וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל תרחיב את המפעל בקריית גת בהשקעה של כ-5 מיליארד דולר

15.5.2018 / 12:35

מנכ"ל אינטל ישראל עדכן את שרי הכלכלה והאוצר על החלטתה של ענקית השבבים האמריקאית - לאשר את המתווה שגובש לצורך הרחבת המפעל בעיר הדרומית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אינטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, עדכן הבוקר (שלישי) את שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, ואת שר האוצר, משה כחלון, על החלטת ענקית השבבים האמריקאית, אינטל העולמית, לאשר את המתווה שגובש עם משרדי האוצר והכלכלה - ולהרחיב את מפעל הייצור בקריית גת בהשקעה של כ-5 מיליארד דולר (כ-18 מיליארד שקל).

תוכנית ההשקעות המלאה וההטבות שהחברה תקבל בגינה צפויות לקבל אישור סופי מגורמי הממשלה המוסמכים בשבועות הקרובים. הודעה זו באה על רקע בחינה כלכלית מקיפה שהתבצעה בחודשים האחרונים, לגבי כדאיות ההשקעה של חברת אינטל למשק הישראלי על ידי גורמי המקצוע במשרדי האוצר והכלכלה, בהובלת מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד. זאת בעקבות פניית החברה לקבלת הטבות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון.

במסגרת התוכנית, חברת אינטל צפויה להשקיע באתר הייצור בקריית גת כ-18 מיליארד שקל בשנים 2018-2020, לבצע בשנים אלה רכש מספקים מקומיים בלמעלה מ-3 מיליארד שקל וכן לקלוט כ-250 עובדים נוספים בפריפריה במהלך השנים הבאות. בכך מדובר בבשורה משמעותית לחיזוק הפריפריה. כמו כן, לדברי גורמים בחברה, השקעה זו צפויה לסלול את הדרך להשקעה משמעותית עתידית לשדרוג טכנולוגי באתר הישראלי, שכן היא מייצרת יתרון משמעותי על פני אתרי ייצור אחרים של החברה בעולם.

באוצר ציינו היום כי מדובר בהשקעה בעלת חשיבות אסטרטגית, בין היתר לאור היותה השקעה משמעותית ראשונה בישראל לאחר רפורמת המיסוי בארה"ב. כנגד ההשקעה, אינטל צפויה לקבל אישור לתשלום מס מופחת בשיעור של 5% במסגרת מסלול "מועדף מיוחד" ל-3 שנים נוספות מעבר לאישורים שקיבלה בעבר (כלומר עד לתום שנת 2027), וזאת מכוח החוק לעידוד השקעות הון.

כמו כן, הומלץ על ידי הצוות המקצועי להקצות מענק בגובה 700 מיליון שקל, כאשר במידה שחברת אינטל תבצע בעתיד השקעה אסטרטגית לשדרוג טכנולוגי בהיקף משמעותי, בהתאם לתנאים ובחינה שתבוצע על ידי גורמי המקצוע, היא תהיה זכאית ל-700 מיליון שקל נוספים על ביצוע ההשקעה העתידית. זאת על מנת לתמרץ את החברה לביצוע השקעה זו, שאמורה להיות גבוהה באופן משמעותי מהשקעות עבר שביצעה החברה וכן מההשקעה הנוכחית.

אבירם דהרי ראש עיריית קריית גת אלי כהן שר הכלכלה והתעשייה יניב גרטי מנכ"ל אינטל ישראל.
בירם דהרי, ראש עיריית קריית גת; אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; ויניב גרטי, מנכ"ל אינטל ישראל

ההשקעה תצא לפועל בשנתיים הקרובות

השר כהן מסר כי "בחירתה של חברת אינטל להמשיך ולהשקיע באופן משמעותי בישראל היא הבעת אמון חשובה במדינת ישראל ובכלכלה הישראלית. פעילותה בארץ בתחום המחקר והפיתוח והייצור המתקדם, תומכת במדיניות משרד הכלכלה להגדלת הייצוא ויצירת משרות איכותיות בכלל, ובפריפריה בפרט".

לדבריו, "אנו רואים באינטל שותפה לדרך, ובחירתה החוזרת להשקיע בישראל מחזקת את הכלכלה והתעסוקה בישראל; ואנו צופים ששיתוף פעולה זה יימשך גם בעתיד. למעלה מ-320 חברות זרות פועלות בישראל ולהן תרומה משמעותית לצמיחה, לחדשנות, לייצוא ולתעסוקה".

שר האוצר צייץ בטוויטר: "‏הישג אדיר למשרד האוצר וחיזוק נוסף למיצובה של ישראל ככוח עולה בכלכלה העולמית. לאחר שנתיים של עבודה מאומצת, לפני מספר דקות התקשר אליי מנכ"ל אינטל ובישר לי כי החברה קיבלה את הצעתנו והחליטה להשקיע כ-18 מיליארד שקל בישראל. בשורה אדירה למשק ולאזרחים".

לדבריו, "הייתה תחרות עם מספר מדינות על השקעת אינטל, ומזה שנתיים עבדתי על הבאת ההשקעה לישראל מול סגנית נשיא האינטל העולמית עד להודעה המשמחת היום. בשבוע של הצלחות ישראליות, אנחנו שוב על המפה גם בכלכלה העולמית".

מנכ"ל משרד האוצר הוסיף כי "משרד האוצר מברך על החלטת אינטל העולמית לבצע השקעה משמעותית ומהותית נוספת בישראל. ההשקעה שתצא לפועל בשנתיים הקרובות, תיתן זריקת מרץ נוספת להייטק בפריפריה ותעודד את התעסוקה באופן יוצא דופן. משרד האוצר שם למטרה להביא השקעות זרות בישראל ומיישם זאת בהצלחה".

עוד באותו נושא

שכחו ממשבר האבטחה: דוחות אינטל עקפו את התחזיות

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully