וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבנה בנק החקלאות הוותיק בת"א יהפוך לבניין מגורים ומסחר

30.4.2018 / 16:42

הוועדה המחוזית החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית התחדשות עירונית, במסגרתה הייעוד של המבנה שהוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת יוסב ממסחר לעירוב שימושים

מערכת וואלה!

(בווידאו: בכמה עלו מחירי הדירות מ-1948 עד 2018)

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב שבמנהל התכנון החליטה היום (שני) להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית שימור למבנה "בנק החקלאות" בתל אביב. מדובר בתוכנית שיוצאת לפועל מכוח סעיף 23 לתמ"א 38, והיא כוללת את הפיכת ייעוד שטחו של המבנה ממסחר לעירוב שימושים (מסחר ומגורים).

בנק החקלאות ממוקם בפינת הרחובות החשמונאים וקרליבך, ובתחום אזור הכרזת אונסק"ו על "העיר הלבנה". במסגרת התוכנית יוקמו 2 קומות מגורים מעל המבנה וכן יוקם מבנה מגורים בן 6 קומות בשטח שממערב לבנק החקלאות ברחוב קריית ספר 21, ששימש עד היום לחניה. במגרש זה תוקם כניסה לחניה תת-קרקעית עבור 2 המגרשים.

בנק החקלאות הוקם בשנות ה-50 של המאה הקודמת כחברה ממשלתית לשם מתן אשראי לחקלאות, והיה פעיל עד 2008. בניין ההנהלה הראשית תוכנן על ידי האדריכלים שולמית ומיכאל נדלר והוקם בסמוך לשוק הסיטונאי. שימור המבנה יעשה בדגש על שימור חזיתות השטחים הפתוחים במתחם וחלל הכניסה הייחודי בקומת הקרקע. לצורך חשיפת ייחודיותו של המבנה לציבור, מוצע שימוש מסחרי פתוח לציבור בקומת הקרקע וקומת הגלריה, וכן חצר אחורית שתהיה פתוחה לציבור.

התוכנית כולה, שקודמה על ידי חברת יוניון נכסים בע"מ ונערכה על ידי אדריכל ארז אלה, משתרעת על שטח בהיקף של 1,706 מ"ר. מתכננת מחוז תל אביב, נעמי אנג'ל, מסרה: "התוכנית משתלבת עם תוכניות התחדשות עירונית נוספות במרכז העיר. היא מבטאת בצורה ברורה הן את שימור המורשת של העיר העברית והן את צמיחתה של העיר".

בנק החקלאות תל אביב נדלן בנייה. הדמיה: אדריכל ארז אלה,
פרויקט בנק החקלאות/הדמיה: אדריכל ארז אלה
בנק החקלאות תל אביב נדלן בנייה. הדמיה: אדריכל ארז אלה,
החצר הפנימית בבנק החקלאות/הדמיה: אדריכל ארז אלה
בנק החקלאות תל אביב בנייה נדלן. צילום ארכיון באדיבות אדריכל ארז אלה,
בנק החקלאות/צילום ארכיון באדיבות אדריכל ארז אלה
בנק החקלאות בנייה נדלן. צילום ארכיון באדיבות אדריכל ארז אלה,
בנק החקלאות/צילום ארכיון באדיבות אדריכל ארז אלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully