וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטינדר" של שוק הנדל"ן: אפליקציה "תשדך" בין שוכרים לבעלי דירות

26.10.2017 / 14:20

מיזם חדש מבקש להוות פלטפורמה נוספת ללוחות המודעות המוכרים, ומציע לשוכרי הדירות בתל אביב יצירת קשר עם בעלי נכס - ממש כמו באפליקציית ההיכרויות. איך זה עובד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפליקציית "צ'אטליסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוק השכירות הפרוץ בישראל עובר שינויים רבים בתקופה האחרונה, בין היתר באמצעות הצעות חוק כמו חוק שכירות הוגנת, שאושר לפני כחודשיים, ומיזמי דיור להשכרה ארוכת טווח. למרות זאת, הן החוק שאושר והן המיזם הממשלתי טרם הצליחו "למלא" ולו במעט את הביקושים הקשיחים לשכירות - בעיקר במרכז הארץ.

זאת כנראה הסיבה לכך שמדי פעם נפתחים מיזמי סטארט-אפ חדשים בתחום השכירות, שמבקשים להקל על השוכרים למצוא דירה ראויה למגורים על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות. הפעם מדובר באפליקציה הנקראת "צ'אטליסט", שניכסה לעצמה את הכינוי "הטינדר של שוק הנדל"ן", משום שהיא פועלת באופן שבו שוכר יכול לאתר דירה בשכירות ולהקליק עליה אם הוא מעוניין בה או לא, בדומה לאפליקציית ההיכרויות.

"מדובר בשיטה חדשה לחיפוש דירות בשכירות", אמרה הבוקר (חמישי) קרן גולץ, מנכ"לית ומייסדת האפליקציה, במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב - העיר שאליה היא פונה במיזם. "למצוא כאן דירה זה כמעט בלתי אפשרי. אם פעם היו לוחות מודעות פיזיים או מודעות בעיתון, כיום ניתן לראות שהפלטפורמות האלה העתיקו את עצמן לאינטרנט. הרעיון עדיין ענתיקה אך מתקיים בעולם המודרני. זאת אותה גברת מתישה בשינוי אדרת".

פיד, פוש, ווטסאפ, שופינג

גולץ מסבירה שהאפליקציה החדשה אמורה להקל על התהליך. "זה קונספט די פשוט: אדם שמחפש לשכור דירה נכנס ל-Chatlist, פותח פרופיל משתמש ומתחיל לסייר בדירות המוצעות באפליקציה, תוך סימון פילטרים מתאימים (עם/בלי תיווך, אזור רצוי, מספר חדרים וכו'). ברגע שהוא סימן דירה מסוימת, כמו בפריטים השמורים בכל אתר שופינג, הוא יכול להתכתב ישירות עם בעל הנכס, ממש כמו בווטסאפ, רק שבמקרה הזה יש אפשרות לשיתוף נכס בנוסף לשיתוף איש קשר".

אם הדירה כבר אינה רלוונטית היא יורדת מ"הפיד", ומה שכן רלוונטי מלווה בתזכורת "פוש" המוכרת של אתרי החדשות. לדבריה, "אחד היתרונות הוא שימור לקוחות של בעלי דירות ומתווכים על ידי הודעות תפוצה. כך נוצר מצב שאם הדירה שחפצתם בה חזרה לשוק, בעל הדירה מעוניין להציע לכם נכס אחר, להוריד במחיר הדירה או אפילו רהיטים למכירה - אתם הראשונים לדעת".

על פי גולץ, הפיתוח הבא של האפליקציה הוא חיפוש שותפים. "זה כבר ממש יהיה כמו טינדר", היא אומרת. אשר למשכירי הדירות, לדבריה, "לא יהיו יותר הצקות כאשר דירה לא רלוונטית, משום שלא מפורסמים מספרי הטלפון שלהם, וישנה אופציה נוחה להיכרות מוקדמת עם האדם שאתם עומדים מולו".

בשנים האחרונות פותחו אפליקציות נוספות בשוק השכירות, שביקשו להוות אלטרנטיבה למתווכי הדירות או ללוחות המודעות, בין היתר באמצעות שימוש בכלכלה שיתופית כמו ב-AIRBNB, אובר ועוד. האם המיזמים הללו אכן יחליפו את שיטות החיפוש המסורתי למציאת דירה? לפי המצב בשטח, ריבוי האפשרויות למציאת דירות ויציבות יחסית בקרב סוכנויות התיווך - כרגע זה ממש לא בטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully