וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות קבלני המשפצים: גם השנה - ירידה בשיפוצים לקראת פסח

11.3.2018 / 13:00

כ-58 אלף בתי אב צפויים לעבור שיפוץ לקראת החג. ענף השיפוצים צפוי לגלגל בתקופה זו כ-3 מיליארד שקל לעומת 3.2 מיליארד בשנה שעברה ו-3.4 מיליון שקל לפני שנתיים

חמש עובדות על כסף/מערכת "אסור לפספס"

(בווידאו: 5 עובדות על כסף)

משפצים פחות בפסח 2018: על פי נתוני התאחדות קבלני השיפוצים שפורסמו היום (ראשון), כ-58 אלף בתי אב יעברו שיפוץ לקראת פסח בהיקף כספי כולל של כ-3 מיליארד שקל. אלא שמהנתונים עולה כי זו השנה השלישית ברציפות בה נרשמת ירידה בעבודות השיפוצים לקראת החג.

כך, בפסח הקודם ההיקף הכספי של השיפוצים עמד על כ-3.2 מיליארד שקל, לפני שנתיים כ-3.4 מיליארד ולפני 3 שנים כ-4.4 מיליארד שקל. ב-2017 שיפצו את בתיהם כ-161 אלף בתי אב.

גם הפעם אין הפתעות לגבי העבודות הנפוצות ביותר, ומסקר שערכו בהתאחדות קבלני השיפוצים לקראת החג עולה כי צביעת הבית היא עדיין עבודת השיפוצים הנפוצה ביותר לפני פסח. אחריה נמצאים הריצוף, עבודות נגרות, אינסטלציה וחשמל.

לדברי ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, "אנו רואים המשך מגמה של ירידה בהיקף עבודות שיפוצים. פסח מהווה את התחלת עונת השיפוצים שמגיעה לשיאה בחודשי הקיץ. הירידה השנה נובעת, להערכתנו, מההשלכות של תוכנית מחיר למשתכן. שוק הנדל"ן נמצא בסטגנציה. אנשים לא קונים דירות חדשות מכיוון שהם מצפים לרכוש דירה חדשה במחיר מוזל, ובמקביל גם שוק הדירות יד שניה נמצא בקיפאון. המצב הזה וחוסר הוודאות משפיע בצורה משמעותית על ענף השיפוצים, שכן אנשים ממתינים שהשוק יחזור לפעילות לפני שיעשו תכניות לשיפוץ הבית".

שיפוץ שיפוצים עיצוב הבית נדלן נדל"ן. ShutterStock
שיפוצים/ShutterStock

עבודות הצבע הכי נפוצות בשיפוץ הבית

על פי ההתאחדות, עבודות הצבע הן עדיין הנפוצות לפני פסח, כאשר רוב הציבור הישראלי נוהג לצבוע את דירתו לפני החגים. עלות חדר צבע עומדת על -1,150 שקל לחדר כולל תיקוני שפכטל קלים.

לדברי סיב, עבודת הריצוף בהדבקה על תשתית קיימת מהירה יחסית וזולה יותר, מכיוון שאין צורך לשבור את הריצוף הקיים. עלות ריצוף בהדבקה עומדת על כ-180 שקל למטר, וניתן לסיים דירת 100 מ"ר ב-5 ימי עבודה בלבד.

עבודות הנגרות תפסו השנה מקום שלישי בעבודות השיפוצים לפני פסח. לרוב מדובר בהחלפת דלתות או פורמייקה של ארונות מטבחים, במיעוט המקרים מתבצעת החלפה מלאה של המטבח, שכן מדובר בעלות גבוהה במחיר התחלתי של 35 אלף שקל.

אשר לאינסטלציה וחשמל, מכיוון שמדובר בעבודות גדולות המצריכות שבירת קירות ועלותן בהתאם, אם אין צורך דחוף לעשות זאת - אנשים יעדיפו לדחות את השיפוץ המקיף, ולהתמקד לפני החג בשיפוץ יותר קוסמטי. בחשמל, למשל, החלפת מנורות ושאלטרים בלבד. עלות נקודת אינסטלציה עומדת על כ-1,350 שקל ועלות נקודת חשמל על 230 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully