וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביבים, רוצים לשפץ? תתייחסו לזה כאות אזהרה

ערן סיב, טור אורח

עודכן לאחרונה: 25.11.2021 / 11:07

ההתחממות הגלובאלית, העלייה בדרישות ובעיקר אגרת הגודש והתנועה בערים. מבט ל-2022 בענף השיפוצים מבטיח, מצד אחד, המשך צמיחה, אבל מצד שני לא מבשר טובות לכיס שלכם, במיוחד אם אתם גרים בגוש דן

2021 הייתה שנה של עליות וירידות בתחום השיפוצים בישראל ובענף הבנייה בכלל, ממאבקים לחיסוני עובדים פלסטינים, דרך הפיכת הענף לחיוני גם בזמן סגר, עלייה בבקשות השיפוצים בעקבות מודל העבודה ההיברידי בשוק התעסוקה, שיפוצי בתים ומבנים בעקבות מבצע "שומר חומות", עליית מחירי תשומות הבנייה, התייקרות השיפוצים באזורי ביקוש ועד המשך המאבק להסדרה מלאה של ענף השיפוצים על שלל תחומיו. אלה הנושאים החמים בענף לקראת השנה הקרובה.

פרויקט תמ"א 38 התחדשות עירונית בעיר בת ים. ShutterStock
תמ"א 38 בתל אביב. הטרנד מתחלף לשיפוצי פנים, אבל הקבלנים יתקשו להגיע אליכם/ShutterStock

עליה בהיקפי עבודה ובדרישות לשיפוצים לקראת השנה החדשה

זו הייתה שנה מוצלחת מאוד בענף השיפוצים, עם התאוששות מהירה מהקורונה, שמירת הענף בזמן הקורונה כענף חיוני וחיזוק מעמד הענף בעיני הציבור. בנוסף, חלקים נכבדים מהציבור החלו לעבוד במודל עבודה-היברידי, מה שנתן להם עוד מספר לא מבוטל של שעות בבית מגוריהם ובעקבות כך את הרצון לשנות, לשפר, לשפץ ולהשביח את הנכס וסביבת העבודה הביתית שלהם. לקראת הרבעון האחרון של שנת 2021, אנחנו ערים לביקוש הגובר בעקבות "הזדקנות" מבנים רבים וקריסתם, כאשר עיקר הביקוש הוא לשיפוצים בקו הים, שם הבניינים והבתים הפרטיים דורשים תחזוקה רבה יותר עקב מזג האוויר והמליחות.

הסדרת הענף מובילה לביקוש לידיים מקצועיות

הקידמה והחדשנות נוגעות כמעט בכל הענפים במשק, אך בענף אחד כמעט ובלתי אפשרי להחליף את האדם במכונה - ענף השיפוצים, מהטייח ועד האינסטלטור. בהתאם לכך, ענף השיפוצים הפך לאחד המנופים החזקים של המשק הישראלי וכלכלת ישראל. אנו עדים לדרישה מסיבית של עובדים מקצועיים, בהתאם גם לחיזוק הענף הן מבחינה רגולטורית, מבחנים והסדרת הענף. עקב הביקוש לעובדים מקצועיים בענף עלותם של עובדים מקצועיים עלתה בשנת 2021 ביותר מ-10 אחוזים והצפי לקראת שנת 2022 הוא התגברות הדרישה לעובדים מקצועיים. מחירם עשוי לעלות שוב במספר אחוזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

שיפוצי חזיתות בניינים in, תמא 38/1 out

אחד הענפים שכמעט ונעלמו בשנים האחרונות הוא ענף שיפוצי חוץ של בניינים. תמ"א 38 טרפה את כל הקלפים, וכל הבניינים שרצו לשפץ את חזית ביתם המתינו לביורוקרטיה כדי לקבל אישורים או רוב לתמ"א 38/1, ובכך למעשה לחסוך את עלות השיפוץ שעשויה ליפול על הדיירים. אי לכך, שיפוצי בניינים (ענף שכמעט נעלם מהנוף הישראלי בשנים האחרונות, מכיוון שבתמ"א אין עלות לדיירים ובשיפוץ חזיתות יש עלות גבוהה על דיירי הבניין. בהתאחדות קבלני השיפוצים צופים מגמה שבעקבות השיח על ביטול תמא 38/1, שיפוצי חוץ של בבניינים יחזרו במלוא הקיטור ויתכן שיתפוס את מקומו שוב בענף השיפוצים.

הצפות בנתניה, גשם, מזג אוויר, 20 נובמבר 2021. ג'רארד גרסון, תמונות גולשים
גם זו בעיה. הצפות בנתניה בתחילת 2021/תמונות גולשים, ג'רארד גרסון

משבר אקלים? גם שיפוצי החוץ יתייקרו

תחזית נוספת היא עליית מחירים, בעיקר בעבודות חוץ. התחממות כדור הארץ, שינויי מזג האוויר הקיצוניים, העבודה המתארכת בעקבות שינויי מזג האוויר ועונות השנה שהשתבשו, יקשו על בעלי המקצוע שיאלצו להשתמש בחומרים יקרים יותר, יעבדו שעות גדולות יותר ואף יהיו תלויים באזורים מסוימים בחסדי מזג האוויר. אי לכך, בשנת 2022 נראה התחלה של עליית מחירים לעומת עבודות שיפוץ פנים.

שיפוצים בתל אביב: קשה למצוא קבלנים והמחיר יקר יותר

כבר בשנת 2021, החלו לראות בהתאחדות קבלני השיפוצים עליית מחירים באזורי הביקוש במרכז הארץ, בעקבות בעיות חניה, עבודות הרכבת הקלה, דוחות וגם החמרת ענישה על ידי העירייה. השיפוצים בתל אביב הפכו כמעט ובלתי אפשריים, וזה עוד לפני היטל הגודש המתכונן להיכנס בשנת 2025. כל אלה ממשיכים מגמה בענף שהחלה בשנים האחרונות והתעצמה השנה - קבלני שיפוצים רבים פשוט לא מוכנים לקחת עבודות באזור תל אביב רבתי, מגמה שעלולה בהחלט להחמיר בשנה הבאה ובעשור הקרוב.

הטרנדים החמים לקראת השנה האזרחית - דלתות נסתרות ומקלחונים

כבר לקראת הרבעון השלישי החלו לראות מגמה בענף השיפוצים בנוגע לשיפוצים ספציפיים. הראשון בהם הוא טרנד הדלתות הנסתרות בקו אפס עם הקיר והמשקוף. כדי להסתיר את הדלת, הקיר יהיה בקו אחד ובאותו מישור עם הדלת ואז מחפים את המשקוף והדלת בחיפוי מתאים ובכך למעשה, מסתירים את הדלת. בחצי השני של שנת 2021 ראתה ההתאחדות עלייה בביקושים, והתחזית לשנה הבאה היא שהם יגברו. הטרנד השני הוא החלפת אמבטיות ישנות למקלחונים. הדבר ניכר לא רק בארץ גם מעבר לים, מקלחונים מרווחים עם ראש מקלחת גדול ויפה במקום שטח האמבטיה שלא מנוצלת כבר עקב זמנים, ילדים שגדלו וגם משיקולי נוחות. כמו כן, גם עיצובי המקלחונים השתפרו ועוד עתידים להתפתח בשנים הקרובות וגם פה, התופעה עתידה לגדול בשנה הקרובה ובשנים הבאות.

ערן סיב הוא יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים.

  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully