וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוכנית החדשה שתאפשר לכם לבחור משכנתא מהבית

24.6.2018 / 11:30

מהחודש הבא יוכלו לקוחות בנק לאומי למשכנתאות להגיש בקשה למשכנתא באמצעות דואר אלקטרוני ושיחות טלפון וצ'אט בלבד. לדברי הבנק, בקשה דיגיטלית תאושר לאחר יום-יומיים

מפתח לבית. ShutterStock
מפתח לבית החדש/ShutterStock

בנק לאומי למשכנתאות משיק שירות חדש דיגיטלי לקיצור והאצה של הליכי אישור משכנתא. החל מה-1 ביולי יוכלו לקוחות הבנק להתחיל בהליכי קבלת המשכנתא באמצעות פנייה באינטרנט ולהשלים את מרבית ההליכים ללא צורך להגיע לסניף. התהליך יתחיל באמצעות פנייה לבנק באמצעות דואר אלקטרוני ויימשך לאחר שהלקוח קיבל אישור עקרוני מהבנק - הפגישה היחידה שתתקיים בסניף הבנק תהיה לצורך החתימה הסופית על מסמכי המשכנתא.

מהלך השינוי כולל פישוט ההליכים ומערכת הטפסים. המערכת החדשה מאפשרת ללקוחות להגיש את כל המסמכים באמצעות משלוח בדואר האלקטרוני ושירות שליחים ולשוחח עם פקידי הבנק באמצעות הטלפון והצ'ט בלבד. המערכת פותחה בעקבות שיתוף פעולה של הבנק עם חברת הסטארט אפ "איזי סנד" שפיתחה טכנולוגיה לתקשורת מאובטחת.

בבנק טוענים שהמערכת שפותחה בבנק מתקדמת ומשוכללת יותר מהמערכת שמציע בנק ירושלים למשכנתאות, הנחשב לחלוץ בתחום השרותים הדיגיטלים למתן משכנתאות. אמיר לזר, ראש מערך המשכנתאות של לאומי אמר שלקוחות הבנק יוכלו להגיע למעמד החתימה בתוך יום או יומיים ממועד הפנייה וכן יוכלו לבחור בין הליכים בפגישה פנים אל פנים עם יועץ משכנתאות של הבנק ובין תהליך דיגיטלי.

בנק לאומי מספק שירותי משכנתאות באמצעות 77 סניפי הבנק שבהם יש יועץ משכנתאות, וחלקו בשוק נאמד בכ-20%. הבנק המוביל בתחום הוא מזרחי טפחות. בבנק לא מתכוונים בשלב זה להקטין את מספר הסניפים המספקים את השירות אבל העמקת השירותים הדיגיטלים נועדה, בין היתר, להגביר את אפשרויות הבנק לצמצם את מספר הסניפים ולספק שירותים רבים ככל האפשר.

לזר ציין שבשוק הדיור ניכרת בתקופה האחרונה מגמת התייצבות במחירים אולם הזהיר כי קצב התחלות הבניה בשוק יורד ואם הממשלה לא תשכיל לספק את הביקוש בכל מגזרי השוק עלולות עליות המחירים להתחדש.

בתחום המשכנתאות אמר לזר כי אין שינוי ברמות הסיכון והוא אינו צופה עלייה או ירידה בשיעורי הריבית. "הלקוחות שלנו יודעים לקחת משכנתא בהיקף המתאים לצרכים ויכולת ההחזר שלהם ולכן מצב הסיכון יציב", אמר לזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully