וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד למנהלי הגוש הגדול: הטיסות משדה דב לאילת יימשכו עד 2019

18.9.2017 / 7:26

בג"ץ דחה עתירה שהגישו בעלי קרקעות פרטיות, הסמוכות לשדה התעופה בצפון תל אביב, נגד ההחלטה להמשיך את הטיסות מהשדה לעיר הדרומית במשך כשנתיים

שדה דב. יותם רונן
שדה דב/יותם רונן

הטיסות מנמל התעופה דב הוז בצפון תל אביב לעיר אילת יימשכו עד תחילת 2019 - כך קבע אתמול (שני) בית המשפט העליון. בכך דחה בג"ץ את העתירה שהוגשה על ידי מנהלי הגוש הגדול, המייצגים את בעלי הקרקע הפרטיים במתחם, שבו אמורות על פי התוכניות העירוניות להיבנות אלפי יחידות דיור למגורים.

בעתירה ביקשו מנהלי המתחם לבטל את החוק שנחקק בחודש מרץ האחרון, אשר קבע כי המשך הטיסות משדה דב לעיר הדרומית יתאפשר - כל עוד תימשך הפעילות הצבאית במקום, שמתוכננת לעוד כשנתיים.

את הצעת החוק, שאושרה ברוב של 73 חברי כנסת, יזמו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ואיציק שמולי (המחנה הציוני). היא קובעת כי כל עוד משמש שדה התעופה להמראות ונחיתות לתעופה צבאית, תימשך בו גם התעופה האזרחית; וכן ששדה התעופה האזרחי יועבר למסוף זמני בחלק הצבאי של שדה התעופה. עוד קובעת הצעת החוק כי המדינה תחל בהעברת המבנים באופן מיידי, ותסיים את המעבר לא יאוחר מדצמבר 2017.

בעקבות זאת הגישו, כאמור, מנהלי הגוש הגדול עתירה לביטול החוק, בטענה שהוא פוגע בזכויות יסוד של בעלי הקרקע - ונוגד את ההסכם אליו הגיעו עם המדינה, להפסיק את הפעילות האזרחית בשדה דב באפריל השנה. במהלך הדיון בבג"ץ טענו העותרים כי החוק הוא תוצר של קמפיין שהובל על ידי ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, במסגרתו הצליח לשכנע את הציבור וחברי הכנסת כי הפסקת הטיסות תגרום להרס העיר.

לדברי מנהלי הגוש הגדול, ניתן היה למצוא פתרון אחר לטיסות לאילת - וזאת באמצעות טיסות לאילת מנמל תעופה בן גוריון. עם זאת, בית המשפט העליון דחה את הטענות וקבע שאין בהן עילה לביטול החוק, והמליץ להם למשוך את העתירה, אשר נמחקה.

מנהלי הגוש הגדול יוצגו על ידי עו"ד רחל זכאי. הכנסת יוצגה על ידי עו"ד אביטל סמפולונסקי ועיריית אילת יוצגה על ידי עוה"ד אלון גלרט וינקי פפר ממשרד מיתר ליקוורניק גבע לשם טל ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully