וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר עם עתיד: האם זאת הבוננזה הבאה של חיפה? מדור חדש

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 13:07

בחיפה נוצר מצב מוזר: מצד אחד קרבה של מאות מטרים לים ונוף פתוח בשל המדרון של הר הכרמל שעליו בנויה העיר, ומצד שני מחירים שלא מדביקים עדיין את השכונות החזקות והנחשבות יותר במעלה ההר. האם התושבים יתנו אמון בשכונת נווה דוד ויהפכו את ההשקעה למשתלמת?

מפת חיפה. אילוסטרציה, מערכת וואלה!
הפוקוס על נווה דוד. "שכונת התקווה" בחיפה/מערכת וואלה!, אילוסטרציה

השכונה שלכם קפאה בזמן ולא הדביקה עדיין את עליות המחירים המטורפות ברחבי הארץ? קרובים של קרובים רכשו נכס ואתם תוהים אם ומתי ימצה את הפוטנציאל? מדור חדש בוואלה! נדל"ן ממפה ובוחן את השכונות והאזורים בישראל שעליהם נאמר כבר שנים שהם מסוגלים ליותר. הערת אזהרה רשומה בטאבו: המדור לא מתיימר להוות תחליף ליעוץ השקעות.

בפעם הקודמת ביקרנו במגדל העמק. הנה הבוננזה שמצאנו >>>


והפעם: שכונת נווה דוד בחיפה.

בעולם שבו שכונות מגורים השוכנות בסמיכות לחופי הים נחשבות היוקרתיות והמבוקשות ביותר, היוותה חיפה במשך שנים סוג של סטיית תקן: שכונות העילית בה ממוקמות דווקא במעלה הכרמל, ובשני העשורים האחרונים הן משכו אליהן אוכלוסיות חזקות מחוץ לחיפה וגם מהעיר עצמה, שיכלו להרשות לעצמן לעזוב את השכונות הוותיקות בתחתית ההר. השכונות הקרובות לים הן אלה שפחות נחשבות, ובאופן היסטורי התגוררה בהם אוכלוסייה חלשה יותר. כך נוצר מצב לא סביר - מצד אחד קרבה של מאות מטרים לים ונוף פתוח בשל המדרון של הר הכרמל שעליו בנויה העיר, ומצד שני מחירים שלא מדביקים עדיין את השכונות החזקות והנחשבות יותר במעלה ההר.

צילום אוויר חיפה. הדמיה,
הוקמה בשנות ה-50 של המאה הקודמת כמעברה. השכונה לפני ההריסה/הדמיה

מה בונים

כ-90% מהדירות בשכונה הן בנות שלושה חדרים ומטה. השכונה צמודה לרמת הנשיא, שכונה חדשה שהוקמה ב-2003 ומשכה אוכלוסייה חזקה לאזור

דוגמה בולטת היא שכונת נווה דוד שממוקמת במערב חיפה. היא הוקמה בשנות ה-50 של המאה הקודמת כמעברה אשר שימשה תחנה בדרך לעולים הרבים שהגיעו לנמל חיפה. היא מתאפיינת בבנייה ישנה ונמוכה יחסית של בנייני רכבת עם דירות קטנות - כ-90% מהדירות בשכונה הן בנות שלושה חדרים ומטה. השכונה צמודה לרמת הנשיא, שכונה חדשה שהוקמה ב-2003 ומשכה אוכלוסייה חזקה לאזור.

כיום השכונה משנה בהדרגה את פניה ואת אופייה, כאשר העירייה היא זו שמובילה את התהליך. בעירייה שמים דגש על שכונות החוף וראשת העיר עינת קליש רותם אמרה בעבר בעת הצגת תוכנית מתאר לשכונות החוף כי "שכונות החוף תהפוכנה לשכונות ריביירה, מהיפות בארץ, שיבטיחו איכות חיים גבוהה, מגוון שירותים ופעילויות עירוניות ושכונתיות ונגישות נוחה לחופי הים". בעירייה גורסים עוד כי "החזון התכנוני לשכונה כולל בין היתר יצירת קשר בין העיר לים, שמירה על שטחים פתוחים ועל מבטים לנוף קרוב ורחוק, חיזוק הנגישות להולכי רגל ופיתוח תשתיות תומכות". יש לציין כי שכונות אלה גם קרובות לצירי תנועה מרכזיים, ליציאה מחיפה לכיוון מרכז, למתחם ההייטק מת"מ ולתחנות הרכבת באזור.

בשכונה מתקיימת התחדשות עירונית ענפה בדמות שני פרויקטים בהיקף גדול מאוד, האחד של קבוצת אלמוג הכולל 437 יחידות ונמצא בבנייה מתקדמת, והשני של חברת אזורים שעתיד לכלול כ-1,200 יח"ד. פרויקט קבוצת אלמוג - "אלמוג כרמל מערב" - כולל את מגדלי המגורים שיהיו הגבוהים בחיפה. הפרויקט יכלול 437 דירות ב-3 מגדלי יוקרה בני 28-31 קומות, שיתפרסו על פני שטח של 16 דונם. הפיתוח הסביבתי יכלול גינות, בריכה אקולוגית על שטח של חצי דונם, מתקני ספורט וכושר, פינות ישיבה ופעילות ועוד. הפרויקט נמצא בבנייה מתקדמת כאשר זה מכבר הסתיימה חפירת החניון העצום ובנייתו, ושלד המגדל הראשון כבר נמצא בקומה ה- 8. הפרויקט התקדם במהירות מרגע קבלת ההיתר לפינוי והריסה עד לבנייה החדשה, וקיומו הוא עובדה מוגמרת ובולטת בנוף החיפאי. תאריך האכלוס של המגדל הראשון הוקדם בכ-8 חודשים, והדיירים יוכלו להתאכלס ב-2023. כ -80% מהדירות במגדל הראשון כבר נמכרו.

עוד בוואלה!

מדור חדש: שכונת התקווה. איפה מסתתרת הבוננזה הבאה?

לכתבה המלאה
נווה דוד בחיפה. הדמיה,
הבנינים הגבוהים ביותר בחיפה. המתחם העתידי/הדמיה

מחירים ומגמות: 30% ב-5 שנים

לפי אתר הנדל"ן הממשלתי בשכונה חלה עליית מחירים של 30% במהלך 5 השנים האחרונות. חיפה נחשבת לעיר שעדיין נותרה יחסית מאחור בכל הנוגע לעליית מחירי הנדל"ן, וכי מגמות מגיעות אליה באיחור מה. לפיכך ייתכן כי העיר עוד עתידה לעבור את הגאות שמתרחשת בחודשים האחרונים במרכז הארץ.

מפרץ חיפה. ארז מיכאלי
האם השכונות ליד הים יישרו קו עם אלו שעל ההר? חיפה מלמעלה/ארז מיכאלי

המוקשים: למה יש לשים לב

השכונה עדיין צריכה לעבור את מבחן האמון של התושבים החיפאיים הוותיקים אשר מזהים אותה כשכונה חלשה, זאת על אף שהמחירים בפועל מדביקים את שכונת רמת הנשיא הסמוכה. ההתחדשות הענפה בשכונה תביא לבנייה רבה אשר עלולה לגרום להפרעה בשנים הקרובות.

אז האם לקנות עכשיו דירה?

לדברי רקפת להב, סמנכ"ל שיווק בקבוצת אלמוג, "המחירים בשכונה צפויים לעלות וליישר קו עם שכונות מובילות בחיפה. מאז תחילת השיווק המחירים עלו משמעותית, מעבר לעלייה הארצית: אם בפריסל מכרנו דירת 4 חדרים במיליון וחצי שקל, בשנה האחרונה דירות 4 חדרים נמכרו במחיר ממוצע של 1.8 מיליון שקל, עלייה של 20% בשנתיים. ככל שהשכונה תתפתח המחירים בה יעלו. כיום עדיין אפשר לקנות דירה גדולה במגדל איכותי ביותר עם מרפסת צופה לים בפחות משני מיליון שקל, אבל זה לא יימשך עוד הרבה זמן".

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully