וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי בירושלים: 319 דירות חדשות בקטמונים וקריית יובל

28.1.2018 / 12:55

הוועדה המחוזית ירושלים החליטה להפקיד להתנגדויות הציבור 2 תוכנית להתחדשות עירונית בבירה, לצד שדרוג התשתיות הקיימות. במקביל הופקדה תוכנית להקמת כביש כניסה חדש לעיר מכיוון מערב, שיאפשר פיזור של התנועה ללא רמזורים מתוך מטרה להקל על העומס

הדמיה- תוכנית סן מרטין. סטודיו יגאל לוי,
התוכנית בשכונת קטמונים בירושלים/סטודיו יגאל לוי

התחדשות עירונית בירושלים: לוואלה! נדל"ן נודע כי הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים שבמנהל התכנון החליטה בשבוע שעבר להפקיד להתנגדויות הציבור 2 תוכניות פינוי בינוי בשכונות קטמונים וקריית יובל בעיר. התוכנית בשכונת קטמונים קודמה על ידי חברת אפריקה התחדשות עירונית, חברה-בת של אפריקה ישראל מגורים מקבוצת לב לבייב. היא משתרעת על שטח של 2.5 דונם וממוקמת בפינת הרחובות סן מרטין ורחוב רבי צדוק.

מדובר בתוכנית פינוי בינוי במסגרתה יוקמו 2 מבני מגורים - האחד בגובה 20 קומות והשני בגובה 10 קומות - והם יכללו 104 יחידות דיור. מבנים אלה יוקמו במקום 2 מבני המגורים בני 3 ו-4 קומות הקיימים כיום במתחם, הכוללים 34 יחידות דיור סך הכל. מתחת למתחם המגורים החדש יוקמו חניונים תת-קרקעיים.

בנוסף, התוכנית, שנערכה על ידי משרד סטודיו יגאל לוי אדריכלים, כוללת הסדרה של התשתיות הקיימות כיום במתחם וכן שיפור של מערך הדרכים. היא מציעה חזית עירונית פעילה, הכוללת שטחי מסחר, וכן יוקצה שטח בתוכנית עבור מבנה ציבור. כמו כן, יוקמו שבילים עבור הולכי רגל שיחברו בין 2 הרחובות. מתחם המגורים יוקם בסמוך לקו הכחול של הרכבת הקלה ופארק אלמליח.

בשכונת קריית יובל מדובר בתוכנית פינוי בינוי שמקדמת חברת קדמת היובל בצומת הרחובות זנגוויל ותורה ועבודה, המשתרעת על שטח של כ-14 דונם. היא כוללת הקמה של 5 מבני מגורים - 4 בניינים בני 9 קומות ומגדל מגורים בן 24 קומות עם 215 יחידות דיור שיוקמו מעל קומות חניה תת-קרקעיות.

על פי התוכנית, שנערכה על ידי אדריכל קרלוס פרוס, מבני המגורים החדשים ייבנו במקום 2 מבני מגורים בני 4 קומות הקיימים כיום בשטח עמק היובל, בהם 60 יחידות דיור. במסגרה אף ישוקם עמק היובל ויהפוך להיות אתר טבע עירוני לרווחת תושבי המתחם והאזור.

תוכנית עמק היובל הדמיה. פרוס אדריכלים,
התוכנית בשכונת קריית יובל/פרוס אדריכלים

הכביש שיפחית את העומסים בירושלים

בתוך כך, החליטה הוועדה המחוזית להפקיד תוכנית להקמת כביש כניסה חדש לירושלים מכיוון מערב. התכנון כולל חיבור ישיר בין כביש 16 לכביש 50 (מנחם בגין) על מנת לאפשר פיזור מהיר של התנועה המגיעה אל העיר ירושלים ללא רמזור, דבר שאמור להפחית בצורה משמעותית את העומסים בעיר.

התוכנית כוללת את החיבור בין כביש מספר 16 (ירושלים-תל אביב), שאושר בוועדה לתשתיות לאומיות, אל מרכז העיר ירושלים, תוך חיבור למערך הכבישים הקיים - כביש מספר 50 (שדרות מנחם בגין) המהווה דרך עירונית מהירה. כמו כן, התוכנית כוללת את שיפור מפגש הדרכים העירוניות: רחוב בייט, רחוב שח"ל ורחוב הרצוג.

במנהל התכנון מציינים כי התכנון מציע פתרון תחבורתי, המאפשר המשך רציף לכביש 16 ללא רמזורים כדרך מהירה בין עירונית, שמותרת בה הנסיעה של 90 קמ"ש עד סיומה ברחוב הרצוג. עוד כוללת התוכנית חיבור חדש לרחוב הרצוג, תוך ביטול הדרך הקיימת ברחוב בצלאל בזק, החזרת הקרקע לגן הבוטני ופינוי שטח משמעותי להתפתחותו הרציפה והעתידית של הגן לכיוון דרום. בנוסף כולל התכנון נתיב ייעודי ישירות מכביש 16 לחניון "חנה וסע" עתידי אשר יחובר לתחנת הרכבת הקלה של הירוק העתידי.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי בתוכנית, שקודמה ביוזמת עיריית ירושלים ומשרד התחבורה ונערכה על ידי משרד קולקר קולקר אפשטיין אדריכלים, ניתנה תשומת לב מיוחדת להיבט הנופי והאקוסטי, המהווה אתגר בתכנון של דרך מהירה הנכנסת אל תוך המרחב העירוני. על מנת להתמודד עם אתגר זה, התוכנית מציעה מחסומים אקוסטיים שיפחיתו את השפעות כניסת הכביש המהיר אל תוך העיר.

מתכננת מחוז ירושלים, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית שמה דגש על המרחב הציבורי שבסמוך לכביש באמצעות יצירת מהלך רציף ומשמעותי של צירי הולכי רגל ושבילי אופניים, תוך אפשרות להרחבת הגן הבוטני. התוכנית מתמודדת עם אתגר הכנסת כביש מהיר לתוך העיר תוך יצירת חניון חנה-וסע המאפשר לרכבים להיפרד מהרכב הפרטי ולהמשיך לתוך העיר באמצעות הרכבת הקלה".

הדמיה- הכניסה החדשה לירושלים ממערב. קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים,
הכביש המתוכנן בכניסה למערב ירושלים/קולקל קולקר אפשטיין אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully