וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אור ירוק: הוסר צו הביניים נגד תוכנית להקמת 10,000 דירות ליד אופקים

12.12.2017 / 12:05

בית המשפט העליון דחה עתירה שהוגשה נגד קידום תוכנית בנייה מסיבית ליד העיר הדרומית, וכך היא תוכל להתקדם בהליך תכנוני מואץ בוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: כתבת הנדל"ן יעל דראל במהדורה המרכזית של וואלה! NEWS)

תוכנית "אופקים חדשים" להקמה של כ-10,000 יחידות דיור בשטחים חקלאיים הסמוכים לעיר הדרומית תוכל להתקדם במסלול התכנוני המואץ של הוותמ"ל (הוועדה לקידום מתחמים מועדפים לדיור). זאת, לאחר שבאחרונה הופסק קידומה של התוכנית, בעקבות עתירה שהוגשה על ידי חקלאים מיישובים סמוכים נגד ההליך.

בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון בעתירה, המליץ הרכב השופטים - נעם סולברג, אורי שהם ויוסף אלרון - כי העותרים ימשכו את העתירה וצו הביניים הוסר. בהחלטתם כתבו השופטים כי "בגמר הדיון, לאחר שיג ושיח, הוסכם על מחיקת העתירה, תוך שמירת טענות הצדדים וזכויותיהם במסגרת הליכי התכנון ועל דרך של עתירה לבית המשפט לעניינים מינהליים".

תוכנית הבנייה המסיבית קודמה בוותמ"ל מראשית 2017. אולם בחודש ספטמבר, ערב הדיון בהמלצות חוקר להתנגדויות הציבור, הוצא צו ביניים להקפאת הליכי התכנון. היא כוללת שטחי תעסוקה ומסחר נרחבים, שטחי פנאי ספורט ונופש, שטחים ציבוריים וביניהם פארק רובעי ופארק עתיקות, מבני ציבור, טיילת, שבילי אופניים והולכי רגל, וכן נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ולתחנת הרכבת באר שבע-אשקלון.

העותרים נגד התוכנית היו מספר רשויות באזור, בין היתר המושבים השיתופיים יתיר, כרמל ומעון צביאל. בעתירה נטען כי הליך ההכרזה על השטחים החקלאיים כמתחמים מועדפים לדיור היה לא חוקי, וצוין בין השאר כי "התוכנית חותרת לשינוי ייעוד המוני, חסר תקדים, של שטחים חקלאיים איכותיים ופעילים בהיקף של כ-3,500 דונם מעובדים, בליבת הפעילות של שלושת המושבים השיתופיים".

נגד התוכנית הוגשה גם התנגדות של החברה להגנת הטבע, במסגרתה נטען כי מאחר ששטחי התוכנית מוגדרים בתמ"א 35 (תוכנית המתאר הארצית) כשטחים בעלי ערכיות סביבתית ונופית גבוהה - יש חשש לפגיעה אקולוגית חמורה בנחל אופקים ובנחל הלמות, המהווים את אחד המסדרונות האקולוגיים המרכזיים בנגב המערבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully