וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

1,500 דירות חדשות: הופקדה תוכנית מתאר לקריית טבעון

7.10.2018 / 10:48

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בחיפה הפקידה את התוכנית להתנגדויות הציבור. 1,200 דירות ייבנו במסגרת של התחדשות עירונית ויוקצו כ-146 אלף מ"ר לשטחי תעסוקה

אתר בנייה בישראל. ShutterStock
אתר בנייה/ShutterStock

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה שבמנהל התכנון הפקידה היום (ראשון) להתנגדויות הציבור את תוכנית המתאר הכוללנית של קריית טבעון. מדובר בתוכנית כוללנית שתחליף את תוכנית המתאר הקודמת משנת 1999, ותהווה את התשתית התכנונית ואת הבסיס לפיתוח היישוב לטווח הארוך. תוכנית המתאר תיתן מענה ליעד אוכלוסייה של 26,500 תושבים.

התוכנית כוללת תוספת של 300 יחידות דיור במתחמי דיור חדשים בשכונות גבעת קושט ורמת הדסה, וכ-1,200 יחידות דיור במסגרת התחדשות עירונית במרקם הבנוי הקיים. כמו כן, התוכנית כוללת תוספת של כ-146 אלף מ"ר עבור שטחי תעסוקה, מרביתם באזור תעסוקה חדש שייתווסף ליישוב. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של המועצה המקומית קריית טבעון, בצירוף כ-60 דונם ממרחב התכנון של מועצה אזורית זבולון שמיועדים עבור אזור תעסוקה.

ממנהל התכנון נמסר כי "התוכנית עושה את האיזון הראוי בין פיתוח היישוב לשמירת השתלבותו בסביבתו הטבעית הייחודית. זאת, על ידי יצירת צירים ראשיים המחברים בין מוקדי הפעילות היישוביים עם השכונות השונות. כמו כן, התוכנית כוללת את חיזוק והעצמת המרכזים היישוביים, הרחבת מערך שטחי הציבור ביישוב, עיבוי המרקם הבנוי הקיים על ידי עידוד התחדשות עירונית ותמהיל דיור לאוכלוסייה מגוונת".

קריית טבעון ממוקמת בין עמק יזרעאל ועמק זבולון, צפונית לעיר יוקנעם. היישוב משתרע על שטח של 8,400 דונם ומונה כ-20 אלף תושבים. תוכנית המתאר הוגשה על ידי המועצה המקומית טבעון ורשות מקרקעי ישראל ונערכה על ידי משרד לרמן אדריכלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully