וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: לקיים דיון נוסף במס דירה שלישית

21.8.2017 / 12:02

המדינה מבקשת לקיים דיון בעניין ההתערבות השיפוטית בהליכי חקיקה. הסכימה כי אם עמדתה תתקבל - הפסיקה לא תתייחס לחוק מס דירה שלישית אלא לחקיקה עתידית

שר האוצר משה כחלון בוועידת דה-מרקר, תל אביב 21 במרץ 2017. ראובן קסטרו
משה כחלון/ראובן קסטרו

המדינה מבקשת מבית המשפט לקיים דיון נוסף על חוק מס דירה שלישית. על פי הבקשה שהגישה המדינה מתבקש בית המשפט לדון בהיקף ההתערבות השיפוטית בהליכי החקיקה במספר גדול ככל הניתן של שופטים. המדינה הסכימה כי אם תתקבל עמדתה המשפטית בדיון הנוסף ההחלטה לא תחול על חוק מס דירה שלישית אלא על חקיקה עתידית בלבד.

בבקשה, שהוגשה באמצעות עו"ד ענר הלמן, שוש שמואלי ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, הודגש כי "המבקשים כולם, והיועץ המשפטי לממשלה בכללם, מחזיקים בעמדה נחרצת בדבר הצורך להוסיף ולפעול לטיוב הליכי החקיקה המתקיימים בכנסת ולחתור להליכים שיתנהלו באופן ראוי ויאפשרו העמקה ומיצוי של השיח בהליך החקיקה, לטובת הציבור. יש לעגן עניין זה בחקיקה מתאימה או בתקנון הכנסת או לחלופין בנוהל עבודה מסודר".

עם זאת, לדעת המדינה יש להבחין בין שאלת הצורך בקיום הליכי חקיקה תקינים וראויים לבין היקף הביקורת השיפוטית על הליכי החקיקה בכנסת, וטוענת כי ביטול חוק בשל פגם בהליכי החקיקה אמור להיעשות במקרים חריגים ונדירים ביותר, כאשר הליך החקיקה של חוק מס דירה שלישית אינו בא בגדרם".

לטענת המדינה יש עילה לדיון נוסף בנושא מכיוון ש"מדובר בפסק דין שקבע הלכה משפטית שסותרת הלכה משפטית קודמת של בית המשפט העליון או שלמצער מחדש חידוש מהותי ביותר על ההלכה הקודמת, וכן כי מדובר בהלכה משפטית חשובה וקשה". עוד הודיעה המדינה שבכוונתו של שר האוצר משה כחלון לקדם בהקדם את חקיקתו מחדש של החוק שבוטל, החל משלב הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully