וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ביטול מס דירה שלישית: כחלון הקדים את תוצאות הגרלת מחיר למשתכן

7.8.2017 / 16:10

בזמן ששוק הנדל"ן עסוק בהחלטת בג"ץ להחזיר את חוק ריבוי דירות לכנסת, שר האוצר הודיע בפייסבוק לזכאי תוכנית הדיור המוזל כי תוצאות ההגרלה הגדולה יפורסמו כבר מחר - במקום בעוד כשבוע. במקביל הודיע כי הגרלה נוספת תיפתח ב-15 בספטמבר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שר האוצר, משה כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן ששוק הנדל"ן עסוק בהחלטת בג"ץ להחזיר את חוק ריבוי דירות לוועדת הכספים, שר האוצר, משה כחלון, פרסם פוסט בפייסבוק - ובו הודיע לזכאי תוכנית הדיור המוזל כי התוצאות של הגרלת מחיר למשתכן הגדולה יפורסמו כבר מחר במקום בעוד כשבוע.

כחלון ציין: "עליתי לשידור כדי לבשר למשתתפי סדרה א' במחיר למשתכן - אנחנו הקדמנו את תוצאות ההגרלה. התוצאות היו אמורות להתפרסם ב-14 בחודש, אבל ממחר בבוקר תיכנסו לאתר ותתחילו לקבל הודעות סמס עם התוצאות של הזכייה. מתוך כ-42 אלף זכאים שנרשמו להגרלה - כ-15 אלף יקבלו הודעה על זכייה בדירה מוזלת".

בפתח דבריו התייחס שר האוצר להחלטת שופטי בג"ץ, שמתחו ביקורת על התנהלות המדינה וחברי ועדת הכספים בכל הנוגע לקידום החוק, וטען כי מאחורי אלה שאינם מעוניינים לקדם את החוק עומדים אינטרסנטים. "יש להם מטרה אחת - שלא תצליחו להגיע לדירה, והם יוכלו להרוויח מספסרות", אמר כחלון.

הוא הבהיר: "אנחנו אתכם. אנחנו לא נשברים - להיפך מתחזקים, ו-24 השעות האחרונות רק חיזקו אותי והבעירו בי שמגיע לכם מישהו בממשלה שיעבוד עבורכם". כחלון סיפר: "כשהגעתי למשרד האוצר מצאנו בור בלתי רגיל של מחסור בדירות. יצרנו את מחיר למשתכן, כך שכל אחד ואחד מכם ידע כמה תעלה הדירה. גם הקבלן יודע שהוא לא יכול להעלות את המחיר".

עוד אמר כחלון: "הפסקנו את הספסרות בקרקע - הכסף מגיע אליכם הצעירים. עד נובמבר מאות זכאים יקבלו מפתח לדירה, אלפי דירות נמצאות כרגע בשלבי בנייה והיתר בהליכי רישוי. זה לוקח קצת זמן אבל זה קורה. אצלנו זה לוקח 3.5 שנים פחות ממה שלוקח יזם עצמאי"

ראיון בלעדי

מנכ"ל משרד האוצר: "אל תפתחו שמפניות - חוק מס דירה שלישית יעבור מחדש"

לכתבה המלאה

ההגרלה הבאה - ב-15 בספטמבר

עוד אמר כחלון בפוסט בפייסבוק: "בחצי השנה האחרונה נבלמה העלייה במחירים. כרגע אנחנו עוסקים בכם, הזוגות הצעירים. אנחנו עושים לילות כימים כדי לשרת אתכם - שלא יספרו לכם סיפורים. מדובר בקבוצות אינטרסים שמנסות לייאש אתכם".

בהמשך סיפר כי ב-15 בספטמבר תיפתח הגרלה נוספת של מחיר למשתכן עבור כ-15 אלף זכאים נוספים. "הגרלת הענק הבאה תהיה לא פחות אטרקטיבית מהנוכחית", ציין, "והיא תכלול יישובים כמו באר שבע, ראשון לציון, בת ים, רמת גן, אור יהודה וגם נצרת סחנין כפר מנדא".

"עד סוף השנה יהיו 45 אלף זוכים", הבטיח שר האוצר, "כל זכאי סדרה א' יקבלו את הדירות כמו שהתחייבנו - עד האחרון - וגם חלק מזכאי סדרה ב'. אנחנו לא נעצור - נמשיך בקידום הסכמי הגג וחוק שכירות הוגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully