וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדר קטן, הבדל עצום: כך שיפוץ של 30 אלף שקל יכול להעלות לכם את ערך הדירה

9.9.2021 / 9:03

חדר הרחצה הוא הפופולארי ביותר בשיפוצים לתקופת החגים - כך עולה מסקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים. יש לכך מספר סיבות, חלקן עיצוביות ואחרות קשורות גם לערך הנכס שלכם. ההסבר המלא בפנים

חדר הרחצה הוא הפופולארי ביותר לשיפוצים לרגל תקופת החגים - כך עולה מסקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים. 48% מהקבלנים שהשתתפו בסקר הצביעו על חדר האמבטיה במקום הראשון, ואחריו בפער ניכר (19%) המטבח. זאת, לאחר שאשתקד לאור הקורונה, חדר העבודה היה הפופולרי ביותר בענף השיפוצים.

עיצוב אורון מילשטיין. אלעד גונן,
יותר יפה, יותר משתלם. חדר רחצה בעיצוב אורון מילשטיין/אלעד גונן

"חדר רחצה סטנדרטי הוא בגודל של 5 מ"ר"

עדי לביא, סמנכ"לית השיווק וקשרי האדריכלים של חברת MODY, מסבירה כיצד ניגשים בכלל לשיפוץ כזה. "מכיוון שמירב ההיצע היום מקורו באירופה, חשוב להגיע לבחור את האלמנטים והפרטים בשלב כמה שיותר מוקדם, כבר בתחילת תהליך השיפוץ", היא אומרת, "יש לקחת בחשבון תוספות ופעולות נלוות שידרשו בהתאם למוצרים שייבחרו על ידי בעלי הבית. כך, למשל, הטיפול באריחים גדולים במיוחד (1.2/3 מטרים) שונה בתכלית מאריחים בגדלים רגולריים. ככל שהאריח יותר גדול, עלות ההתקנה גבוהה יותר ונדרשת מיומנות רבה. כל פעולה והחלטה בשלבים האלה גוררת אחריה עוד פעולות ולרוב גם עלויות וכל אלה צריכים להילקח בחשבון".

מעצבת הפנים לילי שלו מוסיפה: "לפני שמתחילים בשיפוץ האמבטיה והשירותים, חשוב לערוך חשיבה מקדימה הכוללת שרטוט של חללים, שמטרתו לדמות כיצד אנו רוצים שייראו, אילו פונקציות ימלאו ואיזו תוצאה סופית נרצה לקבל. מעבר לכך, עלינו לקבל החלטה מושכלת בעניין התקציב העומד לרשותנו, בשל העובדה כי מחיר שיפוץ חדר הרחצה יכול לנוע על סקאלת מחירים ששני קצותיה רחוקים ביותר. קביעת התקציב מטרתה להכניס אותנו לפרופורציות ולקדמנו לקראת לקבלת החלטות מושכלות".

מעצב הפנים אורון מילשטיין מפרט מעט על המחיר: "חדר רחצה סטנדרטי הוא בגודל של 5 מ"ר. הערכה של עלות שיפוץ סטנדרטי, אך גם מעוצב ופרקטי הכולל כיור, ברז, אמבטיה/ מקלחון, אסלה ועבודת נגרות לארון, כמו גם חיפויים וריצוף יעלה סביב ה-35 אלף שקל, כולל עלויות קבלן. כמו בכל תחום, יש לזכור כי גם בתחום העיצוב עלולים המחירים להרקיע שחקים עם שפע של מותגים ומעצבי על שנכנסו לעולם הרחצה".

עוד מסביר מילשטיין, כי לשיפוץ ולנראות חדרי הרחצה יש רלוונטיות לערך הבית. "אנשים לא אוהבים להתעסק בשיפוץ חדרי רחצה, שמשמעותם כאב ראש, רטיבויות וכו'", הוא אומר, "אלו חללים חשובים מאוד בעת החלטת רכישת הנכס וכמובן יש להם משקל במחיר הבית".

עוד בוואלה!

אנחנו יודעים כמה כסף שפכתם על שיפוצים לחגים

לכתבה המלאה
עיצוב מיטל אשכנזי פומרנץ. שי אפשטיין באדיבות MODY,
קומפוזיציה מושלמת. חדר רחצה בעיצוב מיטל אשכנזי פומרנץ/שי אפשטיין באדיבות MODY

שאלת האסלה

"לאחר קביעת התקציב, יש להחליט על קו העיצוב הכללי אשר ינחה אותנו בכל הבחירות שנעשה", מסבירה שלו, "כך, לדוגמא, עלינו לבחור האם נעצב בקו מודרני- חדשני או שמא קולוניאלי-קלאסי. קיימות היום אפשרויות עיצוב כמעט בלתי מוגבלות. לכן, בחירת העיצוב תקל בבחירת הפריטים וביצירת מראה הומוגני ואחיד. שפע אפשרויות העיצוב הקיימות היום בשוק הוא תוצר ישיר של דרישת הלקוחות והעובדה שמרבית החברות הטובות הקיימות היום השכילו לגוון את התצוגות שלהן בעיצובים מתחומים שונים".

לאחר שבחרנו את קו העיצוב הכללי, ניתן להתפנות לבחירת הריהוט הסניטרי אשר כולל בין היתר טוש, ברזים, אסלה, אמבטיה, אריחים וכו'. כל אחד מאביזרים אלו מצריך הכנה שונה של שטח חלל הרחצה. כך, לדוגמא, עלינו להחליט האם אנו רוצים חלל רחצה עם אמבטיה, טוש, או שירותים? האם מעדיפים ראש טוש קבוע המצריך מערכת מים בעלת שתי יציאות או רק מזלף יד המתנייד על מוט? אסלה תלויה, פרקטית וקלה לניקוי אך מצריכה התקנה יקרה יותר או אסלה העומדת על הרצפה?

עיצוב לילי שלו. זוהר אשוש,
כמה זה עולה? תלוי בכם, אבל אל תתפשרו. חדר רחצה בעיצוב לילי שלו/זוהר אשוש

בשלב הבא ממליצה לביא להיעזר במעצב פנים. "המעצבים יעלו בפנינו את האפשרויות השונות. הרי דברים מתחדשים כל הזמן, כך שאלו שלא שיפצו ב- 15 השנים האחרונות את חלל האמבטיה לא יכירו את החידושים בשוק. אותם מעצבי פנים אשר למדו את עבודתם, יכולים לתכנן בצורה מושכלת את השיפוץ בהתאם לצרכים האישיים של בני הבית ולהראות להם את האפשרויות השונות העומדות בפניהם במסגרת התקציב תוך ניצול אופטימאלי של החלל.

"נקודה חשובה לא פחות היא שמעצב ניחן ביכולת להסתכל על הבית וכל חדריו כמכלול בעת השיפוץ ולפיכך מחליט על התאמת הצבעים, הטקסטורות ואיזו עבודת נגרות לעשות, כך שיתאימו לעיצוב של הבית כולו ומה לעשות כדי להימנע ממראה טלאים שאינו הומוגני".

לפני שבוחרים את הקבלן, חשוב לראות מספר עבודות שלו, על מנת להבין את רמת הגימור. האם צורת העבודה שלו תואמת את הציפיות, כמה זמן עומד לרשותנו לשיפוץ והאם יש חדר רחצה נוסף או שנצטרך למצוא פתרון אחר?

"חייבים להתאים את גודל האריחים לחלל", מסבירה שלו, "בחלל קטן חשוב שיהיו שני אריחים גדולים על הקיר, בגודל של 90 ס"מ על 90 ס"מ. על ידי כך מקבלים אפקט של הגדלת החלל הנותן הרגשה מאוד מרשימה של הימצאות בספא יוקרתי. חשוב לשים לב שהתכנון במקלחון יהיה נוח, לדוגמא שראש הטוש יהיה ממוקם כך שנתקלח בנוחות ושנוכל לפתוח את הברז לפני שנכנסים להתקלח".

עיצוב שירה ברקו. סוזי לוינסון, באדיבות מטבחי זיו,
וכמובן, גם מטבחים אתם מאוד אוהבים לשפץ. מטבח של "מטבחי זיו" בעיצוב שירה ברקו/סוזי לוינסון, באדיבות מטבחי זיו

למקום השני בסקר הגיע המטבח. הכללים של חדר האמבטיה חלים ברובם גם עליו. לדברי גיא נתן, סמנכ"ל השיווק של רשת מטבחי זיו, "המטבח עבר שינויים מרחיקי לכת בשנה האחרונה. החשיבות שלו ניכרת ביותר בענף השיפוצים. אנשים מבינים שהמטבח הוא הלב של הבית, ולאור כך גם מרבים להשקיע בשיפוצו, להגדיל את השטח היחסי שלו בבית, להטמיע בו טכנולוגיה מתקדמת, לשלב חומרים איכותיים, ושפע מקומות אחסון".

  • עוד באותו נושא:
  • אמבטיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully