וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהפרש של 2 קולות: נדחה החוק להגנת חופי הים מבנייה

19.7.2017 / 15:13

התיקון לחוק הבנייה שביקש לבחון מחדש כ-50 תוכניות בנייה לאורך חופי הים לא עבר את הקריאה הטרומית ונפסל ברוב של 42 מול 40 תומכים. חנין: "הצבעה נגד הציבור"

מחנה קיץ קימאמה במכמורת, יולי 2016. יותם רונן
מחנה קיץ קימאמה במכמורת, יולי 2016/יותם רונן

תבוסה למתנגדי הבנייה על רצועת החוף של ישראל: הכנסת הפילה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ דב חנין ועשרות ח"כים נוספים, לתיקון חוק החופים, שביקשה לחייב בחינה מחדש של כל תכניות הבנייה בחופי ישראל שקיבלו היתר לפני שנת 2004. הצעת החוק נדחתה ברוב של 42 ח"כים לעומת 40 שתמכו בו.

ח"כ דב חנין, יוזם התיקון לחוק החופים תקף מעל בימת הכנסת את הממשלה והקואליציה. "חברי הכנסת הצביעו היום לא רק נגד החופים, אלא גם נגד הציבור. כך נראית ממשלה רקובה. האינטרס הציבורי נדחה הצידה, והאינטרסים הפרטיים של בעלי ההון, הנדלניסטים והקומבינטורים גוברים על האינטרס הציבורי. חצי שנת ההתארגנות שהממשלה ביקשה היא תקופת התארגנות לנדל"ניסטים. אתם רוצים לתת להם את ההזדמנות לנצל את חצי השנה הקרובה כדי לייצר נזקים בלתי הפיכים לחופי מדינת ישראל. אבל הציבור יזכור וידע מי עומד לצידו ומי עומד לצידם של אינטרסים שפוגעים בציבור כולו". חנין הוסיף: "נמשיך להיאבק עד שנעצור את ההפקרות הנדל"ניסטית ונמנע את הנזק הכבד והבלתי הפיך שעלול להיגרם לסביבה החופית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוק השמירה על הסביבה החופית (חוק החופים), שנחקק בשנת 2004, לא חל באופן רטרואקטיבי על תוכניות בנייה ישנות שכבר קיבלו היתר בנייה. נכון להיום, על פי נתוני עמותת אדם טבע ודין, ישנן כ-50 תכניות בנייה שאושרו לפני שנת 2004, חלקן קיימות עוד מתקופת המנדט - שמבקשי ההצעה ביקשו לבחון אותן מחדש.

התיקון המוצע לחוק, שנוסח בסיוע ארגון 'אדם, טבע ודין', מחייב בחינה מחדש של כל תכניות הבנייה הישנות לפי הסטנדרטים התכנוניים והסביבתיים המתקדמים שנקבעו בחוק החופים המקורי. עם זאת, כאמור, התיקון לא זכה לתמיכה המספיקה. זאת, לאחר שהצעות חוק דומות שהונחו במספר הזדמנויות בעבר אף הן הוכשלו. אחת הסיבות המרכזיות להתנגדות להצעה נוגעת לשאלות התקציביות שהיא עשויה להטיל על המדינה, במקרים בהם יהיה עליה לפצות יזמים על ביטול תוכניות ישנות. פיצוי כזה עשוי לעלות מיליונים רבים ובמשרד האוצר, על אף ששר אוצר כחלון הביע תמיכה עקרונית השבוע בחקיקה ממשלתית בנושא, אין תמיכה מקצועית למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully