וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זאת לא שכונה, רק ערימה של בניינים": כשלי תכנון הבנייה בישראל

7.11.2017 / 12:15

הבנייה המואצת מאפשרת הקמה של אלפי דירות חדשות, אך בשכונות מגורים רבות נתקלים התושבים במחסור של תשתיות, גני ילדים ומבני ציבור. צפו בקטע מהתוכנית "על המשמר" שתשודר הערב בערוץ כאן 11 ותעסוק בהזנחת תכנון השכונות בארץ

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: הכתבה על כשלי תכנון הבנייה בישראל שתופיע בתוכנית "על המשמר" שתשודר הערב בתאגיד "כאן" 11)

מצוקת הדיור בישראל נובעת, בין היתר, מהיעדר היצע ראוי של דירות למגורים, והמצב הזה גורם למדינה ולקבלנים הפרטיים לבנות כמה שיותר. הסיבה פשוטה: צריך להוסיף אלפי יחידות דיור חדשות לשוק, כדי לסייע בהפחתת המחירים.

הבעיה מתחילה כאשר בדרך לתוספת של אלפי יחידות דיור ברחבי הארץ - נשכח אחד האלמנטים החשובים ביותר: התכנון. כך קורה ששכונות מגורים חדשות רבות מושכות אליהן זוגות צעירים - שמגלים כי מעבר לדירה החדשה אין בהן דבר: לא תשתיות, לא גני ילדים, לא גינות ולעתים גם לא מדרכות או תאורה.

בתוכנית "על המשמר" בהגשתה של לינוי בר גפן, שתשודר הערב (שלישי) בשעה 21:00 בערוץ כאן 11, יצאה בר גפן להוד השרון וביקרה בשכונת המגדלים 1200 בעיר. עומרי שרון, תושב השכונה, סיפר לה על החיים בשכונה הלא גמורה: "אנחנו מגיעים לגינה המרכזית", אומר שרון לגפן ומצביע על ערימת חצץ, "יש כאן 2 שדרות מגדלים ובין לבין יקימו כאן גינה. אני כאן 3.5 שנים וכל הזמן אומרים לי 'עומר חכה... עד הקיץ... עד החופש הגדול הבא... הפארק שלנו הוא מגרש המשחקים של בית הספר".

"העירייה כל הזמן אומרת שאת הפיתוח הסביבתי יבצעו אחרי שהבנייה תסתיים, אבל אין תאריך סיום", מוסיף מעוז אלמגור, תושב נוסף בשכונה, "מגיעות לכאן 2,000 משפחות חדשות ואין פה מתנ"ס, אין פה בית כנסת ואין מרכז קהילתי. אין כאן שכונה - רק ערימה של בניינים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully