וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבי במזרח: השכונה התל אביבית שכולם מחכים שתמריא

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 13:00

מומחי נדל"ן מעריכים כי ככל שהשכונות המזרחיות של תל אביב יתפתחו, לצד פתיחה של הרכבת הקלה, הפער עם המחירים הבדיוניים במרכז העיר עשוי להצטמצם. בדקנו שכונה אחת כזאת, וניסינו להבין האם יש בה פוטנציאל שעדיין לא מומש. מדור חדש

שכונת נווה חן. המרכז למיפוי ישראל, עיבוד תמונה
התעוררות של התחדשות עירונית. נווה חן/עיבוד תמונה, המרכז למיפוי ישראל
השכונה מדורגת במדד חברתי כלכלי 5/10, נמוך ביחס לשכונות אחרות בתל אביב. בינואר 2021 פרסמה עיריית תל אביב-יפו מסמך מדיניות לשכונה, אשר עוסק בפיתוח של האזור כולו

השכונה שלכם קפאה בזמן ולא הדביקה עדיין את עליות המחירים המטורפות ברחבי הארץ? קרובים של קרובים רכשו נכס ואתם תוהים אם ומתי ימצה את הפוטנציאל? מדור חדש בוואלה! נדל"ן ממפה ובוחן את השכונות והאזורים בישראל שעליהם נאמר כבר שנים שהם מסוגלים ליותר. הערת אזהרה רשומה בטאבו: המדור לא מתיימר להוות תחליף ליעוץ השקעות.

עוד במדור "שכונת התקווה":

עיר עם עתיד: האם זאת הבוננזה הבאה של חיפה?
קפצנו למגדל העמק. האם קרית בגין תביא לעיר את העליות שהיא מחכה להן זמן רב?

והפעם: שכונת נווה חן בתל אביב יפו.

נווה חן היא שכונה תל אביבית הממוקמת בדרום-מזרח העיר וגובלת בשכונות יד אליהו ממזרח ובשכונות רמת חן ורמת הטייסים ממערב. בשכונה מתגוררים כ-6,000 תושבים לפי נתוני הלמ"ס נכון לשנת 2015, והרחוב המרכזי בה הוא מעפילי אגוז. השכונה מדורגת במדד חברתי כלכלי 5/10, נמוך ביחס לשכונות אחרות בתל אביב. בינואר 2021 פרסמה עיריית תל אביב-יפו מסמך מדיניות לשכונה, אשר עוסק בפיתוח של האזור כולו.

נווה חן נהנית מנגישות קלה בתוכה ולכל כיוון באזור: ללב תל אביב, לר"ג, בסמיכות לכביש הטייסים והיציאה לכביש 4. כמו כן עוברים בשכונה קווי 4 ו-16 אשר פועלים גם באמצעות מוניות שירות בשבתות. עתיד לעבור בה הקו הסגול שיושק ב-2026, אשר תחנת פארק וולפסון שלו נמצאת בגבול הצפוני של השכונה, ויחבר את השכונה למרכז העיר במהירות.

נווה חן נהנית מתשתיות טובות ומפארקים: בחלקו הצפוני של רחוב מעפילי אגוז נמצא פארק שרני, ובקרבת השכונה נמצאים שני פארקים גדולים ומושקעים - פארק אדית וולפסון ופארק מנחם בגין (פארק דרום). בשכונה שני מרכזים מסחריים הכוללים סופרמרקט, חנויות שונות, מזון מהיר ועוד. תל אביב היתה ונשארה העיר היקרה והמבוקשת בישראל, ובשנים האחרונות, לאור המשך עליית המחירים ברכישה ובשכירות, מזרח העיר הולך והופך לאופציה מבוקשת בקרב צעירים ומשפחות, עם התפתחות מואצת של שכונות שביניהן יד אליהו, ביצרון, שכונת מונטיפיורי ועוד, וכן נווה חן.

מה בונים

בשכונה בכלל וברחוב מעפילי אגוז בפרט יש התעוררות של התחדשות עירונית עם מספר פרויקטים חדשים, בין השאר של החברות גרופית, אזורים ועוד. גם השכונות הסמוכות נהנות מפריחה של פרויקטים של התחדשות עירונית, שעתידה להימשך ביתר שאת ולהביא לשדרוג האזור ולכניסה של תושבים חדשים.

נווה חן, גרופית. יחסי ציבור,
עליות מחירים לצד הפרעות בניה. נווה חן/יחסי ציבור

מחירים ומגמות: פער של מיליון שקל בין חדש לישן

לפי נתוני רשות המסים שווי עסקה ממוצע לדירה יד שנייה בשכונה הסתכם ב-1.84 מיליון שקל לדירת 4 חדרים במרץ 2021, עלייה של כ-300 אלף שקל לעומת מרץ 2020 וכ-400 אלף שקל לעומת מרץ 2018.

מחירי דירות חדשות עומדים על כ-2.1 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. קיים פער של כמיליון שקל בדירות חדשות וישנות ביחס לממוצע המחירים בעיר, וככל שמזרח העיר והשכונה יתפתחו, לצד פתיחה של הרכבת הקלה, הפער עשוי להצטמצם כאשר מזרח העיר ילך וידביק את מערבה.

שכונת יד אליהו. יח"צ,
כבר עשתה את זה. שכונת יד אליהו/יח"צ

המוקשים: שכונה מנומנמת ללא חוויה תל אביבית

מדובר בשכונה שכיום עדיין מנומנמת למדי ועל אף ההתפתחות המואצת עדיין לא מספקת את החוויה התל אביבית השוקקת. כמו רוב אזורי העיר והמרכז, גם פה צפויות בשנים הקרובות הפרעות לציבור בדמות בנייה נרחבת.

אז האם לקנות עכשיו דירה?

מנכ"ל גרופית: "נווה חן תהיה אחת השכונות הבאות שיעשו זאת, ומי שיקנה עכשיו יספיק לעשות זאת במחירים שעוד ניתן לעמוד בהם"

עמיר רחלבסקי, מנכ"ל ובעלי חברת גרופית הבונה את פרויקט "מעפילי אגוז 84", אומר כי "המחירים בתל אביב מתרחקים במהירות. שכונות שנחשבו בעבר ברות השגה כמו נווה שרת או יד אליהו כבר רשמו עלייה גדולה בעקבות ההתחדשות והביקוש. נווה חן תהיה אחת השכונות הבאות שיעשו זאת, ומי שיקנה עכשיו יספיק לעשות זאת במחירים שעוד ניתן לעמוד בהם. השכונה ירוקה ונעימה, יש בה בתי ספר מצוינים, והיא נמצאת במיקום טוב בקרבה לצירי תנועה ועם תחבורה ציבורית טובה שרק תלך ותשתפר עם השקת הרכבת הקלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully