וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס דירה שלישית: רשות המסים שוב דוחה את התשלום

27.7.2017 / 11:10

המדינה השיבה לבג"ץ כי עמדתה הרשמית היא שאין לדחות את מועד הדיווח על נכסים במסגרת חוק ריבוי דירות, אולם לנוכח הנסיבות שנוצרו - מנהל רשות המסים יאריך את מועד הדיווח בחודשיים נוספים עד ספטמבר, "כדי לאפשר זמן להיערכות לביצוע הדיווח והתשלום"

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
שר האוצר, משה כחלון/ערן גילווארג

עוד דחייה בדיווחים לגבי מס דירה שלישית: פרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבג"ץ את תגובתה לבקשת העותרים לדחיית מועד הדיווח והתשלום לרשות המסים על חוק ריבוי דירות, ולהארכת המועד לקבלת ההקלות הקבועות בחוק לחייב אשר ימכור דירה "חייבת". כזכור, מנהל רשות המסים, משה אשר, כבר האריך את מועד הדיווח והתשלום שבחוק לסוף החודש הנוכחי.

בתגובת המדינה נאמר, כי על פי נתוני רשות המיסים, עד ה-23 ביולי השנה הוגשו כ-1,200 הצהרות לפי החוק, וניתן מענק החזר מס שבח במסגרת 859 שומות בסכום כולל של כ-32.7 מיליון שקל. כמו כן הוגשו בקשות לאישור קופת גמל בתנאים מיוחדים בהתאם לחוק, ו-33 מתוכן כבר אושרו.

במדינה הסבירו כי "מאחר שמועדי התשלום והדיווח כבר הוארכו פעם אחת, וכל הארכה נוספת גוררת אי ודאות בקרב האזרחים - ואף מפחיתה את הכנסות המדינה מגבייה בסעיף זה - סבורים המשיבים כי אין מקום להאריך את מועד הדיווח ואת מועד תשלום המס פעם נוספת".

בצד זאת, הוסיפה המדינה כי "המשיבים ערים לכך שבעיתוי הנוכחי לא נותרו לנישומים אלא ימים ספורים למילוי חובתם לשלם את המס כקבוע בחוק. לכך יש להוסיף שהמערכת המקוונת לביצוע הדיווח והתשלום, אשר החוק מאפשר הקמתה, צפויה לעלות לאוויר במהלך החודש הקרוב ותפשט את ביצוע התשלום על ידי הנישומים".

בנסיבות אלה, הוסבר לבג"ץ באמצעות עורכי הדין שוש שמואלי ורן רוזנברג ממחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה, "על מנת לאפשר לנישומים פרק זמן להיערכות לביצוע הדיווח ותשלום המס, בדעת מנהל רשות המסים להאריך את המועד האחרון להגשת הדיווח וביצוע תשלום המס עד לספטמבר השנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully