, מביע את ההערכה הרבה לה זכינו על ניהול הכספים המחושב והאחראי שלנו. גם במצבים של חוסר ודאות וקושי כלכלי עצום בזמן ההתמודדות עם נגיף הקורונה, הצלחנו לשמור על יציבות כלכלית לצד מתן שירותים נרחב לרווחת תושבי העיר".

  • עוד באותו נושא:
  • בני ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully