וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלה המוקשים שמהם יש להיזהר לפני ששוכרים דירה

ירון שמיר

14.6.2018 / 11:13

מציאת דירה חדשה וחתימה על חוזה שכירות עלולה להיות מלחיצה, בעיקר בגלל הביקוש הגובר והתחרות בשוק. ביצוע הבדיקות המתאימות יחסוך לכם עוגמת נפש רבה. מדריך

עריכת וידאו: ניתאי דגן

(בווידאו: טיפים לשוכרי דירות)

בחודשים האחרונים ניתן לזהות מגמה ברורה של ביקוש גובר לדירות להשכרה, בעיקר אצל זוגות צעירים, שחוששים לעשות את הצעד לרכישת דירה ראשונה ומחכים לירידה במחירי הדירות. כך נוצר מצב בו על כל דירה המוצעת להשכרה יש ביקוש רב, דבר המפעיל לחץ על השוכרים.

לא תמיד נותנים השוכרים הנתונים ללחץ זה את דעתם למספר מוקשים מהם יש להיזהר ולקחת בחשבון על מנת שיוכלו ליהנות מתקופת המגורים בנכס ולהימנע מהפתעות לא נעימות. אספנו מספר כללים וטיפים שיעזרו לכם למצוא דירה מתאימה.

דירה למכירה , דירה להשכרה. ShutterStock
דירה למכירה , דירה להשכרה/ShutterStock
אזורים בדירה שעלולים להיות בעייתיים במיוחד מבחינת רטיבות הם: מתחת לכיור, מאחורי מכונת הכביסה, מקלחת, מטבח, מאחורי הארונות

1. חשוב לבקר בנכס בשעות שונות של היום ויותר מפעם אחת על מנת לוודא שהדירה אינה רועשת בשעות מסויימות בגלל גורמים חיצוניים או שכנים מרעישים.

2. חשוב להוציא נוסח טאבו על מנת לוודא שהמשכירים אותם פגשתם הם אכן בעלי הנכס ולדירה מוצמד כל מה שבעלי הנכס טוענים: מחסן, חנייה, גינה, גג, מרפסת וכו'.

3. חשוב לבדוק את נושא הרטיבויות בדירה ואף להזיז חפצים מסויימים על מנת לשלול זאת. אזורים בדירה שעלולים להיות בעייתיים במיוחד מבחינת רטיבות הם: מתחת לכיור, מאחורי מכונת הכביסה, מקלחת, מטבח, מאחורי הארונות. לשוכרים דירה בקומות עליונות חשוב לבדוק את נושא הזיפות ויריעות הבטון.

4. חשוב לבדוק את עוצמת הזרם של המים בכל הברזים בבית ושאכן אלו קולחים.

5. חשוב לבדוק שאכן כל המזגנים עובדים ואינם מרעישים באופן מיוחד.

6. חשוב לבדוק מהם השירותים שנמצאים בקרבת מקום של הדירה ומהם דרכי הגישה אליהם: קופת חולים, גני ילדים, ביה"ס, בית כנסת, אוטובוסים. בדיקות אלה יש לערוך במידת הצורך והמאפיינים של המשפחה שלכם.

7. חשוב לבדוק את דרכי הגישה מהדירה על מנת שתוכלו להגיע לעבודה בבוקר ובשעות אחר הצהריים או הערב בנוחות ובזמנים סבירים.

8. חשוב לעשות היכרות קצרה עם השכנים על מנת לבדוק במי מדובר. שכנים בעייתיים יכולים לחבל לכם בחוויית המגורים.

9. חשוב לצלם את הבית בנוכחות בעל הדירה על מנת שזה לא יבוא אליכם בטענות על נזקים קיימים וייגרר איתכם לתביעות.

10. חשוב לבדוק את נושא התחזוקה של הבניין והשימור שלו וכן להכיר את הוועד הקיים.

11. בדקו שיש לבעל הנכס ביטוח מבנה בתוקף ועגנו בחוזה את נושא חידוש הביטוח.

12. הכי חשוב: כדאי להכין את חוזה אצל עו"ד, כשאתם מודעים לפרטיו מהיסוד ועל מנת שזה יגן עליכם מפני מוקשים ופרצות מול בעל הנכס.

שכירת דירה אינה דבר של מה בכך. זהו תהליך שדורש מכם אחריות מאוד גבוהה לעתידכם בדירה. חשוב שתפנו לזה זמן על מנת שתבצעו את העסקה הטובה ביותר עבורכם מבלי לפגוע באיכות החיים שלכם ובזכויותיכם.

הכותב הוא זכיין רי/מקס אבניו חולון-בת ים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully