וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבלנים: הבחירות המקומיות תקעו בניית 14 אלף דירות ברחבי הארץ

18.10.2018 / 10:54

בכנס הנדל"ן השנתי של ארגון קבלני ת"א-בת ים שנערך באילת, אמר נשיא התאחדות בוני הארץ כי תוכניות בנייה תקועות כבר 3 חודשים והמשמעות היא קטסטרופה לשוק הדיור

פרויקט בנייה של מגדלים בעיר ירושלים. ShutterStock
בנייה בירושלים/ShutterStock

המדינה מנסה לפתור את משבר הדיור, אך הקבלנים סבורים שהוא רק הולך וגדל - הפעם בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות. בכנס השנתי של ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים, שנערך היום (חמישי) באילת, טען נשיא התאחדות בוני הארץ (הקבלנים), רוני בריק, כי הבחירות המקומיות הביאו עד כה להקפאת דיונים באישור בנייה של לא פחות מ-14 אלף יחידות דיור ברחבי הארץ - "וזו רק ההתחלה", לדבריו.

"כבר שנים אנחנו קוראים לכנסת ולממשלה לקבוע כלים לענישה של ועדות ורשויות מקומיות, אשר מאחרות לטפל באישור תוכניות והיתרי בנייה", הוסיף בריק, "היעדר ענישה כזו עלולה לגרום באירועים כמו הבחירות המוניציפליות הנוכחיות לקטסטרופה במונחים של שוק הדיור".

מחסור של יותר מ-1.3 מיליון בתים ב-2040

בריק הזהיר כי יתכן שמדובר בעוד אלפי דירות שאישורן תקוע, כאשר בכל יום שעובר מצטרפות מאות דירות לרשימה הזו. על פי נתוני המחלקה הכלכלית של התאחדות בוני הארץ, בסוף חודש יולי דיווחו קבלנים ויזמים על עוצר דיונים והוצאות היתרי בנייה ברשויות מקומיות רבות. לדברי בריק, הערכות אלה תואמות לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), לפיה בכל חודש מאושרות לבנייה בוועדות המקומיות כ-7,000 דירות ברחבי הארץ.

"ברור שכבר מעל 3 חודשים כל נושא אישור התוכניות וההיתרים תקוע, וברור שלאחר הבחירות אנחנו צפויים לתקופת קיפאון נוספת שקשה להאריך את אורכה. אני מניח שלא נראה בהרבה מאוד ישובים שם אישור תוכנית, ומעט מאוד היתרים בתקופה כוללת של מעל לחצי שנה. אני מדבר על עשרות אלפי יחידות דיור שבנייתן תתאחר בחודשים רבים. המשמעות למצב שוק הדיור שלנו, שממילא איננו פשוט - היא לא פחות מקטסטרופה".

את הכנס פתח יו"ר ארגון הקבלנים והבונים בתל אביב-יפו-בת ים, יהודה כתב, שציין כי "קצב גידול האוכלוסייה הוא כזה שבשנת 2040 יהיה מחסור של למעלה מ-1.3 מיליון בתים. על מנת להצליח במשימה לאומית זו חייב ליפול האסימון לממשלת ישראל", הוסיף כתב ופנה לשרים: "אם לא תעבדו כתף אל כתף איתנו הקבלנים - אתם תובילו לטרגדיה למשפחות הצעירות ולתושבי ישראל בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully