וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי בינוי: גינדי השקעות תקים 500 דירות בגבעתיים

10.9.2017 / 12:24

במסגרת התוכנית שאושרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב ייהרסו 168 דירות קיימות לטובת ארבעה מגדלי מגורים בני 25 קומות. הוועדה המקומית המליצה בתחילה על תוכנית ל-640 דירות

הדמיה גינדי גבעתיים. באדיבות גינדי השקעות,
הדמיית הפרויקט/באדיבות גינדי השקעות

פרויקט פינוי בינוי חדש בגבעתיים. פרויקט גדול בתחום ההתחדשות העירונית, במסגרתו ייהרסו בניינים ישנים ובהם 168 דירות ברחוב ההסתדרות בגבעתיים – לטובת הקמתם של ארבעה מגדלים חדשים בני 25 קומות וכ-500 דירות חדשות, ייצא בקרוב לדרך. בתום דיון בהתנגדויות, אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב את הפרויקט, אותו תבצע חברת גינדי השקעות, שבשליטת מנור וכפיר גינדי ואורי לוי – אך בהיקף מצומצם מכפי שתוכנן במקור.

במסגרת התוכנית ייהרסו 5 מבני מגורים ישנים הכוללים 144 דירות לצד מבנה מגורים נוסף הכולל 24 יח"ד שיוסב לצרכי ציבור. התוכנית המקורית שעליה המליצה הוועדה המקומית כללה בקשה להקמתן של 640 דירות אולם בהמשך החליטו מוסדות התכנון, בעקבות בקשת עיריית גבעתיים שביקשה לצמצם את הפרויקט, להתאים את הבינוי החדש לתוכנית המתאר ולמגמות הבנייה באזור – ולבסוף הופקדה תוכנית מתוקנת הכוללת 500 יחידות דיור בלבד.

התוכנית שאושרה כעת, בשטח כ-26 דונם, ממוקמת לאורך רחוב ההסתדרות בגבעתיים וגובלת בדרך יצחק רבין בצפון ומטרתה היא גם חידוש מבני המגורים ומבני הציבור הקיימים במתחם וגם יצירת התחברות של רחוב ההסתדרות עם דרך יצחק רבין, באופן שצפוי לשפר את מערך התנועה הכולל של האזור.

הפרויקט, שדווח הבוקר על ידי החברה לבורסה, צפוי לכלול להערכת החברה דירות במחירים של החל מ-2 מיליון שקל. על פי תכנון החברה, הפרויקט במתחם ההסתדרות יכלול דירות 3 חדרים בגודל של כ-75 מ"ר, דירות 4 חדרים בגודל כ-100 מ"ר ודירות 5 חדרים בגודל 120 מ"ר. עם זאת, על פי החלטת הוועדה המחוזית, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בגבעתיים תגיש לה מסמכים מתוקנים בנוגע לתוכנית בתוך 45 ימים, וכ-15 ימים לאחר מכן התוכנית המאושרת תיכנס לתוקף.

גינדי השקעות מסרה בדיווח לבורסה כי בכפוף לכניסת התוכנית לתוקף, בכוונתה להגיש בקשות להוצאת היתרי בנייה לתוכנית ולהתחיל בבנייתה, זאת לאחר שהצליחה להשיג הסכמה של 93 אחוז מדיירי המתחם לתוכנית, המהווים את הרוב הדרוש לצורך הסכמי פינוי-בינוי.

מחברת גינדי השקעות נמסר כי "המתחם סמוך לקניון גבעתיים, נהנה מנגישות נוחה לצירים מרכזיים, ובעל תכנון אורבני, הכולל פתרונות למוסדות ציבוריים, מבני חינוך ומוסדות תרבות, במתחם בני עקיבא הצמוד".

שמאית המקרקעין והמשפטנית נחמה בוגין שייצגה את עיריית גבעתיים ציינה כי "אחד הדברים המהותיים שאפשר לקחת מההחלטה של וועדת התכנון המחוזית, הוא השימוש בתקן 21 (תקן שבוחן כדאיות כלכלית של פרויקטי התחדשות עירונית - י"ד), שהיה לדעתי מכשיר שסייע לוועדה לקבל בסופו של דבר החלטה תכנונית נכונה". לדבריה, "בתקופה בה יש צורך בתוספת משמעותית של יחידות דיור בערי גוש דן ובגבעתיים בפרט, על הוועדות ומקבלי ההחלטות להכריע בצורה החכמה ביותר כיצד לנצל את מקסימום הפוטנציאל של ערים אלו להוסיף היצע דירות עבור האוכלוסיות המתגוררות בהן ולאלו המעוניינות להתגורר ובמחירים שעדיין ריאליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully