וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הדרים השקיעה 70 מיליון שקל לבנייה בשכונת הדר בחיפה

29.12.2020 / 11:34

הקרן, שפיתחה מודל אימפקט של שכירות ארוכת טווח, השקיעה את הסכום לבניית 4 בניינים: "מדובר בפרויקט חדשני, פורץ דרך ומאתגר, שלראשונה בישראל מיישם שיתוף פעולה אמיתי בתחום הדיור"

הדמיה סירקין 24. יחצ,
הדמיית סירקין 24 בשכונת הדר/יחצ

קרן הדרים, אשר פיתחה מודל אימפקט של שכירות ארוכת טווח, השקיעה 70 מיליון שקלים ב-4 בניינים בשכונת הדר בחיפה עבור מטרה זו. בין המשקיעים בקרן נמנות מספר חברות ישראליות להשקעות אימפקט: Beyond Family Office LTD, Y.M. Proceed Ltd. ו-Israel LTD Small Giants.

מייסדי הקרן הם נעה יובל-מעוז, ביתה של יהודית יובל רקאנטי , מייסדת שותפה בפרוסיד וחברת דירקטוריון פעילה בקרן גנדיר, הקרן הפילנתרופית של משפחתה, ליטל סלוין, מייסדת שותפה והמנכ"לית של ביונד פמילי אופיס, .יואב מעוז, יזם בתחום האנרגיה המתחדשת, עוסק בייזום נדל"ן ומשקיע אימפקט פעיל.

הקרן רוכשת בעיקר נכסים נטושים ברחבי השכונה, בונה ומשפצת אותם, על מנת להציע מגוון פתרונות דיור אטרקטיביים לתושבי השכונה. ארבעת הבניינים ממוקמים במרחב סירקין של שוק תלפיות ברחובות החלוץ, שפירא, סירקין והשומר. הנכסים נרכשו ע"י הקרן ועומדים להבנות מחדש בחודשים הקרובים. שלושה בניינים בפרויקט, החלוץ 24, השומר 12 וסירקין 24 נמצאים לאחר אישור ועדה ובחודשים הקרובים צפוי להגיע היתר הבניה. המבנים מעוצבים בליווי צמוד של מחלקת השימור של עיריית חיפה ויהיו בני 5-7 קומות בשימוש מעורב עם מסחר בקומת הקרקע וסה"כ של כ-75 יח"ד. המבנים בעלי אופי קהילתי מובהק עם שטחים משותפים נרחבים לרווחת הדיירים והתושבים בשכונה. המבנים כוללים מועדוני דיירים, גגות ירוקים משותפים, חדרי אופנים וכו'. הפרויקטים יבנו בבנייה ירוקה בסטנדרט של 3-4 כוכבים ירוקים, מה שלא קיים כיום בישראל.

ברחןב החלוץ ישנן 6 קומות הכוללות 23 יח"ד מעל קומת קרקע מסחרית בשטח כולל של כ-1,900 מ"ר בשומר 6.5 קומות הכוללות 23 יחידות דיור, בשטח כולל של כ- 2350 מ"ר ובסירקין, 6 קומות הכוללות 14 יחידות דיור וקומת מסחר, בשטח כולל של כ- 1700 מ"ר. המבנה הרביעי ברחוב שפירא מאוכלס עם 14יחידות דיור.

הדמיה השומר 12. יחצ,
הדמיית השומר 12/יחצ

שכונת הדר בחיפה נוסדה בשנת 1909 כשכונה היהודית הראשונה בעיר. היא הייתה המרכז המסחרי, התרבותי והמנהלי עד שנות ה-70. ב-20 השנה האחרונות סובלת הדר מהזנחה קשה, אך כיום בשכונה מושקעים משאבים רבים וכבר ניתן לראות ניצני התחדשות קהילות, מסחר, פנאי ודיור.

מוטי בסלר, מנכ"ל קרן הדרים: "מדובר בפרויקט חדשני, פורץ דרך ומאתגר, שלראשונה בישראל מיישם שיתוף פעולה אמיתי בתחום הדיור בין מספר מגזרים מעולמות שונים. תושבים מקומיים, עמותות חברתיות, מגזר עסקי ומגזר ציבורי כדי להביא לשיקום והתחדשות עירונית, חברתית ופיזית, במקום בו אין כל התכנות כלכלית לבנות בניה חדשה ואיכותית. הצלחנו לאחר שנים לבנות מודל בו אנחנו מעניקים ערך מוסף אמיתי לכל אחד מהמגזרים ובעיקר לתושבים המקומיים. חידוש מרכז עיר מחייב שיתופי פעולה ואיחוד כוחות של כל המגזרים. אנחנו מודעים שפעילות הקרן לבדה לא תצליח להביא את השינוי המיוחל לאזור ואנו שמחים כי לעיריית חיפה קיימות תוכניות לחידוש מבנה שוק תלפיות ולאחרונה אף החלו העבודות בשטח לביצוע שדרוג תשתיות של מתחם השוק והרחוב. אנו מאמינים ומיישמים הלכה למעשה התחדשות חברתית וקהילתית באזור באמצעות פרויקטים חברתיים שפועלים בשטח מספר שנים כדי לרתום את התושבים המקומיים הרבה לפני הקמת המבנים החדשים. כל הבניינים שלנו מתוכננים בבניה ירוקה ברמה הגבוהה ביותר בישראל באופן וולונטרי לחלוטין, עם הקצאת שטחים משותפים לרווחת הדיירים על חשבון שטחי שיווק. אנחנו פה בשביל להישאר. המודל הוא של שכירות ארוכת טווח ל-10 שנים לפחות וכל הנכסים יוחזקו וינוהלו לאורך כל התקופה ע"י קרן הדרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוטי בסלר. יחצ,
"פה בשביל להישאר". מוטי בסלר, מנכ"ל קרן הדרים/יחצ

קרן הדרים היא שותפות ישראלית המשקיעה בהתחדשות עירונית פיזית וחברתית במרכז העיר הישן של חיפה. מודל העבודה של הקרן מבוסס על שיתוף פעולה רב מגזרי עם קהילות מקומיות, עיריית חיפה, ארגוני מגזר שלישי הפועלים בשכונה ואקדמיה. הקרן רוכשת, בונה ומשפצת בניינים ודירות ברחבי השכונה, על מנת להציע מגוון פתרונות דיור אטרקטיביים לקהילות ותושבי השכונה, בתמהיל מגורים מגוון בשכירות ארוכת טווח.

לצד הדיור תומכת הקרן בעסקים חברתיים מקומיים. בתמיכתה של הקרן הגיעו למרחב סירקין אומנים רבים שמביאים לצמיחת מרכז אומנות ותרבות מקומיים. התהליך זירז חזרה של פעילות עסקית בשטחים המסחריים ברחוב שהיה עד לא מזמן נעול וחשוך משעות אחה"צ. יותר ויותר עסקים נפתחים ברחוב ונראה כי תושבי העיר מגלים את המתחם מחדש.

הקרן פועלת בשיתוף פעולה עם עמותת ארץ עיר וארגוניים חברתיים נוספים על מנת לעורר מחדש את אחת השכונות המעניינות והתוססות בחיפה.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully