וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנדה, ניו ג'רזי וקליפורניה: החב"דניקים שעזבו בית בחו"ל כדי להתיישב בנגב

3.8.2017 / 8:00

בשנים האחרונות נרשמה עלייה של יהודים רבים מעבר לים לישראל, אבל יש כאלה שבמקום לקנות דירה בנתניה - מעדיפים ליישב דווקא את הנגב. חברי גרעין חב"ד הראשון החליטו לעזוב הכול לטובת הארץ המובטחת: "רוצים לעזור לישראל להתפתח"

גרעין נווה חב"ד בנגב. גרעין נווה חב"ד,
חברי גרעין נווה חב"ד שעזבו את הבית מעבר לים לטובת הנגב/גרעין נווה חב"ד

בשנים האחרונות נרשמה עלייה של יהודים רבים מעבר לים לישראל, אלא שלא רבים מהם בוחרים להתיישב דווקא בקצוות של הארץ המובטחת. המעטים שכן בחרו לעשות זאת, החליטו לעזוב הכול כדי להתיישב דווקא בנגב - ולהקים את גרעין חב"ד הראשון באזור.

"גרעין נווה חב"ד הנגב זו קבוצת מיוחדת, המבטאת טרנד חדש של עליית אוכלוסייה דתית לישראל - שעובדת ויוצרת ומעוניינת לקחת חלק בהמשך הקמת המדינה", אומר רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור הפועלת ליישוב הנגב והגליל. לדבריו, "זוהי הקבוצה הראשונה המבוססת על משפחות שעושות עלייה ישירה לעיר בנגב, ואנו נמצאים בקשר עם קבוצות דומות ומקווים לראות עליות נוספות כאלה.

"החלטנו שאנחנו רוצים לעלות לישראל, ופנינו לייעוץ בחטיבה להתיישבות שם שאלנו כיצד ניתן לבנות יישוב בנגב", מספרים מנדי וברוריה אפיון מקנדה. מנדי, בן 29, עוסק בתחום הסייבר-טק; וברוריה, בת 26, עוסקת בתחום הדיגיטל. לשניים שלושה ילדים בני חמישה חודשים, שלוש וחמש.

"רצינו לגור באזור שבו נעזור לישראל להתפתח, ראינו את הפוטנציאל בנגב וידענו שזה המקום שלנו", הם מוסיפים. סבתה של ברוריה עלתה לישראל מארגנטינה והתגוררה בבאר שבע, בטרם החליטה לשוב לארגנטינה. אביה הוא עורך בכיר באתר האינטרנט העולמי של בית חב"ד, וברוריה החליטה שהגיע הזמן לחזור לארץ הקודש.

כעת היא פועלת בתנועת אור על מנת לאתר פתרונות מגורי קבע עבור קהילת נווה חב"ד. "דירת שני חדרים בטורונטו עולה יותר לחודש מדירת ארבעה חדרים בנגב", היא אומרת. על פי התוכנית, גרעין נווה חב"ד עתיד להפוך ליישוב בשנים הקרובות וכולל כיום 13 משפחות של עולים חדשים מארה"ב, קנדה וגם בריטניה, אוסטרליה ודרום אפריקה. מרביתם עוסקים ברפואה, הנדסה והיי-טק ובעלי משפחות.

זהבה וברוך ארקי ובנם בן ה-3. מנדל שפר,
זהבה וברוך ארקי עם בנם בן השלוש/מנדל שפר

ממקסיקו, לוס אנג'לס, ניו ג'רזי, ספרד והפילפינים - לנגב

גם זהבה וברוך ארקי מניו ג'רזי עשו עלייה כדי להתיישב בגרעין בנגב. זהבה, בת 31, גדלה במקסיקו, לוס אנג'לס, ספרד והפיליפינים, ונישאה לברוך, בן 33, מבוסטון. לשניים ילד בן שלוש - ברוך עוסק בהיי-טק וזהבה כעורכת תוכן בשפה האנגלית. "בזמן לימודיו של ברוך בהרווארד הוא החליט להעמיק בלימודי דתות, ובסופו של דבר עזב את הלימודים כדי ללמוד בישיבה בישראל", היא מספרת.

לדברי זהבה, שלה תואר ראשון בספרדית ועסקים בינלאומיים ותואר שני ביחסים בינלאומיים ויישוב סכסוכים, בני הזוג שהו מספר פעמים בישראל בעבר. "כשהתחתנו החלטנו יחדיו ובברור לעשות עלייה ולהשתקע בארץ. עלינו ביחד לנגב כדי להיות חלוצים במסגרת גרעין חב"ד".

מיכל ואהרון שפר, בני 39 מקליפורניה, עלו עם תשעת ילדיהם לישראל כדי להגשים את החזון להקמת גרעין נווה חב"ד. בלוס אנג'לס שימש אהרון בעל עסק, מדריך טיולים וסופר סת"ם ברשת, ויש לו למעלה מ-13 אלף עוקבים באינסטגרם. מיכל עוסקת בהוראה ובזמנה החופשי גם מדריכת פילאטיס. "האידיאולוגיה של נווה חב"ד מגיעה מחסידות חב"ד, המלמדת שאנו כל הזמן שואפים לשפר את העולם דרך פעולות של טוב וחסד", הם אומרים.

לדבריהם, "המטרה שלנו היא לתרום לישראל ולהתקיים באופן עצמאי מבחינה כלכלית באמצעות הקמת אטרקציות תיירותיות, כמו אתר נופש ללימוד יהדות או חקלאות". חברי הגרעין אף מתכננים לפעול לחילופי סטודנטים, הקמת תוכנית לתמיכה בחיילים בודדים ועידוד משפחות חב"ד לעשות עלייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully