וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו יודעים כמה כסף שפכתם על שיפוצים לחגים

עודכן לאחרונה: 2.9.2021 / 18:24

סקר התאחדות קבלני השיפוצים לחגים לשנת 2021 מגלה את הסכומים הממוצעים שהישראלים מוציאים. אתם מהחבר'ה של הזול או של הביוקר?

סיירת השיפוצים - עמותה המסייעת לניצולי שואה, שיפצה את ביתה של ניצולת שואה בת 90 מראשון לציון/סיירת השיפוצים

מסגרת התקציב הנפוצה ביותר לשיפוצים בקרב הישראלים לקראת החגים הקרובים מגיעה לסכומים של כ-30 אלף שקל בממוצע - כך עולה מסקר שערכה התאחדות קבלני השיפוצים בישראל. על פי תוצאות הסקר, שנערך בהתאחדות קבלני השיפוצים ועליו ענו 792 קבלני שיפוצים רשומים, כ-34% משקיעים בין 30-50 אלף שקל, כ-27% מקרב המשפצים ישקיעו בחגים בשיפוץ סכום שנע בין 15 ל-30 אלף שקל וכ-26% משקיעים למעלה מ-50 אלף שקל. השאר, כ-13 אחוזים, ישקיעו בשיפוצי החגים בראש השנה וסוכות פחות מ-15,000 שקל.

שיפוץ דירה בעיצוב קרן אשד, קבלן שיפוצים גיא אהרונוביץ. שי אפשטיין,
אפשר לעשות את זה ססגוני ומלא חיים. שיפוץ דירה בעיצוב קרן אשד. קבלן השיפוצים: גיא אהרונוביץ/שי אפשטיין

מהסקר שהופץ בשבוע האחרון עולה כי בשונה מהשנה שעברה, בה החדר המבוקש ביותר לשיפוץ היה חדר העבודה בבית (בעקבות המעבר לעבודה מהבית), הפעם הישראלים עברו להתמקד בחדר האמבטיה. 48% מקבלני השיפוצים העידו כי זהו המקום הפופולארי ביותר, כשאחריו מגיע אזור המטבח עם כ-19%, לאחר מכן אזור הסלון עם כ-14%, שיפוץ חוץ (גינה\מרפסת) עם כ-9% וחדר השינה עם כ-6%. השאר עושים שיפוץ כללי במספר חדרים בבית.


ומי מזמין את השיפוצים?

בעיקר משפחות מרובות ילדים, זוגות צעירים, רווקים\רווקות, או זוגות מבוגרים\קשישים. מתשובות הסקר עולה כי משפחות צעירות עם ילדים קטנים או זוגות צעירים הם הרוב (כ-59%), הגיל השלישי (כ-29%) ומשפחות מרובות ילדים (9%). שאר ההזמנות מגיעות מרווקים\רווקות.


בהשוואה שנעשתה בין קבלני השיפוצים בין תקופת החגים בשנת 2020 לעומת שנת 2021 נרשמה עלייה של כ-17% בהזמנות שיפוצים לתקופה. כמו כן, נבדקו גם הצבעים הפופולריים של השיפוצים הקרובים. כיאה לתקופת החגים, הצבע הלבן הוא הטרנדי ביותר לחידוש\שיפוץ הבית עם כ-69%, כשמיד אחריו מגיעים שחור ואפור עם כ-8% בהתאמה. בגזרת הצבעים ה"מיוחדים", אדום וצהוב רשמו אחוזים בודדים מעל כל השאר.

עוד בוואלה!

לא ללכת עם הראש בקיר: כך תרכשו דירה מקבלן

לכתבה המלאה
שיפוץ לבית של סבא וסבתא בשרון עיצוב פנים אדריכל חגי יניב. ליאור טייטלר,
לבן, אמבטיה - כל מה שהישראלים אוהבים/ליאור טייטלר

בעקבות השנה המאתגרת שעברה על הרחוב הישראלי\ערבי בעקבות הפרעות והלחימה בעזה, בהתאחדות קבלני השיפוצים הוציאו שאלה ראשונה מסוגה (בעקבות דרישה מהשטח), בנוגע לפגיעה כלכלית של שיפוצניקים בעקבות היעדרות עובדים פלסטינאים, משפחות שדרשו שיפוץ על ידי פועלים יהודים בלבד ועוד. כ-38% מקבלני השיפוצים טוענים שנפגעו כלכלית בעקבות היעדר עובדים פלסטינאים מסיבות כאלה ואחרות, בעוד שכ-34% ענו כי לא נפגע כלכלית בכלל מבעיית העובדים הפלסטינאים. שאר המשיבים הודו כי לא חשו שוני מיוחד בתקופות השיפוצים.

יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "נתוני הסקר מבטאים את הנעשה בשטח, ענף השיפוצים חזר לעבוד במלוא המרץ אחרי שנת הקורונה. אין ספק שהלחץ בקבלת עבודות לפני החג מעיד יותר מכל שהצרכן הישראלי אוהב לשפץ את ביתו בייחוד לפני החגים. אחד הדברים הבולטים בסקר השנתי שלנו לתחילת השנה, הוא שבעקבות הקורונה אנשים משפצים יותר את חדרי האמבטיה מאשר חדרים נוספים בבית, בשונה משנים עברו. שנת הקורונה, אשר טלטלה את חיינו מקצה לקצה, מתבטאת גם בענף השיפוצים. אנשים מעדיפים לשמור יותר על היגיינה גם בבית, ובנוסף רוצים לפנק את עצמם בחדר נוחות כמו חדר האמבטיה על חשבון חדר העבודה, שהיה מבוקש מאוד אשתקד עקב המעבר לעבודה מהבית".

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים. ינאי דיטש,
עדיין ענף יציב ביותר. ערן סיב/ינאי דיטש

המגמות

  • משפחה ממוצעת משקיעה בין 30-50 אלף שקל לשיפוץ החג.
  • החדר המבוקש ביותר לשיפוץ בבית הוא חדר האמבטיה
  • הצבע הטרנדי של החג הוא לבן
  • משפחות צעירות\זוגות צעירים מייצגים את האחוז הבולט ביותר בהזמנות השיפוצים
  • ישנה עלייה של 17 אחוזים בהשוואה לראש השנה לשנת 2020 בנוגע להזמנת שיפוצים
  • 38 אחוזים מקבלני השיפוצים טוענים שנפגעו כלכלית בעקבות בעיית העובדים הפלסטינים.
  • עוד באותו נושא:
  • שיפוצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully