וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינדי השאירה פרסום אסור - העירייה מעכבת תעודת הגמר

יעל דראל

17.8.2015 / 11:41

גינדי החזקות הציבה פרסום קבוע בשני פרויקטי מגורים שהושלמו לאחרונה בתל אביב – בניגוד למדיניות העירייה. אדריכל העיר: "חברות הבניה מצאו דרך לנכס את קו הרקיע עם פרסום קבוע. האם בעתיד ילדים יאמרו שהם גדלו בגינדי? יש לעצור את התופעה"

פרויקט גינדי שרונה. ניב אהרונסון
פרויקט גינדי שרונה/ניב אהרונסון

חברות הבנייה בישראל נהנו בשנים האחרונות מעליית מחירים דרמטית, אך במקביל, אחת התופעות שהחלו להשתרש באין מפריע בשוק הנדל"ן היא הפרסום הקבוע שחלק גדול מהחברות מותיר אחריו בדמות שלטי ענק קבועים בחזית או בכניסה לפרויקטי המגורים החדשים.

בעיריית תל אביב, שהעבירה לפני כשנתיים מדיניות מחמירה בנושא השילוט המותר לחברות קבלניות בשטחה, דורשים כעת כי חברת גינדי החזקות תסיר לאלתר שני שלטים קבועים שאותם מיקמה החברה בניגוד למדיניות העירונית – בשני פרויקטי מגורים שאותם השלימה לאחרונה. פרויקט אחד הינו פרויקט המגורים של גינדי החזקות במתחם שרונה והשני הוא פרויקט המגורים "גינדי וויז'ן", פרויקט בן 56 יחידות דיור שאותו הקימה החברה ברחוב עמק ברכה בשכונת נחלת יצחק בעיר. מבדיקת וואלה! עולה כי בעירייה דרשו מהחברה להסיר את השלטים לאלתר והתנו בכך את הענקת תעודת הגמר לבניין.

בשיחה עם וואלה! אישר אדריכל העיר, יואב דוד, את הפרטים ואמר כי "בשנים האחרונות התופעה של שילוט קבוע מצד חברות קבלניות הולכת ומחריפה. הם מצאו דרך להציב פרסומת קבועה מעל בתי המגורים של אנשים. זה לא נכון ולא ראוי. זו תופעה ארצית שהולכת ומתרחבת ולצערי אני גם נתקל בשכונות מגורים חדשות שבהן יש שלטי ענק בכניסה. בעבר זה לא היה כל כך בוטה, חברות נהגו לשלב את השם שלהן בצורה מידתית, באמצעות שלט קטן בקומת הכניסה. עם זה כמובן שאין לנו בעיה, אבל העסק הזה התפשט לכיוונים של חוסר טעם וחוסר מידתיות. לא ניתן שקו הרקיע של תל אביב יהיה שייך לחברות הבנייה. האם בעתיד ילדים יאמרו שהם גדלו בגינדי? או בדמרי? לא יאמרו יותר שמות של רחובות".

פרויקט גינדי שרונה. ניב אהרונסון
פרויקט גינדי שרונה/ניב אהרונסון

דוד התייחס גם להפרת המדיניות מצד חברת גינדי החזקות ואמר: "לצערי חברת גינדי לא פעלה כראוי ואנחנו מצפים מהם לפעול לאלתר. לא ברור לי מדוע חברות גדולות שמכירות היטב את מדיניות העירייה פועלות כך. בבוקר מבקשים היתר – ובערב פועלים בניגוד למוחלט למדיניות העירונית. החלטנו שלא ניתן תעודת גמר לבניינים, משום שמדובר בביזוי של החלטת הוועדה המקומית ויש בכך טעם לפגם".

דוד התייחס בדבריו גם ליוזמה העירונית ולעובדה כי מרבית הרשויות המקומיות אינן אוכפות את הנושא, ואמר כי "בעניין הזה העיר תל אביב חלוצה, אבל זה חבל. הייתי בהחלט מצפה שכל העיריות והרשויות המקומיות יאמצו את זה – משום שמדובר בתופעה שהולכת ומחריפה".

המקרה הנוכחי מתרחש כשנתיים לאחר שהוועדה המקומית בתל אביב קיבלה החלטה להחמיר את מדיניות השילוט בעיר, ביוזמת אדריכל העיר וועדת השילוט המקומית. בפרוטוקול הוועדה המקומית מחודש מאי 2013, אז התקבלה ההחלטה, נכתב אז בין השאר כך: "בחודשים האחרונים מבוצעת התקנה של שלטי חברות קבלניות בחלקים העליונים של מגדלי מגורים. שילוט החברות מהווה פרסום קבוע אשר נותר על המבנה גם לאחר תקופת הבניה. החברות קובעות את השלטים במיקומים בעלי נצפות גבוהה, בכניסות לעיר ועל צירי תנועה ראשיים. התופעה המתרחבת של הצבת שלטי קבלן על גבי מגדלי מגורים גם בערים אחרות בארץ נעשית במגמה ברורה ליהנות מפרסום תוך עקיפת המדיניות העירונית".

בהמשך נכתב כי "הצבת השלטים במקומות בעלי נצפות גבוהה, תגרום לניכוס קו הרקיע של העיר לצרכים פרטיים. האינטרס הציבורי והעירוני מחייב בלימת התופעה". בישיבה זו כאמור קיבלה הוועדה המקומית בתל אביב החלטה לאסור על הצבת שלטי פרסומת קבועים על גבי מגדלי מגורים ולהתיר זאת רק למגדלי משרדים ומלונות בלבד.

מחברת גינדי החזקות לא נמסרה תגובה עד מועד פרסום הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully