וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיור ציבורי: אושרה הצעה לצמצום בירוקרטיה לנכים בכיסא גלגלים

17.9.2018 / 10:00

הממשלה אישרה את הצעתו של שר השיכון גלנט להקים מערך מידע מקוון בין-משרדי, שיוזן במקביל על ידי משרדי השיכון והבריאות והמוסד לביטוח לאומי. המטרה: לאפשר לזכאים לקבל מידע במקום אחד, ללא הצורך בהגעה למספר מוקדי שירות

אילוסטרציה נכה עם כיסא גלגלים. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
כיסא גלגלים/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

בשורות לדיירי הדיור הציבורי: לוואלה! נדל"ן נודע כי הממשלה אישרה בסוף השבוע האחרון את הצעתו של שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, לצמצום הנטל הבירוקרטי עבור זכאי הדיור הציבורי הרתוקים לכיסאות גלגלים. על פי ההצעה, בכפוף להסכמת מבקש הסיוע בדיור, תתקיים העברת מידע ישירה בין משרדי הממשלה והגופים אשר נוטלים חלק ביצירת הזכאות של נכים הרתוקים לכיסא גלגלים בתחום הדיור. זאת על מנת לייתר את הצורך בהגעתו של מבקש הסיוע למשרדי הגופים השונים, ולקצר את משך הטיפול בקביעת הזכאות ובמימושה.

נזכיר כי ב-2016 הוקמה ועדה בין-משרדית לבחינת הגדרת צרכיהם של זכאי הדיור הציבורי המרותקים לכיסאות גלגלים ודרכי שיפור וייעול הטיפול בהם. בוועדה חברים נציגי משרד הבינוי והשיכון, משרדי האוצר, הבריאות והרווחה וכן נציגי הביטוח הלאומי וארגוני נכים. בהתאם להנחיית השר נדרשה הוועדה לגבש תוכנית ממשלתית שתקצר, תייעל ותפשט את ההליך הבירוקרטי בין המשרדים לקבלת זכאות לסיוע בדיור ומימושה.

בעקבות המלצות הוועדה, לראשונה יוקם מערך מידע מקוון בין-משרדי שיוזן במקביל על ידי משרד הבינוי והשיכון, המוסד לביטוח לאומי ומשרד הבריאות. כך, יוכלו הפונים לקבל את זכאותם במקום אחד, ללא צורך בהגעה למספר מוקדי שירות. מהלך כזה צפוי לקצר משמעותית את משך הטיפול בפניות המבקשים זכאות. עד היום ניתנה הזכאות בכפוף להמצאת אישורים ואסמכתאות מכלל גופים אלה.

במשרד השיכון אומרים לוואלה! נדל"ן כי בשנה הקרובה יוקצו סכומים נוספים לטובת רכישת דירות מותאמות לנכים רתוקים לכיסאות גלגלים. זאת בנוסף לצעדים נוספים שמקדם המשרד במטרה להקל על ציבור הנכים הרתוקים בהליכים ביורוקרטיים, וכן התחשבות בנכים הרתוקים המלווים בעזרה סיעודית.

לדברי שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, "בראש ובראשונה עלינו לדאוג לטיפול מיטבי באוכלוסיית הנכים ולהקל עליהם את ההליך הבירוקרטי, על ידי יצירת מנגנון שיתוף מידע בין הגופים הממשלתיים. ב-3 השנים האחרונות רכשנו 220 דירות נגישות ומותאמות עבור נכים, ונמשיך ברכישת ובהתאמת דירות עבור אוכלוסייה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully