וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג בפנים, סידני בחוץ: איזו עיר נמצאת בסיכון לבועת נדל"ן?

27.9.2018 / 12:00

דוח של בנק ההשקעות השוויצרי UBS מציג את מדד בועת הנדל"ן העולמית לשנת 2018 בקרב 20 ערים שבמרכזן פועלים מרכזים פיננסיים בולטים. באילו ערים מסוכן להשקיע בדיור?

קו הרקיע של הונג קונג. ShutterStock
בסיכון גבוה. הונג קונג/ShutterStock

משבר הדיור בישראל הוא מצב שאי אפשר להתעלם ממנו: לציבור הישראלי עדיין קשה לרכוש כיום נכס, בעיקר באזורי הביקוש, אף שמחירי הדיור נמצאים במגמת האטה מסוימת. לא רק בארץ הקודש, גם ערים מרכזיות נוספות בעולם מצויות בסיכון לבועת נדל"ן, אולם נראה כי מחירי הנכסים בחלק מהן מתחילים לרדת. דוח חדש שמפרסם היום (חמישי) בנק ההשקעות השוויצרי UBS בוחן את מדד בועת הנדל"ן העולמית לשנת 2018 בקרב 20 ערים, שבמרכזן פועלים מרכזים פיננסיים בולטים ברחבי הגלובוס.

בועת נדל"ן היא מצב שבו יש עודף ביקוש לדיור, שמביא לעליית מחירים - עד לניתוק מהערך הריאלי של הנכסים. על פי הדוח, הונג קונג עומדת בראש הרשימה עם תמחור יתר הגבוה ביותר של נכסים, ולפיכך היא נמצאת בסיכון הגבוה ביותר לבועת נדל"ן. מיד אחריה בסדר יורד מדורגות הערים מינכן (גרמניה), טורונטו (קנדה), ונקובר (קנדה), אמסטרדם (הולנד) ולונדון (בריטניה).

החדשות הטובות הן שהאוויר מתחיל לצאת מבועת הנדל"ן בערים כמו שטוקהולם (שוודיה), פריז (צרפת), סן פרנסיסקו (ארה"ב), פרנקפורט (גרמניה) וסידני (אוסטרליה). ערים אלה כבר אינן בסיכון לבועת נדל"ן השנה, כלומר מחירי הדיור בהן ירדו במהלך 2018 לרמה פרופורציונלית ביחס לערך הנכסים.

סידני, אוסטרליה. ShutterStock
אין סיכון לבועה. סידני/ShutterStock

עוד עולה מהדוח כי בערים לוס אנג'לס (ארה"ב), ציריך (שוויץ), טוקיו (יפן), ז'נבה (שוויץ) וניו יורק (ארה"ב) גובה מחירי הנכסים מתחיל להגיע לשווים ההוגן ולהדביק את ערכם, כמו גם בבוסטון (ארה"ב), סינגפור ומילאנו (איטליה). בשיקגו (ארה"ב), לעומת זאת, מחירי הנכסים ירדו מערכם ונמצאים בתמחור חסר. כותבי הדוח מעריכים כי בעקבות זאת, בעיר זו יש פוטנציאל לעליית שווי הנכסים.

לדברי מארק האפל, מנכל השקעות ראשי ב-UBS, "למרות שמרכזים פיננסיים רבים נמצאים בסיכון להתפתחות בועת נדל"ן, אי אפשר להשוות את המצב כיום לזה שהיה לפני משבר הסאב-פריים בארה"ב. עם זאת, על המשקיעים לבחון היטב את צעדיהם בשוק הדיור במקומות עם סיכון גבוה כמו הונק קונג, טורונטו ולונדון".

מדד בועת הנדל"ן העולמי של UBS. UBS,
מדד בועת הנדל"ן העולמי של UBS/UBS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully