וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדד שיאפשר לכם לבדוק האם השכונה שלכם ירוקה

10.9.2017 / 9:27

כיום יכול כל יזם להצמיד לשכונה שהוא בונה את התואר "הירוקה" ללא קשר לאיכות הבנייה בפועל. מדד חדש של המועצה לבנייה ירוקה ומשרד הבינוי והשיכון מבקש למנוע תופעה זו

בנייה בראש העין, 10 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
בנייה בראש העין, 10 בפברואר 2017/ראובן קסטרו

מדד חדש יאפשר לכל החפץ בכך לבחון את איכות הבנייה בשכונות לפי סטנדרטים ירוקים. לפי תחזיות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2065 תמנה אוכלוסיית ישראל לכל הפחות למעלה מ-18 מיליון תושבים (כ-25 מיליון תושבים בהתאם לתרחיש הגבוה) – נתון שכבר היום מעסיק גופים רבים בתכנון התשתיות והמגורים של העתיד. דוח של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, שסקר את צרכי הבינוי בישראל, העלה כי עד שנת 2023 בלבד ייבנו בישראל מעל ל-400 אלף יחידות דיור חדשות וכי עד לשנת 2035 יצטרפו כ-1.2 מיליון יחידות חדשות לשוק המגורים בישראל. מספר זה מהווה מחצית מכלל הדירות הקיימות כיום.

אחד הדברים שמטרידים כבר היום את העוסקים במלאכה הוא איכות הבנייה והשפעתה הסביבתית, בעיקר נוכח העובדה שנכון להיום, לא השכילה מדינת ישראל להטמיע באופן משמעותי את סוגיית הבנייה הירוקה – ובהיעדר תקינה מחייבת על כלל חברות הנדל"ן – רבים מפרסומי פרויקטי המגורים "הירוקים" – כלל אינם כוללים בפועל בנייה ירוקה, או תכנון סביבתי מקצועי.

המדד החדש פותח במועצה הישראלית לבנייה ירוקה בשיתוף עם משרד הבינוי והשיכון בתקווה כי מהלך זה יסייע לקדם את הנושא הירוק. המדד החדש, שגובש בתום עבודה שכללה מעורבות מצד מאות אנשי מקצוע וכ-15 פיילוטים, צפוי להיחשף לראשונה בכנס השנתי של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה, שיתקיים מחר (שני) בתל אביב. פרט למדד יעסוק הכנס בהיבטים תכנון, תשתיות, בנייה ירוקה, התחדשות עירונית, תחבורה וכן חדשנות בבנייה.

"המטרה היא לייצר שכונות איכותיות ומותאמות לצרכי כלל התושבים", מסבירה לירון דן, מנהלת הפרויקט במועצה. "למתכננים היום יש הרבה מאוד אתגרים בתכנון שכונות. לכן, כלי המדידה החדש יכול לסייע לתהליך התכנון. כבר היום אנו עורכים סדנאות רבות על מנת להכשיר אנשי מקצוע לעבודה עם כלי המדידה, אך הגיע הזמן גם להנגיש את המידע לציבור הרחב".

עוד בנדל"ן

הסכמי גג לדימונה ומגדל העמק; בדימונה יושקעו 5 מיליארד שקל

לכתבה המלאה

למנוע זילות של המונח "בנייה ירוקה"

במועצה הישראלית לבנייה ירוקה מאוד מאמינים בכלי המדידה שבנו יחד עם משרד הבינוי והשיכון ובכוחות השוק שיעשו את שלהם. עם זאת, חשוב להם גם להגיע אל התושבים. במקביל, נעשית עבודה מול השלטון המקומי ומול גורמי ממשל מרכזי האמונים על תכנון ובינוי המדינה. "חשוב לנו שתושבים יהיו מעורבים יותר, שיבינו מה מוכרים להם, שידרשו את הטוב ביותר, הרי מדובר בהשקעה גדולה לטווח הארוך" מסבירה דן.

"יזמים וגורמי שלטון מקומי שיאמצו אליהם את כלי המדידה למעשה ינגישו את כל המידע בצורה נהירה וקלה לעיכול. כפי שמוצג הערך התזונתי על המזון שלנו, כך יוצגו הערכים עליה מושתת השכונה. לדברי דן, היום כל יזם יכול להצהיר שהוא בונה שכונה ירוקה מבלי שבאמת נבדק, תופעה היוצרת Green-Wash ולא תורמת ליצירת מרחבים בנויים טובים יותר – רק יוצרת זילות של המונח", אומרת דן.

כלי המדידה החדש, בתקווה שאכן יאומץ על ידי הציבור ויוכל להוות כלי ציבורי לבחינת פרויקטי מגורים, מורכב למעשה מכ-50 ערכים הכוללים גם סוגיות של בריאות, קיימות ועירוניות בשכונות המגורים באופן שגם מאפשר ללקוח לבחון את צרכי היומיום שלו בתוך המרחב. "חשובה לכם תחבורה ציבורית תדירה, נגישה ונוחה? קרבה לקופת חולים, לגנים ולשירותי מסחר מגוונים? קרבה לפארקים איכותיים? באמצעות כלי המדידה החדש, ניתן יהיה לבחון את כל ההיבטים הללו ורבים אחרים", מציינים במועצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully