וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה באכזיב: ועדת הערר הקפיאה היתרי בנייה לחלק מהפרויקט

23.9.2018 / 12:00

ועדת הערר המחוזית צפון קיבלה את טענת עמותת אדם טבע ודין, לפיה הוועדה המקומית בנהריה חרגה מסמכותה כשאישרה בנייה שסוטה מהנספח שאושר ע"י הוועדה המחוזית. בכך עצרה הקמה של 180 דירות בשכונת מגורים חדשה ליד חוף אכזיב. היזמים: "הבנייה בשיאה"

.

הדמיית פרויקט אכזיב נהריה. סטודיו 84,
פרויקט אכזיב בנהריה/סטודיו 84

הצלחה לירוקים: ועדת הערר המחוזית צפון פרסמה ביום חמישי האחרון החלטה לביטול היתרי בנייה ל-5 מבנים נוספים עם 180 יחידות דיור בפרויקט מגורים בסמוך לחוף ולגן לאומי אכזיב. מדובר בפרויקט שבונות החברות צמח המרמן ואלקטרה מגורים. בהחלטתה קבעה כי הוועדה המקומית בנהריה חרגה מסמכותה כשאישרה בנייה שסוטה בצורה ניכרת מנספח הבינוי אשר אושר על ידי הוועדה המחוזית.

מדובר במגרש הצפוני בפרויקט, שנספח הבינוי שאושר בוועדה המחוזית בשנת 2015 אפשר לבנות בו 4 מבנים מרווחים. לעומת זאת, בתוכנית הבינוי שמציגים היזמים בפני ציבור הרוכשים, ולפיה גם מבקשים את היתרי הבנייה מהוועדה המקומית, על מגרש זה יש 6 מבנים, המסודרים בצורה צפופה יותר.

ועדת הערר ציינה בהחלטתה כי מדובר ב"תוכנית החלה על אזור עם רגישות סביבתית גבוהה ומורכבות תכנונית, הנובעת מקרבתה לחוף הים, לגן לאומי ולאזור תעשייה". עוד ציינה כי "היקף הסטיות המוצע ברקע הבקשה להיתר ומהותן מצדיקים לפי הנסיבות כי השינויים ייבחנו בידי הוועדה המחוזית. מלבד תוספת הקומה, הבינוי המוצע כולל שינוי של מספר המבנים במגרש ואופן פריסתם. אלו שינויים מהותיים בוודאי בסביבה בה מצויה התוכנית".

היזמים: "חלק גדול של הפרויקט יאוכלס בחודשים הקרובים"

פרויקט חוף אכזיב החל לצאת לדרך, אחרי התדיינויות משפטיות ארוכות, לפני כשנתיים. תוכנית הבנייה במקום אושרה בשנת 1994, ולכן חוק שמירת הסביבה החופית שמגביל בנייה בתחום 300 מטר מהמים, לא חל לגביה. מאז החלו יזמים להוציא את התוכנית לפועל, קמה מחאה ציבורית במטרה לשמור על ערכיות הנוף והחוף. בשטח כבר קיימת בנייה של 14 מבני מגורים, שכנגדם עומד הליך נוסף של עמותת אדם טבע ודין בבית המשפט העליון. הטענות בהליכים דומות, אלא שלגבי ההיתרים הקודמים נדחו הטענות בערכאות הנמוכות מחמת שיהוי בהגשת הערר. בעמותה מעריכים שייתכן כי להחלטה הנוכחית תהיה השפעה גם על ההכרעה בעליון.

עו"ד אלי בן ארי מאדם טבע ודין מסר כי "טוב עשתה ועדת הערר על שעצרה את מתן ההיתרים לבנייה הלא מרוסנת בחוף אכזיב. הדבר יתרום משמעותית להגנה על האינטרס הציבורי ארוך הטווח שבשמירה על רצועת חוף יקרת ערך זו. המקרה של אכזיב מחדד את הנחיצות שבאסדרה כוללת של חופי ישראל והגנתם מפני תוכניות בנייה המסכנות את החופים. במושב הכנסת הקרוב אנחנו נמשיך לקדם את התיקון לחוק החופים, שנועד להתמודד באופן כולל עם תוכניות בנייה ישנות ולספק הגנה לחופים מפני המשך בנייה הנוגדת את האינטרסים הציבוריים".

תום פישר ממטה המאבק להצלת חוף אכזיב הוסיף: "מדובר בהחלטה משמחת מאוד. אחרי שנים ארוכות של מאבק, אנו זוכים לראות כעת את הפירות. אמנם באיחור ואמנם כבר יש נזק בלתי הפיך במקום, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. אנחנו מקווים שהוועדה המקומית בנהריה תלמד את ההחלטה ותפסיק לאפשר ליזמים להשתולל ולמקסם את זכויותיהם על חשבון הציבור".

מהחברות הבונות את פרויקט אכזיב נמסר בתגובה כי "הבנייה בפרויקט נמצאת בשיאה, וחלקו הגדול של הפרויקט יאוכלס כבר בחודשים הקרובים. ההחלטה מתייחסת לשלבים עתידיים של הפרויקט, למגרש מזרחי שטרם הוחל בבנייתו וטרם שווקו בו דירות. בהחלטה הובהר כי התוכנית כולה בתוקף. החברות יטפלו בהקדם באישורים הנדרשים והן בטוחות כי ההיתר יתקבל בהקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully