וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3,000 דונם של שטחי אש יוקצו לחקלאות במועצה האזורית רמת הנגב

13.9.2017 / 11:56

הסכם שנחתם בין משרד הביטחון למועצה האזורית בדרום הארץ, אשר כ-97% משטחה מהווים שטחי אש ושמורות טבע, יאפשר שחרור קרקעות לטובת שימוש חקלאי בפיתחת ניצנה

נחל לבן רמת נגב. גל ביסמוט, מערכת וואלה! NEWS
בעיקר שטחי אש ושמורות טבע. המועצה האזורית רמת הנגב/מערכת וואלה! NEWS, גל ביסמוט

משרד הביטחון ישחרר שטחי אש בסדר גודל של 3,000 דונם לטובת חקלאות באזור פיתחת ניצנה, שבתחומי המועצה האזורית רמת הנגב. כך סוכם במכתב שקיבל לאחרונה מלשכת שר הביטחון ראש המועצה, ערן דורון. השטח שישוחרר ישמש לייעוד חקלאי בלבד, ושחרורו הוא חלק מתוכנית ארוכת טווח שהוצגה למשרד הביטחון על ידי המועצה, במטרה לשחרר שטחים נוספים בגבולותיה אשר ישמשו לחקלאות ולהתיישבות.

הסכם זה בעל חשיבות גבוהה עבור המועצה האזורית. אמנם היא הגדולה בישראל (שטחה הרשום הוא כארבעה מיליון דונם, המהווים כרבע משטח המדינה), אך בפועל 97% משטח זה מוגדרים כשטחי אש ושמורות טבע, וככאלו לא מאפשרים התיישבות, תעשייה, חקלאות, מבני ציבור או תיירות.

בעקבות ההסכם הגיעו השבוע מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם; ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, משה צין; וראש היחידה להתיישבות ותשתיות במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי; לסיור ברמת הנגב, במטרה לאמוד את השינויים הצפויים לאורך הגבול. במהלך הסיור ציינו השלושה כי הם מכירים בחשיבות חיזוק ההתיישבות ובצורך לשחרר שטחים שצה"ל אינו משתמש בהם.

ערן דורון, ראש מועצה אזורית רמת הנגב, ציין כי "אני מעריך את מחויבותם להתיישבות של שר הביטחון ומנכ"ל משרד הביטחון, שהחליטו על גריעת 3,000 דונם של שטחי אש לטובת צורכי החקלאות בפיתחת ניצנה. שטחי האש ושמורות הטבע מהווים יחד את מרבית השטח של מועצת רמת נגב, ולכן שחרור שטחי האש מהווה משימה אסטרטגית חשובה לפיתוח ההתיישבותי והכלכלי של המועצה, והנגב בכלל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully