וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשה לשפץ בית משותף בתל אביב-יפו? לא בהכרח

2.12.2021 / 8:57

בטור שפרסם כאן כתב יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים כי בתל אביב השיפוץ היום יקר יותר. בעיריה מגיבים: "מענק של עד 5,000 שקל לדירה במסגרת שיפוץ"

בשבוע שעבר כתב כאן יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים ערן סיב, כי שיפוץ בתל אביב הוא עניין יקר. " כבר בשנת 2021, החלו לראות בהתאחדות קבלני השיפוצים עליית מחירים באזורי הביקוש במרכז הארץ, בעקבות בעיות חניה, עבודות הרכבת הקלה, דוחות וגם החמרת ענישה על ידי העירייה", כתב סיב, "השיפוצים בתל אביב הפכו כמעט ובלתי אפשריים, וזה עוד לפני היטל הגודש המתכונן להיכנס בשנת 2025. כל אלה ממשיכים מגמה בענף שהחלה בשנים האחרונות והתעצמה השנה - קבלני שיפוצים רבים פשוט לא מוכנים לקחת עבודות באזור תל אביב רבתי, מגמה שעלולה בהחלט להחמיר בשנה הבאה ובעשור הקרוב".

בעירייה ביקשו להבהיר כי זה לא המצב. "עיריית תל אביב-יפו תעלה הילוך את מאמציה לעודד בעלי בתים לשפץ את נכסיהם, ואישרה במועצת העיר חבילת תמריצים חסרי-תקדים לשיפוץ מבני המגורים", נמסר, "העירייה קבעה יעד של שיפוץ 1,000 בתים משותפים בשנה ויצירת מהפך בחזות מבני העיר תוך עשור, כאשר העירייה תשקיע במהלך 100 מיליון שקל. התמריצים המוגדלים הם רק צעד אחד בתכנית העירונית, אשר שמה לה ליעד לעבור מגישה של שיפוצים ספורדיים ונקודתיים פעם בכמה שנים - לגישה של תחזוקה מקיימת. במרכז המדיניות העירונית יוצב ההיבט הקהילתי, הכולל את חיזוק תחושת השיתופיות בבית המשותף".

תל אביב מלמעלה. ראובן קסטרו
אפשר לשנות את פני העיר/ראובן קסטרו

ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי: "התוכנית החדשה משנה את כללי המשחק. אחרי שני עשורים בהם ביצענו שדרוג כולל בתשתיות הציבוריות - במדרכות ובכבישים, בשדרות ובפארקים, בהקפדה על ריהוט הרחוב ועל נראות המרחב הציבורי - נפעל נמרצות כדי שגם בעלי הבתים יתחזקו וישפצו כראוי את הבתים שברשותם. לא מדובר באסתטיקה בלבד - למרות שזו אינה מילה גסה; אלא בערך עירוני אמיתי: החזות הניבטת אל המרחב הציבורי מחזירה אזורים שלמים בעיר לתושביהם, תורמת לחיי קהילה תוססים, מעלה את אטרקטיביות הרחוב העירוני ובכך תורמת לעסקים ולמסחר, ומגבירה את תחושת הביטחון האישי והמשילות. וכן - היא גם אסתטית, ומייצרת ערך לדיירים ולבעלי הבתים".

אז איך משיגים מקסימום שדרוג בתל אביב-יפו במינימום כאב ראש?

טרם תחילת ביצוע העבודות, על מפקח מוסמך לקיים הערכת מצב של תחזוקת המבנה, ובהתאם לכך לתפור לכל בניין "חליפת שיפוץ אישית". יחד עם זאת, בנייני מגורים המעוניינים לבצע שיפוץ ברכוש המשותף, מחויבים לתכולת עבודה ספציפית, הכוללת בין היתר: תיקון גדרות, פיתוח החצר, הקמת מסתור לאשפה, תיקון קירות חוץ וצביעתם, תיקון מרפסות פתוחות, פירוק כל החוטים והצינורות על גבי קירות חוץ, הסדרת מעקות מרפסות לקבלת אחידות, תיקון ושחזור של כל החלונות, הדלתות והתריסים, תיקון וצביעה של כל חלקי המתכת, פירוק סגירות של מרפסות וביצוע סגירות אחידות, הסדרת מזגנים, איטום הגג, התקנת גוף תאורה תיקני עם שם הרחוב ומספר הבית, הסדרת סוככים ושילוט, ויטרינות וסורגים לקבלת אחידות ועוד.

בשיפוצי חזיתות הבניין, הדיירים מתאגדים לביצוע שיפוץ ברכוש המשותף, ומכוח החלטת רוב הם יכולים להניע את התהליך לידי ביצוע. מחלקת "בית פלוס" של חברת עזרה ובצרון מעמידה לרשות הדיירים סל תמריצים נרחב לסיוע מימון השיפוץ.

עוד בוואלה!

תל אביבים, רוצים לשפץ? תתייחסו לזה כאות אזהרה

לכתבה המלאה

שיפוץ בתל אביב - הצעדים

  • לכל יח"ד ניתנת הלוואה ללא ריבית וללא הצמדה לצורך מימון חלק מעלויות השיפוץ, לצד מדיניות פריסת תשלומים נוחה.
  • בעת פתיחת תיק בעזרה ובצרון מפקח הפרויקט מכין אומדן לפרויקט, וכן בעת הביצוע יבצע פיקוח על עבודות הקבלן. המפקח ניתן ללא עלות לדיירים.
  • מענק כספי בסך 5,000 שקל לכל יחידת דיור לביצוע השיפוץ.
  • 50 הבניינים הראשונים לשפץ בכל שנה ייהנו מהטבה של פרויקט קהילתי בשווי של עד 10,000 שקל ברכוש המשותף, כגון, הקמת גינה, אבזור מחסן משותף, אבזור חדר אופניים ועוד.
  • מבנים אשר יקבלו דרישה לשיפוץ לפי חוק העזר העירוני ויצאו לשיפוץ תוך חצי שנה מקבלת הדרישה יקבלו מענק כספי בגובה 20,000 שקל לבניין.
  • בדרום ומזרח העיר ת"א-יפו: מענקים מוגדלים של עד 40,000 שקל לכל יחידת דיור.
  • דיירים שיסרבו להשתתף בשיפוץ אך חייבים מכוח החוק, עזרה ובצרון מעמידה מימון ביניים עבור חלקם המלא וכן עו"ד על חשבונה לצורך גביית החוב.
  • מאגר קבלנים מומלץ שנבחר בקפידה במכרז קבלנים ועמד בתנאי הסף וכן בהנחיות ונהלי עזרה ובצרון.
  • עזרה ובצרון דואגת לקבלת ביטוחים וערבויות מהקבלן על מנת לשמור על התושבים.
  • שנת בדק מלאה על כל השיפוץ, אחריות של 7 שנים על איטום ביריעות ביטומניות ושנתיים אחריות על עבודות טיח.
  • שקט נפשי וליווי אישי לכל פרויקט לאורך כך התהליך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully