וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מבצע "חבר": חברת גינדי החזקות תזומן לשימוע

18.7.2017 / 10:50

פרסום ראשון: לוואלה! נדל"ן נודע כי רשות מקרקעי ישראל תזמן בימים הקרובים את החברה לשימוע, במטרה לבחון את שיתוף הפעולה בינה לבין מועדון הצרכנות למשרתי קבע, שמספק הנחה של 12% ברכישת דירות בפרויקט מגורים ברחובות

גיא רועי ליטל מנחם ואבי גינדי. אלי דסה,
האחים גינדי, בעלי גינדי החזקות/אלי דסה

האם הנחות ברכישת דירות למועדוני צרכנות אינן חוקיות? לוואלה! נדל"ן נודע כי רשות מקרקעי ישראל צפויה לזמן את חברת גינדי החזקות לשימוע בימים הקרובים, במטרה לבחון את שיתוף הפעולה בין חברת הנדל"ן לבין מועדון הצרכנות "חבר". במסגרת שיתוף הפעולה הציעה גינדי החזקות הנחות בפרויקט מגורים ברחובות למשרתי קבע.

השימוע הצפוי מטעם רשות מקרקעי ישראל יתקיים בתקופה הקרובה, בעקבות פנייה של האגודה לזכויות האזרח, שנשלחה הן לחברה והן לרשות בימים האחרונים. באגודה טענו כי שיתוף הפעולה בפרויקט המגורים ברחובות אינו חוקי ויוצר אפליה. ברשות מקרקעי ישראל קיבלו את הפנייה, בחנו את הנושא, ובמחלקה המשפטית הוחלט כעת לזמן את נציגי חברת הנדל"ן לשימוע.

באגודה ציינו בפנייתם כי הקרקע במתחם שווקה על ידי המדינה (רשות מקרקעי ישראל) במטרה להקים שכונה לציבור הרחב - ואף מספר הדירות הוגדל בפרויקט ב-40% כדי לסייע בהגדלת ההיצע באזור, ואולם בפועל, חברת גינדי בחרה לשווק את הדירות לקבוצה מצומצמת של רוכשים הנמנים על חברי מועדון "חבר" בלבד - ובכך אינה מאפשרת לרוב הציבור לרכוש דירות.

בפנייתה טוענת האגודה שהסכם הבלעדיות מפלה בעלי מוגבלויות, ערבים וחרדים, ואף מדיר אנשים ששירתו בצה"ל ומשרתים במילואים, אך הם לא אנשי קבע. לעמדתה, מדובר בשיטה המנוגדת לחוק איסור אפליה במוצרים ושירותים.

פרוייקט מכירה של גינדי. שני רייך,
חברי עמותת "חבר" ביום המכירות של הפרויקט של גינדי החזקות ברחובות/שני רייך

הנחה של 12% ממחיר השוק

על פי התוכניות, הפרויקט צפוי להתחיל להיבנות ב-2018. מדובר בפרויקט במערב רחובות, שיכלול 416 דירות בחמישה בניינים בני 8-10 קומות ושני מגדלים בני 22 קומות. הבניינים יוקמו מסביב לפארק בשטח של כשני דונם. בשלב הראשון יוצעו לעמיתי חבר שלושה בניינים הכוללים 340 דירות בהנחה של 12% ממחיר השוק, ובהמשך בהתאם לביקוש, יוצעו דירות נוספות.

באחרונה התקיימה הרשמה מוקדמת באינטרנט עבור חברי מועדון "חבר" בלבד ונערכה הגרלה שקבעה את סדר התור לרכישת דירה. על פי נתוני החברה, כ-5,000 חברי מועדון הצרכנות נרשמו, וכ-350 רוכשים קנו דירות בהנחה ביום מכירה אחד - כלומר כמעט כל הדירות נמכרו.

בשיחה עם וואלה! נדל"ן אמר עו"ד גיל גן מור, מנהל היחידה לזכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח, כי "בשימוע תבחן המדינה לראשונה את החוקיות של הסכמי הבלעדיות בתחום הנדל"ן עם מועדון חבר או מועדוני צרכנות אחרים, לנוכח האיסור על אפליה בשיווק הדירות, הקבוע בהסכמים בין המדינה ליזמים".

לדבריו, "הסכמי בלעדיות כאלו פסולים בעינינו. זו פרקטיקה שמאפשרת התבדלות של קבוצות חזקות היודעות להתארגן, ואשר פוגעת בכל מי שמחפש לרכוש דירה ומפלה קבוצות באוכלוסייה. אנו מקווים כי רשות מקרקעי ישראל לאחר, שתבחן את העניין, תבהיר ליזמים הבונים שכונות מגורים כי עליהם לשווק את הדירות לכל המעוניין; ושהיזמים לא יכולים להחליט כי הם משווקים את הדירות רק לחברי מועדונים סגורים כאלו או אחרים".

מחברת גינדי החזקות לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully