וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חממה לאדריכלים ומעצבי פנים: הכירו את הפייסבוק של ענף הבנייה

30.4.2018 / 14:00

אתר ARCDB של הכדורסלן לשעבר גיא גודס ושותפיו אלעד גרגיר וד"ר אלי מזרחי קיבל השראה, בין היתר, מפייסבוק ולינקדאין - אבל מתמקד לראשונה בתחום האדריכלות והעיצוב. הפלטפורמה, שכבר פועלת שנה וחצי, מציגה חידוש: אפליקציית הטבות ואקדמיה וירטואלית

מערכת וואלה!

(בווידאו: הכירו את אתר ARCDB)

זה היה רק עניין של זמן עד שהטכנולוגיה שמאפיינת רשתות חברתיות תגלוש גם לעולם העסקים. אתר ARCDB, פלטפורמה טכנולוגית עסקית לענף הבנייה, מנסה לעשות בדיוק את זה: חיבור בין בונים ומשפצים למגוון אנשי מקצוע בענף האדריכלות, העיצוב, הייעוץ ושאר ענפי הבנייה לסוגיהם.

חוץ מלקשר בין הצרכן הסופי לאיש המקצוע, האתר משמש מעין "חממה" עבור שיתופי פעולה בין החברים בו: אדריכלים, מעצבי פנים, ספקים, אדריכלי נוף, קבלנים ויועצים. לדברי מייסדי הפלטפורמה - אלעד גרגיר, ד"ר אלי מזרחי וכדורסלן העבר גיא גודס - ממש כמו בפייסבוק, מערכת האתר מאפשרת כלים טכנולוגיים ליצירת קשרים בין החברים בקהילה, על ידי שימוש במנגון של עוקבים, אפשרות למועדפים ותיבת הודעות אישית.

השלושה, שהעלו את האתר לאוויר כבר לפני שנה וחצי, אף פיתחו כלי מקוון לבונים ולמשפצים, באמצעותו הם יכולים לנהל את פרויקט הבנייה שלהם, לבקש הצעות מחיר, לנהל מערך השוואות של קנייה חכמה ועוד. יש לציין כי ברשת קיימים אתרים נוספים המספקים פלטפורמה לבונים ולמשפצים, כמו בניין ודיור, האדריכל שלי, טורקיז האוס ועוד; אך לטענת גרגיר, מזרחי וגודס אלה מהווים "אתרי אינדקס בלבד, בעוד שהאתר החדש מהווה "רשת חברתית של ממש, לקהילה המונה מאות בעלי מקצוע מתחומים שונים בענף הבנייה".

אתר arcdb. צילום מסך
אתר ARCDB/צילום מסך

השראה מפייסבוק ולינקדאין

את ההשראה להקמת רשת חברתית של אנשי מקצוע בתחום האדריכלות, העיצוב והבנייה שאבו מייסדי האתר מרשתות מוכרות אחרות כמו פייסבוק, לינקדאין ואחרות. רשתות נוספות כמו G suites מבית גוגל, למשל, מאפשרות ליצור קשר וירטואלי עם קולגות משלל תחומים, פונקציות לבניית אתרים, לוח לבן וירטואלי, מקום לאחסון קבצים וכדומה.

גם למייקרוסופט אופציה משלה: הרשת החברתית Yammer מאפשרת ליצור קשר עם אנשים מרחבי הארגון ולעקוב אחר ההתקדמות שלהם במשימות, לתת מענה מהיר לשאלות מקצועיות, לאפשר ייעוץ עם מומחים, לספק לוח מעקב שימנע עבודה כפולה, אפשרות ליצירת קשר עם חברות בת, חברות מתחרות קבלנים, לקוחות וכדומה.

ואילו הרשת החברתית Slack מציעה ייעול של תקשורת ארגונית, אפשרות לתקשורת מהירה בין חברי הצוות בארגון, ריכוז מגוון כלים במקום אחד כמו צ'אטים, מיילים, שיתוף קבצים וניהול דיונים ועוד. אלא שלדברי גרגיר, מזרחי וגודס, הפיתוח הישראלי של Arcdb הוא הראשון שממוקד לתחום האדריכלות והעיצוב בלבד, על כל מה שמשתמע מכך.

"הפלטפורמה ידידותית, מתעדכנת מפעם לפעם ומשתפרת בהתאם לעידן הנוכחי המתקדם", הוא אומרים, "היא מספקת כמה אפשרויות - החל מתיק עבודות לכל בעל מקצוע, דרך צפייה בחוות דעת מקצועיות וכלה בכתבות ומידע מקצועי בתחומי האדריכלות ועיצוב פנים. כמו כן, החברה מציעה אפליקציה מתקדמת בה לקוחותיה יוכלו למצוא הטבות ומבצעים ייחודיים במגוון חנויות מובילות בארץ".

לדבריהם, חידוש נוסף באתר הוא הקמת מערך שיווק ופיתוח עסקי לחברים הרשומים בנושאי ליבה כמו שיווק, מכירות, פיתוח עסקי, השבחה מקצועית, דיגיטל. "מדובר באקדמיה וירטואלית לעוסקים בענף הבנייה, המכונה arcademy, בה אנשי מקצוע מקיימים הרצאות מצולמות באתר, כך שהחברים בו יכולים לצפות בהם", הם מסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully