וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כל מה שרציתם לדעת על דיור להשכרה לטווח ארוך

2.3.2018 / 0:00

החברה הממשלתית דירה להשכיר הכריזה על 50 אלף דירות להשכרה - בפועל 16 פרויקטים יצאו לדרך. כמה מתחמים כבר אוכלסו ומה עוד על הכוונת? וואלה! נדל"ן עושה סדר באולפן

צילום: אבי כהן, עריכת וידאו: אביב אירגז ואביחי ברוך

(בווידאו: העורכת הכלכלית של וואלה! NEWS, הילה ציאון, על פרויקטי דירה להשכיר)

כולם מדברים על תוכנית מחיר למשתכן, אבל אחד הפתרונות הראויים שמקדמת המדינה הוא מגורים בשכירות לתקופה ארוכת טווח. בדיוק בשביל זה הוקמה לפני כשנתיים החברה הממשלתית דירה להשכיר, שמטרתה לתכנן ולפרסם מכרזים לבנייה של פרויקטים, שיכללו דירות אשר יושכרו לתקופה של לא פחות מ-20 שנה - בשכר דירה קבוע.

אמנם מרבית הדירות יושכרו במחירי השוק החופשי, אבל החדשות הטובות הן שכרבע מהן יושכרו בשכירות מוזלת בשיעור של 20% פחות ממחיר השוק. מי שיהיה זכאי לגור בדירות עם שכר דירה מופחת אלה זכאי תוכנית מחיר למשתכן - זוגות צעירים ורווקים ורווקות בני 35 ומעלה. גם כאן תהיה הגרלה. אגב, רק אחרי כל התקופה יוכלו היזמים למכור את הדירות לציבור הרחב.

חשוב לדעת ששכר הדירה לזכאים שישכרו דירות בשכירות מופחתת, יתעדכן אחת לשנה בהתאם למדד המחירים לצרכן. חוזה השכירות תקף לתקופה של 10 שנים, המורכבת מתקופת שכירות ראשונה בת 3 שנים, אופציה לתקופת שכירות נוספת גם היא בת 3 שנים, ואופציה לתקופת שכירות שלישית בת 4 שנים.

בנייה להשכרה ארוכת טווח למגורים. עיבוד תמונה
מפת הפרויקטים של דירה להשכיר/עיבוד תמונה

כמה דירות שווקו ונבנו מאז 2015 ועד היום?

3 פרויקטים שנמצאים כבר בביצוע אפשר למצוא בדרום תל אביב בירושלים ובראשון לציון; ופרויקטים נוספים שווקו גם בצפון תל אביב, חולון, אור יהודה ועוד מיזם בבירה

למי ששוכר דירה במחיר רגיל, חוזה השכירות יכלול תקופה של 10 שנים, המורכבת מאופציה של 5 שנים ואופציה נוספת לעוד 5 שנים. במהלך תקופה זו, שכר הדירה יתעדכן אחת לשנה בהתאם למדד, כאשר בתקופת האופציה רשאי היזם להעלות את שכר הדירה עד 5% בלבד.

אז כמה דירות כבר שווקו ונבנו מאז 2015 ועד היום? עד כה הוכרזו כ-50 אלף דירות המיועדות להשכרה לטווח ארוך, בינתיים יש 16 פרויקטים, 2 מהם כבר אוכלסו בהרצליה וברמת השרון. בפרויקט השלישי בחיפה כבר נערכה הגרלה לזכאים. אגב, הפרויקט הראשון להשכרה ארוכת טווח מצוי ברעננה ואוכלס במלואו, אך הוא אינו חלק מהחברה הממשלתית וקודם על ידי יזמית פרטית (רובינשטיין) על קרקע מדינה.

3 פרויקטים שנמצאים כבר בביצוע אפשר למצוא בדרום תל אביב בירושלים ובראשון לציון; ופרויקטים נוספים שווקו גם בצפון תל אביב, חולון, אור יהודה ועוד מיזם בבירה. בשלב זה נמצאים בשלבי מכרז 4 פרויקטים ברמלה, שוהם, ראשון לציון ועוד פרויקט בירושלים; ולאחרונה נודע לוואלה! נדל"ן על פרויקטים גם בבאר שבע וקריית גת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully