וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההתנגדויות: נחתם הסכם גג באשדוד לבניית 30 אלף דירות

13.8.2017 / 20:30

בזמן שפעילי איכות הסביבה הפגינו בחוץ, חתמו רה"מ ושרי האוצר והבינוי על הסכם ענק בעיר, במסגרתו יינתן סבסוד לעירייה לפיתוח תשתיות כדי שזו תקדם בנייה של אלפי דירות

חתימה על הסכם גג אשדוד. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
מימין לשמאל: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; רה"מ בנימין נתניהו; ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי; שר הבריאות, יעקב ליצמן; שר האוצר משה כחלון; ראש מטה הדיור, אביגדור יצחקי; ומנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שומרון בטקס חתימת הסכם הגג/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

למרות התנגדות ארגוני הסביבה: נחתם הסכם גג להרחבת העיר אשדוד. במסגרת הסכם הגג ישווקו בעיר כ-30 אלף יחידות דיור ויותר ממיליון מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומלונאות, שאמורים להביא לגידול דרמטי בהיצע הדירות בעיר.

על פי ההסכם, רשות מקרקעי ישראל תשווק עד סוף שנת 2017, כ-3,000 יחידות דיור בשכונת פארק לכיש מתוך 36,789 יחידות דיור שישווקו במסגרת ההסכם כולו. כמו כן, לאלה עשויות להצטרף עוד כ-9,000 יחידות דיור מכוח תקנות שבס. מדובר בתוספת יחידות דיור משמעותית, לאחר שנים רבות שבהן לא היו שיווקי קרקע בעיר בהיקפים משמעותיים.

עוד הוחלט על פיתוח תשתיות לטובת יצירת פתרונות תחבורתיים, פתרונות לתשתיות ניקוז וכן הקמת שטחים ציבוריים פתוחים ופיתוח של מתחם רצועת חוף הים. כמענה לגידול במספר התושבים, יוקמו בעיר 54 כיתות מעון, 14 מתנ"סים, 14 מגרשי ספורט, 14 אולמות ספורט, 59 בתי כנסת, 7 מקוואות ו-6 ספריות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת פעילי איכות סביבה נגד ההסכם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הירוקים: "לא בונים על הדיונה הגדולה"

במהלך טקס החתימה הפגינו עשרות אנשי החברה להגנת הטבע, בהם גם מנכ"לית הארגון, איריס האן ופעילי הוועד הארצי נגד תוכניות בנייה נגד ההסכם, שבו לקח חלק גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. הם החזיקו שלטים בהם נכתב: "לא בונים על הדיונה הגדולה באשדוד". זאת לאחר שבשבוע שעבר הגישו לשרי האוצר והשיכון התנגדות להסכם וביקשו לבנות את אלפי הדירות בחלק הצפוני והמזרחי של העיר ולא באזור החולות.

על פי החברה להגנת הטבע, "ניתן לתת מענה למגורים באשדוד, על ידי הוספת יחידות דיור בתחום הרקמה העירונית הבנויה וניצול שטחי בנייה חדשים בצפון העיר ובמזרחה, מבלי לפגוע בחולות אשדוד ובדיונה הגדולה. בדרך זו יובטחו צמיחתה ושגשוגה של העיר אשדוד, לעשרות שנים ויינתן פתרון למצוקת דיור עכשווית ועתידית בה, ללא כל פגיעה סביבתית, נופית ואקולוגית מיותרת".

שר האוצר, משה כחלון, התייחס להתנגדות שהוגשה להסכם הגג ואמר: "אני מציע לא להתרשם מכל מיני איומים ופרסומים של אינטרסנטים בעיתונים שצצים בעקבות ההצלחה של מחיר למשתכן. יש 27 אלף זוגות צעירים שזכו כבר בדירה, וכל זוכי סדרה א' יזכו בזכות לדירה כבר בחודשים הקרובים. צריך להגיד את האמת - הסכם הגג באשדוד נולד בדרך של ייסורים, כל מי שיכל להפריע בדרך הפריע. אבל בזכות הרבה עבודה קשה של כל הגורמים הגענו ליום הזה".

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט, התייחס להסכם עצמו: "זהו הסכם גג היסטורי בעל משמעות גדולה לעיר אשדוד ולמדינת ישראל כולה. תוספת של למעלה מ-30 אלף יחידות דיור בעשור הקרוב, שיוכלו לגדול ללמעלה מ-45 אלף יחידות דיור בהמשך. תוספת שטחי המסחר יפתחו את אשדוד וסביבתה ויסייעו לאלפי זוגות צעירים לממש את חלומם ולקבוע ביתם באזור ביקוש מרכזי. ההסכם בעלות כוללת של 6 מיליארד שקל ייחודי ומורכב, כולל פתרונות חינוך, תחבורה ותעסוקה ונותן מענה איכותי לכלל המגזרים באשדוד, שהיא עיר משמעותית ומרכזית במדינת ישראל, בעלת מיקום אסטרטגי יוצא דופן".

ראש עיריית אשדוד, יחיאל לסרי, הוסיף כי "אשדוד, המציינת השנה 60 שנה להקמתה, חותמת על הסכם גג עם למעלה מ-30 אלף יחידות דיור חדשות, שיובילו אותנו ל?עיד?ן חדש בתולדותיה. היא זוכה במענה הולם לצרכי הדיור לזוגות צעירים, בשיקום ושדרוג הרובעים הוותיקים, ובתנופת פיתוח כוללת לעיר. ביחד, עם בית החולים, הנמל החדש, פרויקט התחבורה הציבורית, הקמפוס האקדמי, פארק היי טק, קריית הספורט וטיילת החוף והמלונאות, היא תהפוך תוך עשור למטרופולין כלכלי-חברתי-תרבותי מוביל במדינת ישראל. זו הגשמה אמתית של החזון הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully