וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית ספר נטוש בבאר שבע ייהרס לטובת 200 דירות חדשות

10.8.2017 / 13:20

מדובר בתוכנית פינוי בינוי הראשונה שיוצאת לדרך בבירת הנגב, לאחר הפקדת תוכנית המתאר העירונית. הפרויקט יכלול 3 מגדלים בני 16 קומות, בניין בן 7 קומות וגני ילדים

שדרות רגר באר שבע. ראובן קסטרו
תוכנית פינוי בינוי בדרך. באר שבע/ראובן קסטרו

תוכנית חדשה להתחדשות עירונית בעיר באר שבע יוצאת לדרך: הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה דרום, בראשות דוד לפלר, החליטה להפקיד תוכנית פינוי בינוי הכוללת 200 יחידות דיור בבירת הנגב. זאת במקום מתחם בית הספר הנטוש "קורצ'אק" בשכונה ה' בעיר שייהרס. על פי ההחלטה, מתוך כלל יחידות הדיור, 40 דירות יהיו קטנות.

שכונה ה', שהוקמה על ידי אגף השיכון הממשלתי בסוף שנות ה-60 של המאה הקודמת, קלטה בשנות ה-90 את העלייה הגדולה מקרב עולי מדינות חבר העמים. כיום השכונה מורכבת בעיקר מאוכלוסייה מבוגרת, ובית הספר "קורצ'אק", אשר שירת את ילדי השכונה במשך שנים, נסגר וננטש.

על פי התוכנית שהופקדה כעת, מבנה בית הספר הישן ייהרס לטובת הקמת הפרויקט. במסגרת התוכנית, יוקם מתחם מגורים חדש שיכלול שלושה מבני מגורים בני 16 קומות ומבנה מגורים נוסף בן שבע קומות וכן חניון תת קרקעי. התוכנית משתרעת על שטח כולל של כ-45 דונם והיא ממוקמת במתחם הרחובות עגנון וקפריסין בשכונה.

זוהי תוכנית הפינוי-בינוי הראשונה שיוצאת לדרך כתוכנית מפורטת, לאחר ההחלטה להפקיד את תוכנית המתאר בעיר בחודש שעבר, שסימנה את המתחם כמיועד להתחדשות עירונית. כמו כן, היא כוללת הקמת גני ילדים ומעונות יום שיוקמו לצד מבני המגורים, וכן הוקצה שטח ייעודי עבור הקמת מוסדות חינוך, על פי צרכי השכונה. התכנית הוגשה על ידי עיריית באר-שבע והוכנה על ידי משרד מרש אדריכלים בע"מ.

הדמיה באר שבע. משרד מרש אדריכלים בע"מ,
הפרויקט בבאר שבע/משרד מרש אדריכלים בע"מ

מתכנן מחוז דרום במנהל התכנון, טל פודים, אמר לוואלה! נדל"ן: "מדובר בתוכנית שתשדרג ותחזק את שכונה ה' הוותיקה. התוכנית כוללת תמהיל בנייה מגוון, שייתן מענה, בין היתר, למשפחות צעירות. כמו כן, התוכנית נותנת מענה עבור הצרכים של התושבים בשכונה - מוסדות חינוך, פארקים ושדרוג התשתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully