וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשות עירונית בירושלים: 800 דירות חדשות במסגרת פינוי בינוי

26.12.2017 / 14:37

מדובר ב-3 תוכניות בשכונות גוננים, קריית יובל ותלפיות בבירה, שהופקדו להתנגדויות הציבור. באופקים אושרה תוכנית להקמה של 7,400 דירות חדשות, ברמת השרון ייבנו 1,660 יחידות דיור במערב העיר ובפרדס חנה קודם פרויקט פינוי בינוי ראשון לבניית 114 דירות

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: צפו בהריסות במסגרת פרויקט פינוי בינוי)

התחדשות עירונית בבירה: הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה בירושלים הפקידה אמש (שני) להתנגדויות הציבור 3 תוכניות להקמה של 803 יחידות דיור במסגרת פינוי-בינוי בשכונות גוננים, קריית יובל ותלפיות. התוכניות קודמו על ידי המינהלת להתחדשות עירונית בחברת מוריה לפיתוח ירושלים.

ברחוב סן מרטין 23-25 בשכונת גוננים מציעה התוכנית הריסה של 36 דירות ישנות ב-2 בניינים בני 3-4 קומות, לטובת 104 יחידות דיור חדשות בשני בנייני מגורים - האחד בן 10 קומות והשני בן 18 קומות. במכרז יזמים שהתקיים ביולי 2016 זכתה חברת אפריקה ישראל. ברחוב זנגוויל 5-7 בשכונת קריית יובל מציעה התוכנית הריסה של 60 יחידות דיור בשני בניינים קיימים בני 5-6 קומות, לטובת הקמה של 4 בניינים בני 9 קומות ועוד מגדל בן 24 קומות עם 215 דירות חדשות. את התוכנית מקדמת חברת קדמת היובל.

ברחוב דרך חברון 142-144 בשכונת תלפיות מציעה התוכנית, המקודמת על ידי חברת יסודות צור, הריסה של 73 דירות במבנה רכבת בודד בגובה 3 קומות, לטובת 2 בניינים בני 12 קומות ועוד 2 מגדלים בני 30 קומות עם 320 יחידות דיור חדשות בסך הכול. קידום התוכניות מצטרף לתוכנית נוספת שהופקדה בשבוע שעבר ברחוב אנטיגונוס 14 בשכונת גוננים, המקודמת על ידי חברת כהן שמואל ייזום והשקעות. התוכנית מציעה הריסת מבנה קיים עם 41 דירות לטובת 4 מבנים חדשים עם 164 יחידות דיור חדשות.

הדמיה לפרויקט סן מרטין. יגאל לוי אדריכלים - אפריקה התחדשות עירונית,
הדמיית הפרויקט ברחוב סן מרטין בירושלים/יגאל לוי אדריכלים - אפריקה התחדשות עירונית

בתוך כך, הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), שתפקידה לקדם תוכניות בנייה רחבות היקף בהליך מזורז, אישרה באחרונה תוכנית לבנייה של 7,400 יחידות דיור בעיר אופקים. במסגרת התוכנית, שקודמה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי משרד יעד אדריכלים, יוקמו שטחי תעסוקה בהיקף של 420 אלף מ"ר וכן שטחי ציבור, פנאי וספורט בהיקף של 68 אלף מ"ר.

עוד כוללת התוכנית שטחים ציבוריים ובהם פארק רובעי ופארק עתיקות, מבני ציבור, טיילת, שבילי אופניים והולכי רגל וכן נגישות לתחבורה ציבורית ולתחנת הרכבת אופקים, המחברת בין באר שבע ואשקלון. התוכנית, הממוקמת במזרח העיר, כוללת גם פארק עירוני לאורך נחל אופקים.

הדמיה- תוכנית אופקים חדשים. יעד אדריכלים,
הדמיית התוכנית באופקים/יעד אדריכלים

דירות חדשות גם ברמת השרון ופרדס חנה

הותמ"ל אישרה באחרונה גם תוכנית של רשות מקרקעי ישראל לבנייה של 1,660 יחידות דיור חדשות ברמת השרון. התוכנית, שתוקם במערב העיר, כוללת הקמת 11 מבני מגורים בני 10 קומות ו-3 מבני מגורים בני 28 קומות, כאשר כ-375 יחידות דיור יוקצו עבור דירות קטנות.

כמו כן, במסגרת התוכנית ייבנו כ-4,000 מ"ר עבור שטחי מסחר, אשר ישולבו בחזיתות מבני המגורים שיוקמו לאורך הצירים הראשיים. בנוסף, יוקם אזור תעסוקה על שטח של כ-20 אלף מ"ר ומתוכנן פארק בשטח של כ-120 דונם.

בפרדס חנה אושר השבוע לראשונה פרויקט פינוי בינוי ברחוב למרחב 91-290, במסגרתו יפונו 28 דירות ובמקומן ייבנה פרויקט עם 114 יחידות דיור חדשות. התוכנית, המקודמת על ידי חברת בראל נכסים והחברה לפיתוח והתחדשות עירונית ב-5 השנים האחרונות, הופקדה להתנגדויות הציבור בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה במחוז חיפה.

במסגרת התוכנית יהרסו 2 בניינים ישנים עם 2-3 קומות לטובת 2 מגדלים חדשים עם 14 קומות כל אחד. מדובר בתהליך בינוי פינוי, במסגרתו תתבצע החלפת קרקע ציבורית ופרטית: תחילה ייבנו הבניינים החדשים - האחד על שטח המגורים בין הבניינים הקיימים והשני על שטח ציבורי צמוד. לאחר שתסתיים הבנייה, יעברו בעלי הדירות לדירותיהם החדשות. בנוסף יוקם שטח ציבורי ירוק וגינת משחקים.

מתחם למרחב. כנען שנהב אדריכלים בשיתוף במה אדריכלים,
מתחם למרחב/כנען שנהב אדריכלים בשיתוף במה אדריכלים
הדמיה - תוכנית רמת השרון מערב. נעמה מליס אדריכלים,
הדמיית הפרויקט, רמת השרון מערב/נעמה מליס אדריכלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully